|
کدخبر: 156464

آمار پراکندگی ایرانیان مقیم خارج از کشور + نمودار

از تعداد ایرانی های مقیم خارج بعد از کشور آمریکا بیشتر جمعیت ساکن اروپا هستند و بعد از آن ساکن کشورهای همسایه شمالی ایران هستند

سبک زندگی آمار پراکندگی ایرانیان مقیم خارج از کشور + نمودار

با توجه به گزارشی که دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۳۹۹ درباره جمعیت ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد، حدود ۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۸ نفر ایرانی در خارج از کشور اقامت دارند که حدود یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ نفر از این تعداد در کشورهای اروپایی ساکن هستند، ( معادل ۲۹ درصد از این تعداد).

طبق گزارشی که این دبیرخانه که از زیرمجموعه‌های وزارت خارجه ایران است ارائه کرده، بیشترین تعداد ایرانی های مقیم خارج که در اروپا هستند، در بریتانیا قرار دارند که جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر را تشکیل داده‌اند.

پس از آن آلمان دومین کشوری است که بیشترین تعداد افراد ایرانی مقیم اروپا را با جمعیتی ۳۱۹ هزار نفر دارد.

سومین کشور سوئد است که جمعیت ایرانی های آن به ۱۱۶ هزار و ۷۷۰ نفر می‌رسد.

با توجه به پراکندگی قاره‌ای ایرانیان مقیم کشورهای دیگر، ۴۷ درصد آن‌ها مقیم آمریکا هستند، اروپا نیز دومین قاره‌ای است که بیشترین تعداد ایرانی های مقیم خارج را در خود جای داده است.

با امضای طومار جمعی، ایرانیان اعتراضشان را در پذیرش مهاجران جدید به گوش اداره مهاجرت کانادا می‌رسانند…

در بین کشورهایی که بیشترین تعداد ایرانی های مقیم خارج آن هستند، آمریکا با جمعیتی یک و نیم میلیون نفر از ایرانیان، اولین کشور است و پس از آن بریتانیا و کانادا هستند که هر کدام از آن‌ها ۴۰۰ هزار ایرانی را در خود جای داده است.

کشورهای بریتانیا، آلمان، سوئد و فرانسه چهار کشور اروپایی هستند که جمعیتی حدود ۹۲۵ هزار و ۷۷۰ نفر از ایرانیان ساکن آن‌ها هستند.

با توجه به گزارشی که دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این مورد انجام داده، علاوه بر همسایه‌های غربی مانند عراق و ترکیه که اقامتگاه ۲۳۷ هزار و ۵۶۰ ایرانی هستند، در پاکستان سه هزار و ۹۵۰ ایرانی و در افغانستان نیز سه هزار و ۸۰۰ نفر از ایرانیان در آن‌جا اقامت دارند.

پس از آن آذربایجان و ارمنستان است که هر یک حدود ۱۰ هزار ایرانی در آن‌ها اقامت دارد. در ترکمنستان نیز ۵۴ ایرانی مقیم این همسایه شمال شرقی شده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که در کشورهای اروپایی، در مقدونیه ۱۱ ایرانی اقامت دارند که کمترین تعداد را دارد. در قاره آسیا نیز کره شمالی با ۱ نفر ایرانی، کم‌ترین تعداد اقامت ایرانیان را دارد. همچنین در میان ۳۲کشور عربی و آفریقایی، در سیرآلئون تنها یک نفر اقامت دارد.

نمودارهای این گزارش را زیر مشاهده کنید:

نمودارهای زیر برگرفته شده از گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از ایران است.

نمودار-مهاجرت۱

نمودار-مهاجرت۲

نمودار-مهاجرت۳

نمودار-مهاجرت۴

نمودار-مهاجرت۵

نمودار-مهاجرت۶

نمودار-مهاجرت۷

نمودار-مهاجرت۸

نمودار-مهاجرت۹

نمودار-مهاجرت۱۰

منبع: هدهد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها