|
کدخبر: 327726

شرایط مهاجرت تحصیلی به انگستان ۲۰۲۴

شرایط مهاجرت تحصیلی به انگستان

این روزها بیشتر دانشجویانی که به‌دنبال مدارک تحصیلات عالیه هستند، به تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنند. این افراد سعی می‌کنند که با گرفتن بورسیه یا مهاجرت تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های دنیا به ادامه تحصیل بپردازند. در این بین، کشور انگستان به‌دلیل سیستم آموزشی و تحصیلاتی معتبر در سطح جهان، مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. مهاجرت تحصیلی به انگلیس رویای بسیاری از دانشجویان ایرانی است و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌سازد که در یک محیط آموزشی گسترده با سایر افراد در زمینه‌های مختلف ارتباط و تعامل برقرار کنند. مهاجرت تحصیلی به انگلیس شرایط ویژه‌ای دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. اگرچه تحصیل در انگلستان با مزایای زیادی همراه است، اما پروسه مهاجرت به این کشور نیز چالش‌های خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا شرایط آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان

برای اینکه بتوانید در کشور انگلیس به ادامه تحصیل بپردازید، باید شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشید. از این شروط می‌توان به سن، سوابق تحصیلی و مدرک زبان معتبر اشاره کرد. دانشگاه‌های این کشور جزو معتبرترین دانشگاه‌های شناخته‌شده در سطح جهان به‌شمار می‌روند و رقابت برای ورود به هر‌یک از آن‌ها بسیار بالا است‌. هرچه معدل و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشید، شانس پذیرش شما در دانشگاه‌های برتر بیشتر می‌شود. شرایط تحصیل به سطح تحصیلات شما، دوره مورد نظر، دانشگاه یا موسسه آموزشی بستگی دارد. موسسات و دانشگاه‌های مختلف در انگلستان قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند. در فرایند پذیرش برخی از دانشگاه‌های انگلیس به توصیه نامه، نمرات آزمون‌های معتبر و مصاحبه با اساتید نیاز است؛ بنابراین، باید پس از تعیین مقطع تحصیلی خود، شرایط تمام موسسات را به‌صورت دقیق بررسی کنید و آن‌ها را با اهداف خود مطابقت دهید.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اینکه مهاجرت تحصیلی به انگلیس را تجربه کنید، باید مدرک زبان انگلیسی معتبری داشته باشید. دانشجویان بین‌المللی باید مهارت زبان خود را ثابت کنند؛ برای این منظور، به گواهی آزمون‌های تافل و یا آیتلس نیاز دارند. برای بیشتر دانشگاه‌های انگلیس شرایط سنی اهمیت چندانی ندارد. اگرچه شرایط سنی باتوجه‌به سطح تحصیلات، نوع دوره و نوع دانشگاه متغیر است، اما محدودیت خاصی نیز برای آن تعیین نشده است؛ بنابراین، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید در کنار مدرک زبان معتبر، سوابق تحصیلی و فرم تایید پذیرش، از پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار و تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و زندگی در انگلستان برای یک سال برخوردار باشید.

مقاطع تحصیلی در انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای مقاطع مختلف امکان‌پذیر است. مقاطع تحصیلی در انگلستان شامل چند دسته تحصیلات مقدماتی، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا می‌شوند. دانشجویان بین المللی می‌توانند در دوره‌های تحصیلات مقدماتی مهارت زبان خود را تقویت کند و با محیط تحصیلی جدید آشنا شوند. پس از آن، تحصیلات اصلی که شامل دوره ۳ تا ۴ساله لیسانس و دوره ۱ تا ۲ساله کارشناسی‌ارشد است، پشت‌سر گذاشته می‌شود. دوره دکترا نیز بالاترین سطح تحصیلی در کشور انگلیس است که معمولا ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. دانشجویان می‌توانند در حوزه تخصصی خود تحقیقات عمیق‌تری داشته باشند. درنهایت، دانشجویان با مدارک دکترا می‌توانند در دوره‌های تکمیلی، مهارت‌های مختلف خود را بهبود ببخشند. انتخاب مقطع تحصیلی دانشگاه مورد نظر به اهداف دانشجو، شرایط مالی و حوزه مطالعاتی او بستگی دارد.

 

بورسیه‌های تحصیل در انگلیس

برای اینکه هزینه‌های خود را در مهاجرت تحصیلی به انگلیس کاهش دهید یا به تحصیل رایگان در این کشور بپردازید، می‌توانید بورسیه‌های تحصیلی آن را دریافت کنید. دولت انگلیس به دانشجویان بین‌المللی خود تسهیلات مالی و بورسیه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. این تسهیلات شامل بورسیه‌های دولتی، دانشگاهی خصوصی و بنیادی می‌شود. نوع تسهیلات باتوجه‌به کشور مبدا دانشجو، مقطع تحصیلی، استعدادهای فردی و غیره متغیر است و هر دانشگاه شرایط خاصی برای اخذ بورسیه لحاظ کرده است.

انواع بورسیه تحصیلی

در کشور انگلیس هر رشته براساس میزان اهمیت و تقاضای تحصیل، بورسیه‌های خاصی دارد. برای اخذ بورسیه رشته‌ای خاص، باید رشته‌هایی که تقاضای پژوهشی و کاری بیشتری دارند را مورد بررسی قرار دهید و برای گرفتن آن اقدام کنید؛ همچنین، می‌توانید از طریق بورسیه تحصیلی یا شایستگی، طبق معدل آخرین مقطع خود به مهاجرت تحصیلی به انگلیس بپردازید. درصورتی‌که، بدون بورسیه در دانشگاه‌های انگلیس به تحصیل بپردازید، می‌توانید برای اخذ بورسیه بر پایه عملکرد اقدام کنید. این نوع تسهیلات باتوجه‌به عملکرد شما بعد از تحصیل ارائه می‌شود؛ هرچه فعالیت‌های فوق برنامه بیشتری داشته باشید، شانس شما برای گرفتن این بورسیه تحصیلی نیز افزایش می‌یابد.

هزینه تحصیل در انگلیس

هزینه تحصیل در انگلیس باتوجه‌به عوامل مختلفی ازجمله نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، نوع دوره و غیره مشخص می‌شود. معمولا، هزینه‌های تحصیل در دوره‌های مقدماتی کمتر است و باتوجه‌به مدت و محتوای دوره تعیین می‌شود. در دوره‌های لیسانس نیز هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی متفاوت است. علاوه‌بر هزینه‌هایی که هر دوره تحصیلی دارد، باید سایر هزینه‌های جاری مانند شهریه، هزینه کتاب‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرید؛ بنابراین، قبل از مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید وسع مالی خود را باتوجه‌به هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور بسنجید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب، شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس را مورد بررسی قرار دادیم و شروط اصلی آن را به‌صورت مختصر بیان کردیم. برای اینکه بتوانید در بهترین دانشگاه‌های انگلیس مانند دانشگاه آکسفورد و کمبریج به ادامه تحصیل بپردازید و در یک محیط آموزشی گسترده و پیشرفته فارغ التحصیل شوید، باید با تمام شرایط و قوانین تعریف‌شده برای هریک از دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. برای اینکه بتوانید در بهترین شرایط و با هزینه‌های کم ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید، به خدمات مشاوره تخصصی نیاز خواهید داشت. خدمات مشاوره تخصصی و رایگان سایت سیم آخر به شما در این مسیر کمک می‌کند. تنها کافی است که در این سایت فرم ارزیابی رایگان را پر کنید تا مشاورین متخصص سیم آخر خدمات مشاوره تحصیلی رایگان را برای پذیرش بهترین دانشگاه‌ها در انگلیس ارائه دهند. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های فشرده سیم آخر سطح زبان خود را ارتقا دهید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها