|
کدخبر: 276451

۰ تا ۱۰۰ جراحی سرخودرگی مهره کمر در تهران بدون عوارض

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص جراحی سرخودرگی مهره کمر صحبت نماییم و ببینیم که شرایط این عمل به چه صورت است و جزئیات مربوط به آن چیست.

سبک زندگی ۰ تا ۱۰۰ جراحی سرخودرگی مهره کمر در تهران بدون عوارض

سرخوردگی مهره های کمر یکی از بیماری هایی است که به ستون فقرات مربوط می شود، این بیماری به دلیل جابجایی یا سرخوردگی یکی از مهره ها ایجاد می شود. عوارض متعددی در پی این بیماری وجود دارد که هر چقدر شما نسبت به درمان دیر اقدام کنید آن ها افزایش می یابد. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص جراحی سرخودرگی مهره کمر صحبت نماییم و ببینیم که شرایط این عمل به چه صورت است و جزئیات مربوط به آن چیست. بنابراین اگر به این عارضه دچار هستید و به دنبال یک روش درمانی قطعی می باشید، توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

سرخوردگی مهره کمر چیست؟ و با چه علائمی همراه است؟

سرخوردگی-مهره-کمر-2

سرخوردگی مهره کمر به وضعیتی گفته می شود که طی آن یکی از مهره های کمر نسبت به مهره های کناری خود جلو یا عقب کشیده می شود. در طی این بیماری فشار زیادی به مفاصل، رباط ها و تاندون وارد می شود. از بارز ترین علائمی که در پی این بیماری ایجاد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قوس ستون فقرات در ناحیه کمر
  • درد شدید در ناحیه پایین پا
  • گرفتگی و اسپاسم شدید در ناحیه ماهیچه های کمر
  • خشکی و سفتی شدید در ناحیه کمر
  • ابتلا به انقباضات شدید در ناحیه همسترینگ کمر
  • بی حسی و گزگز در پایین پا

البته که شدت این علائم برای هر شخص نسبت به دیگری متفاوت است، از این رو به جهت تشخیص و انتخاب روش درمان نمی توان تنها به علائم توجه کرد و لازم است که با مراجعه به بهترین فوق تخصص ستون فقرات در تهران از تصویر برداری ام ار ای و اشعه ایکس استفاده شود.

عوامل متعددی ممکن است سبب بروز این آسیب شوند که شایع ترین آن آرتروز کمر می باشد. در طی آرتروز مهره های کمر دچار ساییدگی می شوند و در مقابل کوچک ترین فشار ضعیف می شوند و در نهایت احتمال شکستگی و جابجایی افزایش می یابد.

البته به غیر از آرتروز عوامل متعدد دیگری وجود دارد که بارز ترین آن ها عبارت است از:

  • ساییدگی مهره کمر در اثر تومور ستون فقرات
  • ساییدگی مهره های کمر در اثر دیسک کمر
  • وارد شدن فشار مضاعف به مهره های کمر در اثر حوادث رانندگی و ورزشی
  • اختلالات مادرزادی (اصلی ترین علت جابه جایی مهره کمر در نوجوانان)
  • ساییدگی مهره کمر در اثر عفونت های ستون فقرات

انواع جراحی برای سرخوردگی مهره های کمر

سرخوردگی-مهره-کمر-3

معمولا در بیشتر موارد برای درمان این بیماری لازم است که از روش های درمانی نظیر جراحی استفاده کرد. در دو حالت استفاده از جراحی لازم است که شامل:

  • درجه سرخوردگی به شدیدترین حالت خود برسد و در تصویربرداری درجه لغزندگی کاملا مشخص باشد.
  • کمردردهایی که به نواحی پاها و زانو انتقال یابد و این درد موجب ناتوانی در راه راه رفتن و عملکرد فرد شود.

چندین روش جراحی وجود دارد که با توجه به وضعیت بدنی شما پزشک یکی از آن ها را انتخاب می کنید، البته هزینه جراحی سرخوردگی مهره کمر برای هر دو تقریبا یکسان است و تنها در روش کار کمی تفاوت وجود دارد؛ این روش ها عبارت است از:

جراحی لامینکتومی

از این روش به جهت کم کردن فشار وارد شده بر روی اعصاب به کمک برداشتن لامین انجام می شود. با توجه به این که مهره های کمر به قسمت جلویی کشیده می شوند، به کمک روش لامینکتومی می توان اعصاب تحت فشار را آزاد کرد.

جراحی فیوژن مهره کمر

مهره هایی که در کمر جابجا می شوند باید از طریقی به یکدیگر متصل شوند، جراحی فیوژن که جدید ترین جراحی ستون فقرات است به کمک آن دو مهره و استخوان به یکدیگر متصل و ثابت می شوند. البته این جراحی معمولا بعد از لامینکتومی انجام می شود که خود دارای دو روش است:

·جراحی فیوژن خلفی کمر

این روش زمانی استفاده می شود که تنها بخشی از مهره های کمر به جابجایی دچار باشند، به کمک این روش مهره های آسیب دیده از جلو و عقب بهم جوش می خورند و استحکام در کمر افزایش می یابد.

·جراحی فیوژن بیولوژیک

در این روش از پیوند استخوان طبیعی برای اتصال مهره های کمر استفاده می شود، با توجه به این که در این روش از پیوند استخوانی استفاده می شود از این رو مدت زمان جراحی بسیار کوتاه تر می شود، اما استحکام مهره ها در این روش قوی تر است.

عوارض جراحی سرخوردگی مهره کمر

برای برخی افراد این سوال ایجاد می شود که عوارض این جراحی به چه صورت است؟ با توجه به این که در جراحی سرخوردگی مهره های کمنر ضایعات برداشته می شود و اصلاحاتی در کمر صورت می گیرد، از این رو طبیعی است که برخی عوارض، خطرات و کمردرد در شما وجود داشته باشد. البته که این عوارض قطعی نمی باشد و حتی ممکن است شما کوچکترین عوارضی را تجربه نکنید، اما برای آشنایی بیشتر به ان ها اشاره می کنیم:

  • آسیب به کیسه دورا و نشت مایع مغزی و نخاعی به فضای مهره ها
  • آسیب دیدن ریشه های عصبی و مبتلا شدن بیمار به عوارض بی اختیاری ادرار و بی حسی و ضعف در پا می باشد.
  • عوارض داروی بیهوشی که با عوارضی همچون سردرد و سرگیجه همراه است.
  • خونریزی در محل جراحی سرخوردگی مهره کمر در حین و بعد از جراحی
  • آسیب به مفصل ها یا رباط های اطراف مهره های ستون فقرات

ابتلا به عفونت در اثر سهل انگاری جراح ستون فقرات یا عفونی بودن ابزارهای جراحی رخ می دهد، عموما جراح ستون فقرات وجود چنین عوارضی را پیش بینی می کند از این رو فرد بیمار باید بعد از جراحی داروهای آنتی بیوتیک مصرف کند.

البته در سال هایی که در کلینیک خانه درد این جراحی انجام شده است، هیچ گونه عوارض و خطری برای بیماران دیده نشده است، بنابراین اگر پس از جراحی نیز شما تمامی تکات مراقبتی را به خوبی دنبال کنید و مطابق با دستور العمل های جراح عمل کنید، قطعا آسیبی نخواهید دید و نتیجه دلخواه از عمل شما به دست می آید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را به صورت کامل با جراحی سرخوردگی مهره های کمر آشنا نماییم. در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که حتما نزد پزشکی کاربلد و با تجربه مراجعه کنید، در این صورت قطعا می توانید این اطمینان را داشته باشید که هیچ نوع عوارضی برایتان ایجاد نمی شود.

همچنین می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در خصوص این جراحی به سایت کلینیک خانه درد به آدرس www.painhouse.ir مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر