|
کدخبر: 274117

۱۰ شیوه نورپردازی جذاب با ریسه ال ای دی

امروزه افراد به دنبال تزئین اتاق خواب و کار خود و بهتر کردن فضای آن‌ها با شیوه‌هایی شیک و هیجان‌انگیز هستند. یکی از بهترین روش‌های تزئین اتاق خواب و حتی سایر قسمت‌های منزل، نورپردازی است؛ به همین دلیل، بسیاری از افراد به ریسه‌های ال ای دی روی آورده‌اند. ریسه‌های LED به دلیل کارایی بالا و رنگ و روشنایی متنوع حتی در میان بسیاری از معماران و طراحان نور نیز محبوب هستند.

امروزه افراد به دنبال تزئین اتاق خواب و کار خود و بهتر کردن فضای آن‌ها با شیوه‌هایی شیک و هیجان‌انگیز هستند. یکی از بهترین روشهای تزئین اتاق خواب و حتی سایر قسمت‌های منزل، نورپردازی است؛ به همین دلیل، بسیاری از افراد به ریسه‌های ال ای دی روی آورده‌اند. ریسه‌های LED به دلیل کارایی بالا و رنگ های متنوع در میان بسیاری از  طراحان نور نیز محبوب هستند. نصب آسان و انعطاف‌پذیری عالی این تجهیزات را به محبوب‌ترین وسایل تزئینی خانگی تبدیل کرده است، به طوری که، با استفاده از این ریسه‌ها می‌توانید مانند یک حرفه‌ای اتاق خود را نورپردازی کنید.

در این مطلب قصد داریم، شما را با ریسه ال ای دی و کاربرد آن‌ آشنا کنیم.

 

خرید و قیمت ریسه ال ای دی - فروشگاه مشاری

 

کاربرد ریسه‌های ال ای دی چیست؟

نوارهای نورپردازی LED (Light-emitting diodes)، روشی جدید برای نورپردازی در منزل و محل کار محسوب میشوند. انواع مختلف این ریسه‌ها با ویژگی‌های مشترک زیر در بازار موجود هستند:

  • از تعداد زیادی لامپ LED منفرد تشکیل شده‌اند و روی یک مدار باریک و منعطف نصب شده‌اند
  • در طیف گسترده‌ای از رنگ و میزان روشنایی ثابت و متغیر ارائه می‌شوند.
  • ریسه ال ای دی در طول‌های متفاوتی عرضه می‌شود و می‌توانید به اندازه‌های دلخواه برش بزنید. همچنین در برخی موارد، شامل چسب دو طرفه برای نصب میباشند.

از ریسه‌های مخصوص ال ای دی میتوان به روش‌های مختلفی برای تزئین اتاق استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید آن‌ها را از سقف یا دیوارهای اتاق آویزان کنید و یا از آن‌ها در اطراف تخت خواب خود استفاده کنید. خرید ریسه ال ای دی برای گیمرها نیز جذاب است؛ آن‌ها برای نورپردازی کیس و سیستم خود از این نوارهای پرکاربرد استفاده می‌کنند و با تنظیم نورهای آن مطابق با فضای بازی خود، جذابیت بازی  خود را دو چندان می‌کنند.

لامپ‌های LED ، معمولاً با تراکم 60 تا 120 در هر متر، در امتداد نوار نصب شده‌اند، رنگ نور و کیفیت این لامپ‌ها تعیین کننده رنگ نور نهایی و کیفیت ریسه LED است.

 

 

قیمت و خرید ریسه نئون فلکسی - فروشگاه مشاری

 

 

تزیین منزل با ریسه‌های رنگی ال ای دی

در برخی مدل ها قسمت پشتی ریسه LED یک چسب دو طرفه دارد، به سادگی آستر چسب را جدا کنید و نوار LED را روی سطح مورد نظر خود نصب کنید. از آنجایی که صفحه مدار ریسه ال ای دی، انعطاف‌پذیر طراحی شده است، نوارهای LED را می‌توان بر روی سطوح منحنی و ناهموارها نیز نصب کرد.

برای ارتقاء سطح طراحی نور می‌توانید بعد از خرید ریسه‌ LED، آن‌ها را در مکان‌های زیر در خانه خود نصب کنید.

1. زیر کابینت

اغلب از این ریسه‌ها در زیر کابینت‌های بالای آشپزخانه استفاده می‌شود و به آشپزخانه رنگ و جلای خاص می‌دهد. نورپردازی قسمت زیرین کابینت، فضای کاری با نور بهتری ایجاد می‌کند. این نورپردازی فشار کاری چشمان شما را کم‌تر می‌کند و فضا را بدون نیاز به لامپ‌های سقفی تا حدی زیادی روشن می‌کند و در عین حال باعث صرفه جویی در انرژی نیز می‌شود.

همچنین استفاده از ریسه‌های ال ای دی زیر کابینت‌های پایینی، آشپزخانه شما درخشندگی خوبی می‌گیرد.

3. زیر تخت

قرار دادن ریسه‌های نورپردازی در زیر تخت یک نور شب عالی را در اتاق کودک ایجاد می‌کند. اگر از رنگ‌های کهربایی یا دیگر رنگ‌های گرم در اتاق خواب خودتان استفاده کنید، محیطی دنجی ایجاد می‌شود که آرامش بخش است. استفاده از ریسه ال ای دی با تغییر رنگ به شما این فرصت را می‌دهد تا با رنگ های بنفش، سبز فضایی برای استراحت خود ایجاد کنید.

نوارهای ال ای دی RGB نیز به شما امکان می‌دهند تا با تنظیم روشنایی و رنگ، نور اتاق خود را در شب تغییر دهید.

 

4. پشت صفحه کامپیوتر و تلویزیون

نورپردازی جانبی در پشت کامپیوتر یا صفحه تلویزیون به کاهش فشار چشم کمک می‌کند و در عین حال تصاویر را شفاف‌تر نشان می‌دهد. به راحتی می‌توانید با خرید ریسه ال ای دی و قرار دادن نوارها در بالا و پایین صفحه مانیتور، به جلوه‌ای درخشان دست پیدا کنید.

برای بازی با سیستم کامپیوتری یا کار در شب، می‌توانید رنگ‌های ریسه را برای حالت دلخواه خود تغییر دهید؛ برای این منظور، رنگ سفید خالص گزینه‌ای عالی است، زیرا سایر رنگ‌ها بر توانایی شما در درک دقیق رنگ‌ها تأثیر می‌گذارند.

 

قیمت و خرید ریسه اس ام دی - mosharishop

 

 

چگونه بهترین ریسه‌های ال ای دی را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید ریسه ال ای دی باید فاکتورهای زیادی از جمله رنگ، اندازه، کارایی و روشنایی مورد نظر را در نظر بگیرید تا انتخابتان مطابق با انتظاراتتان باشد. در ادامه برخی از این فاکتورها را بررسی می‌کنیم.

1.نصب آسان ریسه‌های ال ای دی

ماهیت انعطاف‌پذیری این ریسه‌ها به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به راحتی در محیط‌ها و سطوح مختلف، نصب کنید. همچنین، پشتی چسب‌دار به این معنی است که می‌توانید آن‌ها را تقریباً هر جایی مانند کف، سقف، کنار آینه، شیشه و غیره بچسبانید. با این وجود در هنگام خرید ریسه دقت کنید تا چسب به اندازه کافی قوی باشد تا یک پایداری ایمن و طولانی مدت ایجاد کند و از طرفی، در صورت لزوم بتوانید دوباره آن‌ها را بردارید.

2. نحوه کنترل رنگ چراغ‌های ریسه‌های ال ای دی

نحوه و سطح کنترل از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما رنگ و شدت حتی ابتدایی‌ترین انواع ریسه‌ها را نیز می‌توان کنترل کرد. برخی ریسه‌ها از طریق یک ریموت از راه دور اختصاصی کنترل می‌شوند. در حالی که، برخی ریسه‌های LED‌ خاص، کنترل بی‌سیم پیشرفته‌ای‌ را از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه یا حتی پشتیبانی از الکسا یا Google Assistant ارائه می‌دهند.

3. نحوه ترکیب ریسه‌های ال ای دی

اکثر ریسه‌ها دارای نقاط برش هستند و از این طریق می‌توانید نوار را به اندازه مورد نیاز خود کوتاه کنید. اگر به نوار بلندتری نیاز دارید، می‌توانید چندین نوار را با استفاده از یک رابط به یکدیگر متصل کنید. بسیاری از تولیدکنندگان کیت‌های گسترش نوار را نیز ارائه می‌دهند تا به راحتی طول نوار خود را افزایش دهید. با این حال، نمی‌توانید ریسه ال ای دی برندهای مختلف را با هم ترکیب کنید.

4. میزان انعطاف‌پذیری ریسه‌ها

اکثر ریسه‌ها دارای یک برد مدار انعطاف‌پذیر هستند که خم می‌شود یا از روی سطوح منحنی عبور می‌کنند. برخی از آن‌ها به‌قدری انعطاف‌پذیر هستند که بدون اینکه به برد مدار آسیبی وارد شود تا 90 درجه خم می‌شوند

با این حال، با افزایش قدرت یک ریسه ال ای دی، انعطاف‌پذیری کاهش می‌یابد، به طوری که، برخی از ریسه‌ها کاملاً سفت  طراحی شده‌اند. این محصولات بسیار کوتاه هستند و به طور قابل توجهی روشن‌تر از سایر ریسه‌های نورپردازی ​​هستند. همچنین، برخی از آن‌ها فناوری سنجش حرکت دارند و برای نورپردازی پله‌ها ایده‌آل هستند.

شما میتوانید برای خرید ریسه با کیفیت و مقرون به صرفه به سایت mosharishop.com مراجعه کنید.

شماره تلفن : 33905454-021

شماره واتساپ : 09021844949

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها