|
کدخبر: 271141

ذهنیت‌ مسئولین اقتصادی نسبت به بورس کالا باید اصلاح شود

پیشنهاد مجلس شورای اسلامی و همچنین کمیسیون صنایع از ابتدا این بوده که عرضه کلیه محصولات تولیدی توسط خودروسازها در بورس کالا باشد تا بتواند به تعادل بخشی قیمت، رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی و حذف بسیاری از واسطه‌ها، کمک کند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذهنیت مدیران و مسئولان کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی نسبت به بورس کشور باید اصلاح شودگفت: گاهی افراد احساس می‌کنند که عرصه بورس یک عرصه رقابتی نیست اما این طرز تفکر درست نیست بلکه عرصه بورس در کشور بسیار خاص و ویژه است.

حجت الله فیروزی با تاکید بر اینکه مجموعه بورس باید تلاش خود را برای از بین بردن ذهنیت‌های غلط و نادرست دوچندان کند، اظهار کرد: بورس با سازوکارهایی که ایجاد کرده، شفاف‌سازی‌ در معاملات و با عرضه‌های مناسبی که انجام داده، زمینه اعتماد را به صورت ملموس ایجاد کرده است؛ اما این هنوز کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم تبین کنیم که سازوکار بورس سالم و رقابتی است و یک فضای شفاف و عرصه مهم برای معاملات است، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و همه از آن استقبال می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودرو از جمله کالاهایی است که متاسفانه عرضه و تقاضای آن در کشور متعادل نیست و میزان تولید و عرضه کمتر از میزان تقاضا است، پیشنهاد مجلس شورای اسلامی و همچنین کمیسیون صنایع از ابتدا این بوده که عرضه کلیه محصولات تولیدی توسط خودروسازها در بورس کالا باشد و این استدلال در بین کسانی که پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا را دادند هنوز قوی است تا بتواند به تعادل بخشی قیمت، رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی و حذف بسیاری از واسطه‌ها، کمک کند

فیروزی با اشاره به اینکه بورس کالا بستری رقابتی است، عنوان کرد: این بستر می‌تواند با ایجاد اعتماد بیشتر بین افراد به رقابت و کشف قیمت‌های واقعی و منطقی کمک کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد فضای ایجاد شده در بورس کالا بسیار خوب است و اگر خودروسازها و وزارت صمت به صورت خاص از این موضوع استقبال خوبی کنند، شاهد اتفاقات خوب در آینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آشنایی اکثر مردم با بورس بسیار زیاد شده و ساز و کارهای شفاف در معاملات قابل ملاحظه است، خاطرنشان کرد: بورس باید اقدام به تکمیل برخی زیرساخت‌ها کرده و با پشتکار بیشتر برای عرضه کل محصولات خودرو در اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان افزود: باید پذیرفت که عرصه بورس برای عرضه و تقاضای کالا بسیار مناسب است. بنابراین، کلیه محصولات خودرو باید در بورس کالا عرضه شود زیرا این موضوع به تعادل بخشی در قیمت، شفافیت، حذف واسطه‌ها و مفاسد کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها