|
کدخبر: 327854

خبر خوش وزیر کشاورزی درباره قیمت مواد غذایی / چقدر صادرات داریم؟

بر اساس اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، در اردیبهشت ماه سال جاری، شاهد کاهش کم‌سابقه تورم مواد خوراکی و آشامیدنی بوده‌ایم. وی گفت که این وزارتخانه برای کاهش قیمت مواد غذایی، تلاش مضاعف خواهد کرد.

اقتصاد خبر خوش وزیر کشاورزی درباره قیمت مواد غذایی / چقدر صادرات داریم؟

وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت، با استناد به گزارش ماهانه مرکز آمار، اعلام کرد که نرخ تورم سالانه اردیبهشت ماه در بخش خوراکی از ۳۷.۳ درصد به حدود ۳۳.۷ درصد کاهش یافته است. وی این درصد را نسبت به تورم بخش غیرخوراکی بسیار پایین‌تر اعلام کرد و افزود که در تلاش هستند با فراهم آوردن الزامات جهش تولید و مشارکت مردم، تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش دهند.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در این مسیر، ضمن حفظ تولید پایدار و تامین نیاز داخل، به موضوع صادرات نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که رویکرد دولت در سیاست‌های غذایی، عدالت محوری است، ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری نیز با ۱.۸ درصد کاهش به عدد ۲۲.۷ درصد رسیده که نمایانگر شیب نزولی تورم در این بخش است که البته این میزان کاهش برای خانوارهای روستایی بیشتر بوده و به عدد ۲۱.۹ درصد رسیده است.

نیکبخت گفت: از این رو، سیاست‌های کلان تامین غذا در بخش کشاورزی با پیوست عدالت رقم خورده و سمت و سوی آن به طرف جامعه روستایی بوده است.

نیکبخت با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، به تاکید ویژه آیت‌الله رئیسی در حوزه تامین سفره دهک‌های پایین جامعه اشاره کرد و افزود: تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی آن است که با تداوم روند حداکثرسازی تولید داخلی و جذب سرمایه در بخش کشاورزی از طریق مشارکت مردم، روند کاهش تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

ایران به ۳۷ کشور دنیا محصولات غذایی صادر می کند

حسین آهنی شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی با کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از ضروریات جامعه کنونی کشورمان ساماندهی آمار و اطلاعات دقیق و حرکت به سوی مباحث دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه سه حلقه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت از حلقه های توسعه به شمار می روند، خاطرنشان کرد: عصر ارتباطات و اطلاعات وقتی معنا می یابد که جمع آوری اطلاعات و داده ها به روز باشد و یکی از نکاتی که در برنامه ریزی هر سازمانی می توان بدان به عنوان شاخص ترین اصل از آن یاد کرد این است که توسعه بدون برنامه ریزی و برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات قابل تحقق نیست.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی افزود: دشمنان ایران اسلامی تمامی سعی و کوشش خود را به کار بسته اند تا کشورمان را از لحاظ کشاورزی به بیگانگان وابسته بکنند ولی نه تنها تلاش های ۴۰ ساله آنان به ثمر ننشسته بلکه شاهد آن هستیم که با تلاش و اهتمام دست اندرکاران تولید در حال حاضر بسیاری از نیازهای داخلی کشورمان به مواد غذایی را در داخل تامین می کنیم.

آهنی با اشاره به اینکه ایران به ۳۷ کشور دنیا نیز انواع موادغذایی را صادر می کند، تصریح کرد: وضعیت کشورمان در عرصه تولید مواد غذایی و خوراکی به گونه ای است که خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۱۳۵ میلیون انواع محصولات غذایی اعم از زراعی، باغی و دامی را به صورت داخلی و با دانش بومی تولید می کنیم.

وی بیان کرد: در سایه سعی و اهتمام مسئولان و دست اندرکاران سلامت در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد نیازهای داخلی کشور را خودمان تامین می کنیم و به همین دلیل است که تحریم های بیگانگان هیچ تاثیری بر روند زندگی جامعه ایران اسلامی ندارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها