|
کدخبر: 328491

بیوگرافی مصطفی پور محمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری

باتوجه به حادثه سقوط بالگرد و درگذشت رئیس جمهور کشور؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد آغاز شد و اسامی نامزدهای نهایی دقایقی پیش اعلام شد. در این گزارش نگاهی به بیوگرافی مصطفی پور محمدی یکی از ۶ نامزد تایید صلاحیت شده خواهیم داشت.

سیاست

یکی از چهره هایی که ۱۴ خردادماه به وزارت کشور رفت و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد؛ مصطفی پور محمدی وزیر سابق دادگستری بود. او یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده برای چهاردهمین دوره انتخابات است که در این گزارش نگاهی به بیوگرافی آن خواهیم داشت. 

بیوگرافی

مصطفی پورمحمدی در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۳۸ در قم متولد شده است. پدرش اصالتا اهل رفسنجان و خیاط بود و مادرش یزدی بود.

پورمحمدی  سمت‌های مختلف در پست‌های حساس نظام به ویژه در حوزه قضائی و امنیتی تجربه کرده است که از جمله این سمت‌ها می‌توان به دادستان انقلاب اسلامی خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد (۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵)، دادستان انقلاب نظامی در مناطق غرب کشور (۱۳۶۵)، نماینده وزارت اطلاعات در محاکمه زندانیان سیاسی، رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸)، مشاور ریاست دفتر و مدیرگروه «سیاسی – اجتماعی» دفتر رهبری (۱۳۸۱ تا کنون)، معاون و جانشین وزیر اطلاعات (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸)، عضو هیئت مدیره جامعه الزهرا قم (۱۳۶۶ تا کنون)، عضو و رئیس هیئت امناء مرکز اسناد انقلاب اسلامی (۱۳۷۵ تا کنون)، عضو هیئت مؤسس حوزه علمیه مسجد سلیمان، استاد دانشگاه امام صادق ع (۱۳۷۹ تاکنون)، وزیر کشور در دولت احمدی‌نژاد (پس از دو سال و نیم کنار گذاشته شد)، ریاست سازمان بازرسی کل کشور به حکم شاهرودی رئیس قوه قضائیه و رئیس هیئت مؤسس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر (۱۳۹۰ تا کنون). [۱۵]وزیر دادگستری در دولت روحانی (۱۳۹۲ تا۱۳۹۶) اشاره کرد.

رد صلاحیت در انتخابات خبرگان

پورمحمدی در سال ۱۳۹۴ برای انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کاندیدا شد که صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. 

ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

با شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و ثبت‌نام خود را انجام داد.

او پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدای خدمت گفت: امروز کسی با شما سخن می‌گوید که فراز و فرودهای سیاست گذاری کشور را می‌شناسد. کسی که می‌تواند بگوید در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خرد و کلان داخلی و خارجی آشنا است.

وی افزود: کسی که ایران عزیز و پهناور و شهر به شهر مناطق گوناگون آن را دیده است و با مسائلش آشنا است. نظام اداری ایران و چالش‌هایش را درک می‌کند.

پورمحمدی گفت: با مدیران کارآزموده کشور از نزدیک زیسته است. من به توانایی ایرانیان برای ایجاد قدرت ثروت و عدالت ایمان دارم. معتقدم خداوند نعمت را بر ما تمام کرده است.

وی افزود: می‌توانم از عظمت ایران و ایرانی و انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی سخن بگویم، زیرا از دور دستی بر آتش نداشتم.

پورمحمدی گفت: غصه‌ها، گله‌ها، تلخکامی‌ها و نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم چون می‌توانستیم در شرایط بهتر از این باشیم اندوهگینم. قرار نبود بسیاری از شما مردم نگران گذران زندگی خود باشید. قرار نبود شما بسیاری از جوانان به ناامیدی دست و پنجه نرم کنید. قرار نبود سیاست بر دیانت مقدم شود و اخلاق راه قدرت شود. قرار ما این نبود که عدالت قربانی مصلحت شود.

وزیر اسبق دادگستری گفت: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت‌های آن عدالت ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این سه اولویت کلیدی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها