|
کدخبر: 194818

چگونه یک کلاس کنکور خوب انتخاب کنیم؟

همه ما در زندگی اهداف کوچک و بزرگ زیادی داریم؛ یکی هدفش را قبولی در کنکور و دیگری موفّقیّتش را در کسب مهارتی در زندگی می‫بیند. به قولی، «از هر فردی، کاری برآید و هر مردی، عملی را شاید، و به قدر سعی، از مقصود، هرکسی بهره‫ای دارد».

سبک زندگی چگونه یک کلاس کنکور خوب انتخاب کنیم؟

نمی‫دانم این ضرب‫ المثل را تا به حال شنیده‫اید یا نه؛ به قول معروف: «بهر یک گل، زحمت صد خار می‫باید کشید». خیلی از شما ممکن است بگویید من تلاش می‫کنم اما نتیجه‫ای نمی‫گیرم! نکته اصلی این است که باید دید چه طور و چه قدر تلاش می‫کنید! شاید هم ساعت مطالعه‫تان بالاست، امّا نتیجه‫ای نمی‫گیرید؛ مثلاً وقتی زمان حل تست می‫شود، بین گزینه‫ها شک می‫کنید و منفی می‫زنید و یا اصلاً نمی‫دانید این سوال از کجای کتاب آمده.  به نظر شما علت چیست؟ آیا تنها شما مقصر هستید یا عوامل دیگری هم در این ناکامی دخیل هستند؟ صراحتاً به شما بگویم دلیل این ناکامی‫ها تنها شما نیستید؛ پس تنها خودتان را مقصر ندانید و مدام خود را سرزنش نکنید.

کسب موفقیت، چه در عرصه کنکور و چه در سایر عرصه‫های زندگی، علاوه بر تلاش مداوم فرد، اسباب رسیدن به هدف را نیز می‫طلبد. می‫پرسید این اسباب چه چیزهایی هستند؟ مثلاً همین مسیر موفقیت در کنکور را ببینیم: شما علاوه بر تلاش مستمر، باید به یک کلاس خوب، استادان خبره، کتاب‫های تست جامع و آزمون‫های استاندارد نیز دسترسی داشته باشید و مهم‫تر از همه در کنار این‫ها از درس خواندن خود نیز لذت ببرید. مطمئن باشید که همه این عوامل برای دست‫یابی به مقصود، لازم و ضروری‫اند.

می‫دانیم که همیشه دسته ای از سوالات در ذهن شما وجود دارد؛ برای مثال:

-           چه طور به اهدافمان برسیم؟

-           چه طور در کنکور موفق شویم؟

-           چه طور رویاهایی که در ذهن خود می‫پرورانیم را به واقعیّت تبدیل کنیم؟

-           چه طور در این دوران پر استرس و در پسِ مشکلاتی که گریبان‫گیر خانواده‫هاست، نگرانی کنکور را نداشته باشیم؟ مدام نگران این نباشیم که نکند قبول نشوم! نکند نتوانم سؤالات کنکور را پاسخ دهم! و «نکند»های بی پایان ... .

کلاس-کنکور-2

حال به نظر شما راهکار چیست؟ چه طور با این همه چالش و دل‫مشغولی کنار بیاییم و به آرامش‫خاطر و اطمینان صد در صدی از روند تلاش و و درس‫هایمان برسیم؟!

در این روزهای کرونایی که مدرسه و کلاس و جزواتمان شده مجازی، آیا نیاز به یک گروه آموزشی متخصّص برای یادگیری درس‫هایمان داریم و تنها کلاس‫های مدرسه برای دست‫یابی به هدفمان کافی نیست؟ اگر این طور است، از کجا بدانیم کدام مؤسّسه و گروه آموزشی خوب‫ است و به چه کسی باید اعتماد کنیم که هم ما را به مقصودمان نزدیک‫تر کند و هم هزینه ای که پدر و مادرمان با زحمت می پردازند، هدر نرود؟

در پاسخ به سؤال اول باید بگوییم: بله متأسّفانه روند طرّاحی سوالات در کنکور به گونه‫ای شده که شما به تنهایی با تکیه بر دروسی که در مدرسه آموزش داده می‫شوند، نمی‫توانید آن‫گونه که می‫خواهید پیش بروید.

اما در پاسخ به سؤال دوم: اوّل از همه باید از دبیران شناخته‫شده و با تجربه بهره بگیرد؛ در وهله بعد باید با ارائه رزومه کاری مدرسان خود به دانش‫آموزان این اطمینان را بدهد که استادانشان از توان علمی بالایی برخوردارند؛ دیگر این که باید ببینیم با توجّه به شرایط فضای مجازی، این دبیران از چه امکاناتی برای تدریس خود استفاده می‫کنند که دانش‫آموز بیشترین استفاده از کلاس‫ها را داشته باشد. هم‫چنین باید دید در این روزها که حتی چندان حوصله مجازی درس خواندن هم نیست، دبیران محترم چه شیوه‫ای را برای جذاب‫تر کردن تدریس و دریافت بازخورد بهتر از دانش آموزان، در پیش می گیرند و در پایان، نتیجه کار بعد از مدت زمان مشخص چه خواهد شد؛ یعنی در روند درس خواندن و فهم مطالب در دانش آموزان، تأثیر مثبتی دیده می‫شود یا خیر.

در «آنلاین آکادمی تخته سیاه» شما به راحتی می توانید به تمام این موارد دست پیدا کنید. اینجا با بهره‫گیری از بهترین و شناخته‫شده‫ترین دبیران سعی کرده‫ایم تا چالش‫های آموزش در فضای مجازی را به حداقل برسانیم و آموزش دروس را حتی بیشتر از یک کلاس حضوری، جذاب کنیم.

همان‫طور که می‫دانید یکی از مشکلات فضای مجازی این است که امکان مشارکت دانش‫آموزان در مباحث درسی و دریافت بازخورد و واکنش دانش‫آموز نسبت به مطالب درسی بسیار کم شده. خوش‫بختانه «آنلاین آکادمی تخته سیاه» این مشکل را نیز برطرف کرده‫ و با پرسش و پاسخ در پایان کلاس از نکات مهم تدریس شده، با یک تیر دو نشان می‫زنند؛ یعنی با این کار، هم تمام حواس بچه‫ ها حین درس جمع می‫شود و درس‫ها را خوب گوش می‫دهند و هم با پرسش و پاسخ درباره نکات مهم، مطالب بهتر در ذهن دانش‫آموزان باقی می ‫ماند.

حال به یکی از مهم‫ترین سؤالات شما دانش‫آموزان که اغلب از دبیران خود می‫پرسید، می‫رسیم: «آزمون چی بزنم؟ اصلا کدوم از این آزمون‫های آزمایشی استاندارد هستن و به کنکور نزدیک‫ترن؟»

کلاس-کنکور-3

نگران این موضوع هم نباشید. دبیران «آنلاین آکادمی تخته سیاه» با توجه به شناخت عمیق از کنکور سراسری، کاملاً به این موضوع واقف هستند و در انتخاب آزمون مناسب و استاندارد به شما کمک می‫کنند. خبر خوب دیگری هم که برای شما عزیزان داریم این است که شما می‫توانید به بسیاری از ویدئوهای آموزشی و مطالب و نکات درسی مهم در سایت ما دسترسی داشته باشید و از محتوای ارزشمند آن ها بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های آنلاین کنکور تجربی ،  کنکور ریاضی و کنکور انسانی می توانید به آدرس اینترنتی onlineacademy.ir مراجعه نمایید.

این را همیشه به یاد داشته باشید که این، انتخاب های درست هستند که موفّقیّت ما را رقم می زنند. الهی که سربلند و موفّق باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر