|
کدخبر: 213262

بیت کوین گیمرها را پولدار کرد

گیم‌فای اصطلاح جدیدی است که وارد صنعت کریپتوکارنسی شده است. گیم‌فای درواقع پیوند دیفای، NFT و بازی‌های بر بستر گیم است که به وسیله انگیزه‌های مالی، افراد را تشویق به حضور و بازی در آن می‌کنند.

بازی‌های کامپیوتری از دیرباز محبوبیت زیادی در میان اکثریت افراد داشته‌اند. این حوزه درکنار سرگرم‌کننده بودن به دلیل اینکه جامعه آماری بالایی را در برمیگرد به آن اهمیت بالاتری یافته است. فراگیری گیم‌ها فرای سن، جنسیت، محل جغرافیایی و بسیاری از موارد دیگر است. لذا توجه به این حوزه به معنی درگیر شدن با گروه بزرگی از مردم در سراسر دنیا است.

در چند سال اخیر بلاکچین وارد بازی‌های کامیپوتری شده است و درحال‌حاضر بسیاری از گیم‌ها هستند که بر بستر بلاکچین‌ قرار دارند. مهم‌ترین خصوصیت این حوزه جدید، کسب درآمد از طریق انجام بازی‌های کامیپوتری است.

گیم‌فای صنعتی نوظهور

گیم‌فای اصطلاح جدیدی است که وارد صنعت کریپتوکارنسی شده است. گیم‌فای درواقع پیوند دیفای، NFT و بازی‌های بر بستر گیم است که به وسیله انگیزه‌های مالی، افراد را تشویق به حضور و بازی در آن می‌کنند.

در این صنعت با بازی و کسب امتیاز، جایزه به صورت رمزارز اهدا خواهد شد و کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال فوق را معامله کنند. همچنین آنها می‌توانند با خلق اثری از خود و تبدیل آنها به NFT در بازارهای ثانویه اقدام به فروش آن کنند و از این طریق در کنار سرگرمی، کسب درآمد هم داشته باشند. شعار معروف این صنعت Play to earn به معنی بازی کن و درآمد کسب کن است که به وضوح خصوصیت بارز این گروه را توصیف می‌کند.

شرکت‌های بازی متمرکز دارای قدرت دستکاری بازی‌ها و تغییر سیاست‌ها هستند. آنها ممکن است تصمیم به غیر قابل معامله بودن تعدادی از دارایی‌ها بگیرند. اما از طرف دیگر، بازی‌هایی که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، نوعی بازار غیر متمرکز ایجاد می‌کنند. این باعث عدم نیاز به اعتماد در بین بازی‌کنندگان می‌شود و نوعی مقاومت در برابر سانسور را نیز ایجاد می‌کند. همه بازی‌کنندگان می‌توانند آزادانه به خرید و فروش و معامله دارایی‌‌های خود به صورت همتا به همتا بپردازند و حتی در صورت از بین رفتن تیم سازنده، تا زمانی که بستر بلاکچینی آن وجود دارد، ادامه فعالیت و ادامه بازی امکان‌پذیر است.

در بعضی از این گیم‌ها شرط ورود به بازی تهیه چند ابزار ابتدایی است که با صرف هزینه همراه خواهد بود. هدف از این کار تامین مالی برای پیش‌برد و گسترش بیشتر بازی فوق، توسط تیم سازنده و برنامه‌نویسان آن است. اما در عین حال بازی‌های دیگری وجود دارد که به منظور رقابت بیشتر، ابزارهای ابتدایی و هزینه‌های اولیه را حذف کرده‌اند.

چرا در گیم‌فای سرمایه‌گذاری کنیم؟

از نظر بسیاری، بازی‌های ویدئویی پیشگامان متاورس هستند. بازی‌هایی نظیر روبلاکس، فورتنایت و انیمال کراسینگ که در آنها گیمرها می‌توانند دنیای دلخواه خود را بسازند، برخی از ویژگی‌های متاورس را در خود گنجانده‌اند. این موضوع انعکاسی از بعد جدیدی از این حوزه و اثراتی که در آینده خواهد داشت. به تازگی شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داده است و این به معنی یک قدم دیگر نزدیک شدن به دنیای مجازی جهانی است. بنابراین ورود شرکت‌های بزرگ در این حوزه به معنی اقبال با بازی‌هایی در این زمینه است.

هر چه یک بازی به واقعیت نزدیک‌تر باشد، دامنه اختیارات و امکان خلق چیزهای جدید در آن بالاتر باشد، از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد شد و لذا امکان رشد آن بازی و توکن‌هایش افزایش خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که ممکن است در آینده ارزهای دیجیتال دستخوش نوسانات زیادی شوند و یا مانند آنچه در گذشته بارها اتفاق اقتاده است ریزش‌های شدیدی را تجربه کنند، اما از آنجایی که بازی‌های کامپیوتری همواره مورد توجه علاقه‌مندان این صنعت بوده است، لذا به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال این گروه، ظرفیت رشد و گسترش خود را بهتر از سایر رمزها حفظ خواهند کرد و چشم‌انداز مثبتی در انتظار آنها خواهد بود.

توانایی پیشرفت، تنها مربوط به توکن‌هایی که توسط این بازی‌ها عرضه می‌شوند نیست بلکه سایر ارزها مانند اوراکل‌های این صنعت و یا لانچ پدها و... امکان رشد بالایی را به واسطه این صنعت خواهند یافت. زمانی که همه در جست‌وجوی طلا هستند، فروشنده بیل و کلنگ موفق‌تر خواهد بود. در رابطه با رمزارزها نیز به همین صورت است و ارزهایی که نقش بیل و کلنگ را بازی می‌کنند جدای ارزش هر توکن آنها، جایگاه خود را همیشه خواهند داشت.

در سالی که گذشت سرمایه قابل توجهی وارد صنعت گیم‌فای شده است و هر روزه علاقه‌مندان آن در حال افزایش هستند به طوری که در بعضی از کشورهای در حال توسعه افراد شغل اصلی خود را رها کرده و به کسب درآمد از این طریق روی آورده‌اند. توکن‌های این حوزه مانند ایکس اینفنتی، در طی یک ساله اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند و با توجه به فراگیری بیشتر آنها شاید بهتر است برای سرمایه‌گذاری نیم نگاهی نیز به این حیطه داشته باشیم.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها