|
کدخبر: 326155 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

ثبت یک رکورد بی نظیر در حوزه ترانزیتی / وزیر به مردم مژده داد

نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مجتمع فرهنگی شهید باهنر آغاز شد.

اقتصاد ثبت یک رکورد بی نظیر در حوزه ترانزیتی / وزیر به مردم مژده داد

اولین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی (بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی) با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین و دومین رویداد تقدیر از برترین اقدامات نوسازی مسکن و بازآفرینی شهری (جایزه ملی بم) با حضور دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر محمد آیینی معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سردار محمد زهرایی رئیس محترم سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

شهرسازی۱

محمد آیینی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری در ابتدای این مراسم گفت: در خصوص دریافت پروانه های نوسازی، چگونگی مشارکت مردم و سازندگان و مسائل دیگر اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. 

او ادامه داد: با همکاری بسیج سازندگی کشور قصد داریم پروژه های مهم را به سرانجام برسانیم و به وعده های خود جامه عمل بپوشانیم. در ۵ ماه آینده رزمایش های مهمی را در حوزه شهری برگزار خواهیم کرد. مطمئنا با همکاری سایر ارگان ها تا مهرماه این هدف را انجام می دهیم.

آیینی ادامه داد: برگزاری این گونه همایش ها را باید به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد. ما در خصوص صدور مجوز نوسازی اقدامات مطلوبی را ترتیب داده ایم و رکوردهای بی سابقه ای را به ثبت رساندیم. ایمان دارم که در آینده نزدیک در زمینه نوسازی و احیای بافت های فرسوده قدم های بلندی برداشته خواهد شد.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه این گردهمایی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی سطح تعاون بالایی با توده مردم دارد و از این حیث باید به آقای بذرپاش و همکاران او دست مریزاد گفت.

او افزود: بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز فعالیت های چشمگیر و سازنده ای ترتیب داده است. سازمان بسیج سازندگی در به انجام رساندن طرح های شهری و عمرانی، همکاری های خوب و موثری با وزارت راه و شهرسازی داشته و من از این بابت تردیدی ندارم.

شهرسازی

زهرایی خاطرنشان کرد: مسئولان بسیج سازندگی گفتمان مشترک بسیار مناسبی با گروه های مردمی برقرار می کند و در جهت اجرایی سازی ماموریت های مهم تمام تلاش خود را به کار می بندد. جهادگران و بسیجیان با ایثار خود، به مردم عزیزمان خدمت می کنند و در این راه خستگی ناپذیر عمل خواهند کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه این نشست به پشت تریبون رفت و گفت: در جهت تحقق اهداف موردنظر بایستی تمامی سازمان ها نهایت کوشش خود را انجام داده و باری از دوش مردم بردارند.

سلیمانی

او یادآور شد: خوشبختانه دولت سیزدهم در زمینه تامین مسکن، ساماندهی راه ها و نوسازی بافت های قدیمی عملکرد خوبی داشته است و آمار و ارقام نیز همین موضوع را اثبات می کند؛ از این رو باید به آقای رئیسی تبریک گفت.

سلیمانی ادامه داد: مجموعه های جهادی کشور از جمله سازمان بسیج مستضعفین دست یاری به وزارت راه و شهرسازی داده است تا باری از دوش دولت برداشته شود. ما باید ارزش این کار بزرگ را برای جوانان تبیین کنیم تا اهمیت کار جهادی کاملا مشخص شود. بسیج تمامی ظرفیت ها در راستای دستیابی به اهداف شهری و سازندگی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نوع نگاه ما در حل معضلات مربوط به حوزه شهرسازی باید تغییر پیدا کند تا ثمره آن را ملت مشاهده کند. پروژه های کنونی صرفا تعیین مسیر و جهت گیری محسوب می شود. یاری گروه های مردمی و سازمان های جهادی در این میان حائز اهمیت است و نمی توان از نقش مهم آن غافل شد.

بذرپاش

او تصریح کرد: ما ۲ پروژه مهم در دست داریم؛ نخست، طرح ایران راه است که ارتباط مستقیمی با ساماندهی کریدورها دارد. با تلاش تمام همکاران، در حوزه ترانزیتی رشد ۵۸ درصدی داشتیم که یک رکورد خیره کننده و بی سابقه خلق شده است.

بذرباش در ادامه گفت: توسعه بخشی راه ها در روستاها یکی از اولویت های ما به شمار می رود و تا به امروز گام های خوبی نیز برداشته شده است. در راستای رسیدن به اهداف، ما به کمک تمامی ارگان ها و گروه ها، از جمله گروه های مردمی و جهادی نیازمند هستیم. در سال گذشته و با یاری سایر گروه ها، ۷۲۵ نقطه حادثه خیز راه های مواصلاتی را رفع کردیم.

وی در ادامه گفت: با وجود تمام سختی ها در طول این مسیر، ناملایمتی های بسیاری هم مشاهده شد که ما را متعجب کرد. در خصوص مسائل مربوط به مسکن در روستاها، فعالیت های روی زمین مانده وجود دارد که باید اقدامات لازم برای حل آن صورت گیرد. ما برای حل این قبیل موضوعات تسهیلاتی نیز درنظر گرفتیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تامین زمین، برنامه ریزی های لازم را لحاظ کردیم و به نتیجه های خوبی نزدیک شدیم. رشد ۱۴ درصدی در تولید مسکن را ثبت کردیم و این اتفاق در دولت سیزدهم رخ داده است.

بذرپاش در پایان اضافه کرد: ۲۴۰ هزار مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید که این عدد بیانگر آن است که ما با چه چالشی مواجه بودیم. در واقع، آورده ای از سوی متقاضی در کار نبود و بنابر تعهد دولت قبل، ما باید واحدها را تحویل مردم می دادیم که بخشی از این امر را به سرانجام رساندیم. یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی در دست وزارتخانه است و ما خود را متعهد به انجام آن می دانیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها