|
کدخبر: 149238 سهیل فرزین

خبر مهم زنگنه در افتتاحیه نمایشگاه نفت:

نمایشگاه دائمی نفت و گاز دایر می‌ شود

وزیر نفت از ایجاد نمایشگاه دائمی نفت، گاز و پتروشیمی به منظور برقراری ارتباط مداوم میان تولیدکننده و مصرف‌کننده خبر داد.

انرژی نمایشگاه دائمی نفت و گاز دایر می‌ شود

بیژن زنگنه در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین الملی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی ایران برگزار شد، اظهارکرد: پس از همه گیری ویروس کرونا نمی‌توانستیم که بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را متوقف کنیم. چرا که زندگی و معیشت مردم باید ادامه پیدا می‌کرد. بنابراین ما در وزارت نفت اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریان تولید را متوقف نکنیم.از همین رو از اسفند ماه سال گذشته کارگروهی تشکیل شد دستورالعملی برای صنعت نفت کشور تدوین شد. ما در ابتدای شیوع این ویروس طرح‌ها را متوقف کردیم ولی به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود طرح‌ها را متوقف کرد. برگزاری نمایشگاه ها نیز بخشی از زندگی ما است. از طرفی نمی توان در سال جهش تولید رابطه میان تولید کننده و متقاضی را قطع کرد. با اینکه نمایشگاه ها با تعطیلی چند ماه مواجه بودند لازم بود که این نمایشگاه به منظور ایجاد ارتباط میان تولید کننده و مصرف کننده برگزار شود.

زنگنه افزود: ما در وزارت نفت برای تحقق شعار سال محورهای مشخصی را تدوین کردیم که من از همین طریق و با توجه به سیاست‌های نظام اشاره‌ای گذرا به برخی از این سیاست ها برای حمایت از تولید کالای ایرانی و جهش تولید خواهم داشت. شعار نمایشگاه امسال بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. شعار نفت ملی کالا و خدمات ایرانی شعاری است که در راستای نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده و بسیار زیبا است. در همین رابطه اولین محوری که قصد دارم به آن داشته باشم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است. مهمترین رکن ارتقا فناوری‌های  ملی، شرکت های اکتشاف و تولید نفت هستند.  اگر این شرکت ها فعال شوند تمام زیر دست ها را نیز فعال خواهند کرد. این شرکت ها محرک و مولد تقاضا هستند. مهم‌ترین موضوعی که صنعت نفت و تولید داخل را فعال می کند تقاضا است. این شرکت‌ها می‌توانند میلیاردها دلار تقاضا برای صنعت نفت کشور ایجاد کنند. بخش بعدی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد پارک فناوری نفت و گاز است و امیدواریم که این پارک در کشور نقش موثری ایفا کند.

وزیر نفت همچنین گفت: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری نفت در وزارت نفت انجام شده است که بسیار اقدام مثبت و حائز اهمیتی است. کمک به ایجاد شتاب دهنده‌ها برای کمک به استارت آپ‌ها از دیگر اقداماتی است که وزارت نفت در راستای پیشبرد اهداف خود و حمایت از تولید کالای داخلی انجام داده است دو پروژه پیشران هم برای پارک فناوری نفت و گاز تعریف شده است که یکی از آنها احیای چاههای کم بازده و دیگری بهینه‌سازی مصرف سوخت است.

زنگنه افزود: ما در وزارت نفت به دنبال آن هستیم که یک نمایشگاه دائمی نفت را ایجاد کنیم‌ چرا که ایجاد ارتباط مداوم میان عرضه و تقاضا باید به صورت مداوم برقرار باشد. تضمین خرید کالاهایی که برای نخستین‌بار ساخته می‌شوند نیز از دیگر برنامه‌های وزارت نفت است. ما گواهی کیفیت را برای نخستین بار صادر کردیم و امیدواریم که این موضوع توسعه پیدا کند.

وزیر نفت در پایان اظهار کرد: بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست از مهم‌ترین محورهایی است که مورد توجه به وزارت نفت قرار دارد تداوم حمایت از ساخت داخل با تمرکز بر کالاهای مورد نیاز ساخت داخل را در نیز به صورت ویژه در دستور کار وزارت نفت قرار داده‌ایم.

گفتنی است بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روزهای سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها