|
کدخبر: 326630

هر آنچه که باید درمورد درآمد و راه اندازی کبابی بدانید!

به فکر راه اندازی یک کبابی هستید؟ برای انجام این کار ابتدا باید یک نقشه راه دقیق و عملی برای خودتان تهیه کنید.

کسب و کار هر آنچه که باید درمورد درآمد و راه اندازی کبابی بدانید!

 

به کمک این نقشه راه می‌توانید به بهترین نحو نیازها و چالش‌های کسب‌وکارتان را بشناسید و با آن روبه‌رو شوید. در ابتدای مسیر باید بدانید که برای راه اندازی کبابی به چه چیز نیاز دارید و درآمد کبابی و حاشیه سود آن چقدر است؟ چگونه می‌توانید به سودآوری برسید؟ خودتان را چگونه به مشتریان جدید معرفی کنید و مشتریان وفادار داشته باشید؟ در این مقاله هر آنچه که باید در مورد درآمد و راه اندازی کبابی بدانید را به شما خواهیم گفت. همراه ما باشید تا شما را با مراحل راه اندازی کبابی و عواملی که بر میزان درآمد‌تان تاثیرگذار هستند آشنا کنیم.

اولین قدم برای راه‌ اندازی کبابی؛ شناخت بازار و رفتار مشتریان 

فرقی نمی‌کند در کدام نکته جغرافیایی مشغول به کار هستید؛ شما برای راه‌اندازی کبابیتان ابتدا باید شناخت دقیق و کاملی از بازار و رقبا، نیاز و سلایق مشتریان و توان اقتصادی آن‌ها داشته باشید. مطالعات بازار، رقبا و نحوه رفتار مشتریان به انتخاب درست مدل کسب‌وکار تهیه می‌کنید. انتخاب مدل کسب‌وکار نیز بر چند موضوع مهم مانند انتخاب آیتم‌های منوی غذایی کبابی، دیزاین، قیمت‌گذاری و انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی تاثیر می‌گذارد.   

تهیه تجهیزات مورد‌نیاز برای راه‌اندازی کبابی و جگرکی 

تهیه تجهیزات کامل و با‌کیفیت یکی از عوامل مهمی است که روی درامد مغازه کبابی تاثیر می‌گذارد. با برخورداری از تجهیزات کامل، کیفیت خدمات و غذاها ارتقا می‌یابد. در‌نتیجه می‌توانید با جلب رضایت مشتریان، احتمال بازگشت آن‌ها را افزایش دهید. به‌طورکلی برای راه اندازی یک کبابی به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت: 

  • کباب پز رستورانی
  • یخچال ویترینی صنعتی
  • دستگاه کباب‌زن
  • چرخ گوشت صنعتی
  • دستگاه سیخ شوی
  • میز کار استیل 
  • وان ظرفشویی استیل 
  • اجاق گاز صنعتی 
  • یخچال فریزر صنعتی 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نقش موثری بر افزایش بهره‌وری و کاهش هدر‌رفت مواد دارند. همچنین به کمک این تجهیزات، به نیروی انسانی کمتری نیاز خواهید داشت. این تجهیزات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از وقوع حوادث و آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در‌نتیجه ایمنی محیط و کارکنان را تامین می‌کنند. همه این عوامل تاثیر بسزایی بر میزان فروش و درآمد کبابی خواهند داشت.

کوبیده

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی کبابی و نقش آن بر افزایش درآمد 

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران و کبابی، یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر درآمد محسوب می‌شود. برای انتخاب بهترین مکان برای راه‌اندازی کبابی باید دست به تجزیه و تحلیل بزنید و عوامل مختلفی مانند نیازها، بودجه، جمعیت‌شناسی و موارد دیگر را بررسی کنید. مکانی که برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان انتخاب می‌کنید، بر میزان درآمدتان‌ موثر خواهد بود. به‌عنوان مثال درآمد کبابی در تهران در مرکز شهر و یک خیابان پر‌رفت‌وآمد نسبت به درآمد کبابی در غرب تهران و سایر مناطق متفاوت خواهد بود.

اگر مکان کبابی را در یک خیابان شلوغ و پر‌رفت‌وآمد انتخاب کنید، به گروه بزرگ‌تری از مشتریان دسترسی خواهید داشت. البته باید توجه داشته باشید که به فراخور این موضوع، اجاره یا قیمت خرید مکان نیز افزایش می‌یابد. همچنین راه‌اندازی کبابی در نزدیکی مراکز تفریحی، پاساژها و دانشگاه‌ها باعث می‌شود که مشتری و درآمد بیشتری داشته باشید. مکانی که برای کبابی انتخاب می‌کنید بهتر است در دسترس و در معرض دید باشد. سهولت دسترسی، وجود فضای کافی برای پارک و استفاده از المان‌هایی که باعث جلب توجه می‌شود، نقش موثری بر ماندگار شدن برندتان و مراجعه مجدد مشتریان خواهد داشت. 

نیاز به بازاریابی و تبلیغات برای راه‌اندازی کبابی و کسب درآمد بیشتر

بازاریابی برای معرفی کبابی که فعالیت خود را به‌تازگی آغاز کرده است، اهمیت بالایی دارد. تبلیغات باعث ماندگاری شما در ذهن مخاطبان می‌شود. همچنین با تکنیک‌های بازاریابی مانند طراحی و پخش منوهای جذاب، قیمت‌گذاری مناسب و تخفیف‌های متنوع می‌توانید به جذب مشتریان جدید و افزایش فروشتان کمک کنید. اگرچه بازاریابی و تبلیغات هزینه دارد، اما در زمان کوتاهی شما را به سود می‌رساند. به‌این‌ترتیب می‌توانید با چند راهکار ساده و با هزینه کم از رقبایتان متمایز شوید. بهتر است برای بازاریابی از تجربه افراد متخصص کمک بگیرید. هم‌چنین در شبکه‌های مجازی نیز میزان فعالیتتان را افزایش دهید و توجه ویژه‌ای به تولید محتوای تصویری جذاب از غذاهایتان داشته باشید. 

جوجه

استخدام نیروی انسانی ماهر؛ ارتقای تجربه مشتریان و افزایش درآمد کبابی 

هنگام راه‌اندازی کبابی برای تهیه یک غذای با‌کیفیت، برخورداری از سرعت کافی برای سرویس‌دهی و برخورد مناسب با مشتریان باید توجه ویژه‌ای به استخدام نیروی انسانی ماهر و با‌تجربه داشته باشید. برای جلوگیری از برکنار کردن پرسنل و صرف وقت مجدد برای استخدام، فرآیند مصاحبه را جدی بگیرید و رزومه متقاضیان را با دقت بررسی کنید. هم‌چنین می‌توان یک دوره آموزشی منظم و اصولی برای پرسنل برگزار کرد.  

تهیه غذای با‌کیفیت با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای؛ مهم‌ترین عامل درآمدزایی کبابی

در این مقاله با نکات راه‌اندازی و عوامل موثر بر درآمد کبابی آشنا شدیم. به‌عنوان شخصی که تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید دارد، باید یک طرح تجاری کامل و دقیق داشته باشید. سپس باید با بودجه‌بندی مناسب خودتان را برای هزینه‌های راه‌اندازی کبابی مانند اجاره یا خرید مکان مناسب، خرید تجهیزات رستوران، استخدام پرسنل حرفه‌ای و هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات آماده کنید؛ بنابراین برای پاسخ به سوال «درآمد کبابی چقدر است» باید همه فاکتورها را در نظر گرفت.

کلیدی‌ترین فاکتور بر افزایش درآمد کبابی، طعم و کیفیت غذا است. دستیابی به این فاکتور کلیدی با تهیه تجهیزات حرفه‌ای و با‌کیفیت و استخدام نیروهای ماهر میسر می‌شود؛ بنابراین به تجهیز آشپزخانه کبابیتان‌ به کلیه وسایل مورد‌نیاز و بهره‌گیری از نیروی انسانی حرفه‌ای و با‌تجربه توجه ویژه‌ای داشته باشید. البرز تجهیز برای تهیه کلیه تجهیزات مورد‌نیاز آشپزخانه کبابی از برندهای ایرانی و خارجی، در مسیر راه‌اندازی کبابی همراهتان خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها