|
کدخبر: 35252

وزیر ارشاد: فقط برای ۲ ماه کاغذ داریم!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: موجودی ما در تامین کاغذ تنها دو ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ، سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد.

گسترش نیوز - سید عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاویون فرودگاه زاهدان بیان کرد: در حوزه مطبوعات دو نگاه وجود دارد؛ در نگاه اول کسانی که شرایط اولیه را دارند مجوز به آنها داده می‌شود تا فضا را ایجاد کنیم و آزادی بیان بیشتری داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: در نگاه دوم به مطبوعات نیز برای کمک به مطبوعات حرفه‌ای تا ٣ سال در انتظار حمایت یارانه‌ای قرار می‌گیرند و بعد از این سه سال اگر دوام پیدا کنند مورد حمایت یارانه‌ای قرار می‌گیرند.

وی افزود: قبول داریم که یارانه مطبوعات کافی نیست لذا بسته‌های حمایتی با شفافیت لازم برای نظام یارانه مطبوعات پیش‌بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به طور جدی آنها را پی گیری خواهیم کرد که با کمک استانداری در پروژه‌های ملی و استانی قرار گیرند.

صالحی درباره بازار کاغذ گفت: در تنظیم بازار کاغذ، عوامل نرخ جهانی کاغذ و افزایش ارز تاثیر داشته و تلاش می‌کنیم کاغذ با نرخ پایه در اختیار مطبوعات و حوزه نشر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عرضه کاغذ بالاتر از نرخ پایه در بازار غیر مجاز است، افزود: موجودی ما در تامین کاغذ تنها دو ماه آینده است و باید بانک مرکزی برای تامین کاغذ سفارش با نرخ ارز دولتی تضمینی را داشته باشد.

منبع: snn

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها