|
کدخبر: 324475

خورش‌های محبوب ایرانی در کنسرو: طعم اصیل خانه در هر لقمه

کنسروها غذاهایی هستند که در ظروف کاملا پلمپ نگهداری می‌شوند و برای از بین بردن باکتری‌های مضر تحت حرارت بالا قرار می‌گیرند. غذاهای کنسرو شده جایگزین مغذی و مناسبی برای غذاهای تازه هستند. از بین تمام غذاهای کنسروی، خورش‌های ایرانی محبوبیت خاصی دارند. این خورش‌ها با طعم بی‌نظیر خانگی و اصیل خود به همراه یک پلو زعفرانی خوشمزه می‌توانند یک غذای عالی برای سفرها و سرکار شما باشند.

 

 

چرا کنسرو خورش‌های ایرانی انتخاب خوبی است؟

بهترین خورش‌های کنسروی با مواد اولیه تازه و دستور پخت سنتی تهیه می‌شوند و همان عطر و طعم واقعی خانگی را دارند. این خورش‌های کنسرو شده نیازی به آماده‌سازی خاصی ندارند به همین دلیل، به عنوان یک وعده سریع و راحت، انتخابی عالی هستند. خورش‌های ایرانی همیشه پرطرفدار و فوق العاده خوشمزه هستند اما، تهیه آن‌ها زمان‌بر است. کنسرو خورش‌های ایرانی برای روزهایی که زمان آشپزی ندارید پیشنهاد جذابی هستند.

زمانی که به سبزیجات تازه دسترسی ندارید و هوس قورمه سبزی یا آلو اسفناج و خورش کرفس کرده‌اید، این خورش‌ها به صورت کنسرو شده با قیمتی به صرفه، خیلی راحت در سوپر مارکت‌ها دردسترس شما هستند.

قورمه سبزی با سبزی‌های تازه و با کیفیت با گوشت یا بدون گوشت طبخ می‌شود. این خورش طوری در کارخانجات مواد غذایی طبخ می‌شود که مانند یک خورشت خانگی جا افتاده و عالی باشد. عطر کنسرو خورش قورمه سبزی به همراه برنج زغفرانی هوس برانگیز و اشتها آور است.

خورش آلو اسفناج و خورش کرفس نیز با سبزی‌های معطر و تازه تهیه می‌شوند تا همان عطر و لذت خانگی را به شما القا کنند. تازگی سبزیجات و طرز پخت صحیح و اصولی رمز موفقیت و طعم فوق العاده این خورش‌های کنسروی است.

تهیه فسنجان جاافتاده به تبحر و زمان زیادی نیاز دارد. فسنجان کنسروی کار شما را راحت می‌کند تا یک وعده غذای لذیذ را خیلی سریع سر سفرتان داشته باشید.

قیمه با بادمجان یا سیب زمینی همیشه پای ثابت غذاهای سنتی ایرانی است. یک خورش قیمه اصیل و خوشمزه باید با لپه، گوشت، پیاز و رب باکیفیت تهیه شود و با انواع چاشنی‌ها مزه‌دار شود. قیمه کنسروی با بادمجان‌ها یا سیب زمینی سرخ شده خوش رنگ و طعم آماده مصرف است.

خورش قلیه ماهی که یک غذای محلی جنوبی و شمالی محسوب می‌شود با ماهی و سبزی‌های تازه تهیه می‌شود. این خورش نیز باید کاملا جا افتاده باشد و با چاشنی‌ها طعم‌دار شود. اگر به غذاهای محلی علاقه دارید اما تهیه آن‌ها برای شما سخت است کنسرو قلیه ماهی پیشنهاد خوبی است. قلیه ماهی کنسروی همراه با پلوی زعفرانی یک وعده غذای ایده‌آل برای خانواده‌های ایرانی است.

این خورش‌ها برای روزهای پرمشغله یا حتی در سفرها و کمپینگ‌ها انتخابی ایده‌آل هستند. با وجود این کنسروها تنوع غذاییتان حفظ می‌شود و می‌توانید هر غذایی که دلتان خواست فوری آماده کنید.

مزایای کنسرو خورش‌های ایرانی

روش تهیه کنسرو خورش‌های ایرانی به گونه‌ای است که ضمن حفظ تازگی، مواد مغذی آن‌ها نیز از بین نمی‌رود. در واقع، غذاهای کنسرو شده به اندازه غذاهای تازه و منجمد مغذی هستند. کنسرو کردن مواد مغذی زیادی را حفظ می‌کند و حتی گفته می‌شود فرآیند حرارت دادن محتوای آنتی اکسیدانی غذاها را افزایش میدهد. به عنوان مثال، کنسرو کردن باعث افزایش میزان لیکوپن در گوجه فرنگی و رب آن در غذاها می‌شود.

این کنسروها به خوبی پلمپ می‌شوند و به مدت طولانی حتی بیرون از یخچال هم قابل نگهداری هستند.

نگهداری آسان، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای روزهای سفر و کمپینگ که غذاهای تازه به سختی به دست می‌آید، تبدیل کرده است. همچنین، تنوع بی‌نظیر در انتخاب انواع خورش‌های کنسروی به شما برای داشتن انتخابی عاقالانه کمک می‌کند.

استفاده از غذاهای کنسرو شده زمان آماده سازی غذا را کاهش می‌دهد، در حالی که همچنان ارزش غذایی و طعمی لذیذ را ارائه می‌دهند. خورش‌ها به همراه پلو کنسروی تازه به افرادی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند و در طول هفته فرصت کمی برای آشپزی دارند، کمک می‌کنند که خلاقانه‌تر غذا بخورید. چه یک والدین پرمشغله باشید و فرزندانتان نیاز به غذاهای متنوع داشته باشند یا یک فرد فعال و دائما در سفر باشید، داشتن چند قوطی کنسرو در خانه به شما امکان می‌دهد طعم غذای خانگی را به راحتی بچشید.

تنها ایراد خورش‌های کنسروی این است که اگر غذا به خوبی فرآوری و میکروب زدایی نشود حاوی باکتری‌های مضر خواهد بود که باعث مسمومیت غذایی می‌شود. اما امروزه با وجود دستگاه‌های پیشرفته کنسرواسیون و دقت در انجام فرآیند کنسرواسیون این اتفاق بسیار نادر است.

کنسروها برخالف تصور عموم فاقد مواد نگهداره هستند. خورش‌های ایرانی کنسرو شده می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند، اما مهم است که آن‌ها را با دقت انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین کنسرو خورش‌های ایرانی برچسب و لیست مواد تشکیل دهنده آن‌ها را بخوانید. به دنبال غذاهای کنسرو شده با سطوح نمک و قند کم و فاقد مواد نگهدارنده باشید. بهترین برندها برای تهیه غذاهای آماده و کنسروی از مواد تازه و طبیعی استفاده می‌کنند و محتوای نمک و قند کمی در غذاهای خود دارند.

سوالات متداول

1.محبوب‌ترین خورش‌های ایرانی کنسروی کدامند؟

خورش قیمه، قورمه سبزی، فسنجان، قلیه ماهی، کرفس و آلو اسفناج محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی هستند که به صورت کنسروی و آماده در سوپرمارکت‌ها دردسترس هستند.

2. آیا کنسرو خورش‌های ایرانی طعم خوبی دارند؟

بله. این غذاها با مواد اولیه باکیفیت و تازه تهیه می‌شوند. دستور پخت آن‌ها همانند غذاهای اصیل و خانگی است. تمام مراحل پخت به خوبی انجام می‌شود تا علاوه بر حفظ کیفیت، طعم خانگی و بی‌نظیری نیز داشته باشند.

3. مزایای کنسرو خورش‌های ایرانی چیست؟

کنسرو خورش‌ها خیلی سریع و ساده تهیه می‌شوند و نیازی به پخت ندارند. این غذاها کاملا سالم هستند و حتی خارج از یخچال نیز به مدت طولانی قابل نگهداری هستند. طعم بی‌نظیر و اصیل و مواد مغذی از مزایای اصلی این غذاهای آماده هستند.

4. آیا کنسرو خورش‌های ایرانی نیاز به جوشاندن دارند؟

برای اطمینان از سلامت و جلوگیری از مسمومیت باید کنسروها را جوشاند. جوشاندن کنسرو خورش‌ به گرم شدن غذا و حذف میکروب‌های احتمالی غذا کمک می‌کند.

5. آیا خورش‌های کنسروی حاوی مواد مغذی هستند؟

بله. فرآیند کنسرو کردن، مواد معدنی، ویتامین‌های محلول در چربی، پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها را تغییر نمی‌دهد. بدین ترتیب غذاهای کنسروی همانند غذاهای تازه مملو از مواد مغذی هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها