|
کدخبر: 33309

در آستانه جشن روز جهانی صنعت نمایشگاهی:

داستان یک روز مهم از زبان «آقای رویداد»

شمارش معکوس آغاز شده و تنها یک روز تا بزرگترین رویداد صنعت نمایشگاهی جهان زمان باقی مانده است. روزی که توسط یک ایرانی نام‌گذاری شده و توانسته توجه جهان را به سوی خود جلب کند.

شاهرخ مدرس، پیشکسوت صنعت نمایشگاهی و آقای رویداد ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز از دلایل طرح روز جهانی صنعت نمایشگاهی سخن می‌گوید.

GLOBALEXPO1.jpg

به گفته آقای رویداد داستان از سال ۱۳۹۱ شروع شد. مدرس می‌گوید: در سال ۱۳۹۱ (اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی) یک روز در حین رانندگی در حوالی خیابان ولیعصر بودم که ناگهان فکری به ذهنم رسید. این فکر به اندازه‌ای من را منقلب کرد که نزدیک بود تصادف کنم. به همین دلیل در گوشه‌ای از خیابان پارک کردم و پس از گذشت چند دقیقه با صدای ضربه زدن انگشت پلیس راهنمایی به شیشه متوجه اطرافم شدم. پلیس که دید حالم چندان مساعد نیست نگران شد و خود پشت فرمان نشست و ماشین را در جای مناسبی پارک کرد. من آن‌ روز آنقدر منقلب بودم که فکر و ایده‌ام را با پلیس در میان گذاشتم و کمی بعد که به دفتر رسیدم، توانستم فکرم را منسجم کنم و در نهایت به ایده نام‌گذاری روزی به نام روز جهانی صنعت نمایشگاهی رسیدم.

این پیشکسوت صنعت نمایشگاهی درباره اینکه برای پرورش این ایده و تبدیل آن به چنین مناسبتی چه اقداماتی انجام داده می‌افزاید: من آن روز با خودم فکر می‌کردم که چرا برای همه مشاغل، مناسبت‌ها و صنایع از پست گرفته تا هوانوردی و جوانان و کودکان روز جهانی داریم، اما برای صنعت نمایشگاهی که بیش از ۶ هزار سال قدمت دارد، روزی در نظر گرفته نشده است. در همین راستا هم کتابی به زبان انگلیسی نوشتم که نگارش آن ۳ ماه به طول انجامید، سپس به این نتیجه رسیدم که باید چنین مبحثی به زبان فارسی هم مطرح شود تا اهالی صنعت نمایشگاهی ایران نیز از اهمیت آن باخبر شوند. به همین دلیل این کتاب را به فارسی برگرداندم و در نهایت کتابی تحت عنوان «در تکاپوی دیدگاه‌های مدرن» برای صنعت نمایشگاهی تالیف شد.

۲۵۷ نسخه برای یوفی آقای رویداد ایران همچنین می‌گوید: بعد از چاپ کتاب بلافاصله ۲۷۵ نسخه از آن را برای یوفی در پاریس و اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی امریکا واقع در دالاس ارسال کردم. در بخش ۱۳ این کتاب به پیدایش روز جهانی نمایشگاهی و تاثیرات آن در توسعه تجارت جهانی اشاره کردم که خوشبختانه طرح روز جهانی صنعت نمایشگاه به دلیل تاثیرات مهمی که در اقتصاد جهانی بر جا خواهد گذاشت، به سرعت مورد پذیرش جامعه بین‌المللی نمایشگاهی جهان قرار گرفت.

من یک نسخه از کتاب را به زبان انگلیسی به پاریس و برای خانم کریستین که حالا مدیر بخش روز جهانی صنعت نمایشگاهی شناخته می‌شود، فرستادم، تقریبا دو روز بعد بود که دعوت نامه‌ای برای من آمد که به پاریس بروم و در همین رابطه سخنرانی کنم.

وی در پایان سخنان خود می‌گوید: اعضای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی ضمن استقبال از برپایی چنین مناسبتی با عنوان روز جهانی صنعت نمایشگاهی اعلام کردند که به دلیل آنکه در سال ۱۳۹۴ شمسی ( ۲۰۱۵ میلادی) هیچ فرصتی برای برپایی چنین روزی نیست، برپایی این روز به سال بعد موکول می‌شود. یک سال بعد ایران هم در رده کشورهایی که این روز را جشن می‌گیرند جای گرفت و من در همان مراسم تقدیر نامه‌ای از سوی حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کردم. حدود دو هفته بعد هم نامه‌ای نوشتم که این افتخار جهانی را به کشورم و نمایشگاه بین المللی تهران تقدیم می‌کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها