|
کدخبر: 35793

موفقیت اتفاقی نیست!

در روزهایی که مطبوعات کشور دچار بحران مخاطب هستند و مخاطبان هدف رسانه‌ها در سردرگمی دریافت اطلاعات به سر می‌برند، موسسه مطبوعاتی صمت در هفته گذشته توانست موفقیت‌های گسترده‌ای در عرصه جوایز مطبوعاتی و تخصصی به‌دست بیاورد.

گسترش‌نیوز: جوایزی که نشان‌دهنده کیفیت بالای گزارش‌ها، مقاله‌ها و یادداشت‌های منتشر شده در روزنامه‌ها و پایگاه خبری موسسه مطبوعاتی صمت است که از سال ۹۳ با رویکرد تازه خود راه نوینی در خلق رسانه‌های تخصصی باز کرده است. به گزارش صمت، جشنواره‌های بورس و رسانه، نانو و رسانه، امین‌الضرب و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اتاق اصناف ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در هفته گذشته از خبرنگاران و رسانه‌های زیرمجموعه موسسه فرهنگی‌ مطبوعاتی صمت تقدیر کردند.

taghdir798.jpg

درخشش صمت در جشنواره فناوری نانو

بنا بر این گزارش در جشنواره نانو و رسانه که ازسوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر سال با حضور افراد فعال در رسانه‌ها برگزار می‌شود روزنامه صمت به‌عنوان رسانه برگزیده بخش تخصصی انتخاب شد. همچنین فاطمه امیراحمدی، روزنامه‌نگار حوزه صنعت روزنامه صمت به‌دلیل چاپ گزارش «۳ کشور صنعتی میزبان فیلترهای نانویی ایران» در بخش برترین آثار رسانه‌ای حائز رتبه برتر شد.

جشنواره نانو و رسانه هر سال با ارزیابی عملکرد رسانه‌ها اقدام به برگزاری این جشنواره‌ و تجلیل از رسانه‌ها و افراد با عملکرد برتر و ترویج فناوری نانو می‌کند. این جشنواره در دو بخش کلی رسانه‌های عمومی و رسانه‌های تخصصی صنعت برگزار می‌شود. در این جشنواره که در باغ کتاب تهران با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و جمعی از رسانه‌ها برپا شد، آماری در زمینه فعالیت‌های رسانه‌های گوناگون در حوزه نانو در سال ۹۶ ارائه شد.

خبرنگار صمت برگزیده «جشنواره امین‌الضرب»

در نخستین جشنواره فرهنگی «امین‌الضرب» که ازسوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، آثاری از ۱۵ خبرنگار در بخش‌های گزارش توصیفی، گزارش خبری-تحلیلی، یادداشت و مقاله، تیتر، مصاحبه و گزارش‌های تصویری از میان بیش از هزار اثر، به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شد. «زهرا طهرانی» دبیر گروه تجارت روزنامه صمت، لوح سپاس و نشان نخستین دوره جشنواره فرهنگی امین‌الضرب را در بخش تیتر دریافت کرد. دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب، مجموع آثار ارزیابی و داوری شده در این جشنواره را هزار اثر اعلام کرد که از این میان آثار راه‌یافته به بخش نهایی شامل ۲۲ گزارش، ۱۲ مصاحبه، ۱۲ مقاله و ۱۴ اثر در بخش تیتر بوده است. هیات داوران مرحله نهایی جشنواره فرهنگی امین‌الضرب ۳ روزنامه‌نگار پیشکسوت و استاد روزنامه‌نگاری بودند که آثار راه‌یافته به مرحله پایانی در هر رشته را در دو هفته بررسی کردند. آقایان دکتر محمد مهدی فرقانی، دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده و محمود صدری هیات داوران این جشنواره را تشکیل می‌دادند.

تقدیر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خبرنگار صمت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز از خبرنگار صمت تقدیر کرد. صادق نجفی با اهدای لوح تقدیر از زینب عبدی، خبرنگار حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت به‌عنوان خبرنگار برتر حوزه قدردانی کرد. این تقدیر به پاس فعالیت‌های چهارساله زینب عبدی در حوزه صنایع کوچک در تهیه اخبار و گزارش‌های مربوط به شهرک‌های صنعتی بوده است. گفتنی است موسسه صمت در روزهای گذشته نخستین دایرکتوری مطبوعاتی و تخصصی در حوزه صنایع کوچک کشور را در قالب ویژه‌نامه نمایشگاه صنایع کوچک با تیراژ ۲۰ هزار نسخه تهیه و توزیع کرده است.

درخشش در بورس و رسانه

در ادامه موفقیت‌های خبرنگاران موسسه صمت این بار نیز در آیین پایانی دومین جشنواره بورس و رسانه دو اثر از روزنامه‌های صمت و گسترش تجارت حائز رتبه‌های برتر شدند.

در آیین پایانی دومین جشنواره بورس و رسانه که با حضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی سعیدی عضو پیشین هیات مدیره سازمان بورس، سعید فلاح‌پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، امیرهامونی مدیرعامل فرابورس ایران، حسین فهیمی مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از خبرنگاران اقتصادی فعال در حوزه بازار سرمایه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، در هتل همای تهران برگزار شد، خبرنگاران روزنامه صمت توانستند جوایز برتر را از آن خود کنند.

در بخش جایزه ویژه دومین جشنواره بورس و رسانه (باعنوان نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی)، یادداشت شهرام شیرکوند باعنوان «نقش بازار سرمایه در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی» از روزنامه صمت، رتبه سوم را کسب کرد. همچنین در این جشنواره الهه بهرام در بخش تیتر حائز رتبه دوم شود.

تقدیر از روزنامه ازسوی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قزوین

در هفته گذشته حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر سرپرستی موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت در استان قزوین با قدردانی از تلاش‌های این روزنامه اظهار کرد: این موسسه نقش بسیار مهمی در بیان مسائل و مشکلات و رشد و اعتلای بخش صنعت کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: روزنامه صمت در دوره سرپرستی جدید بسیار موفق بوده و تغییرات چشمگیری در عملکرد این روزنامه در استان قزوین ایجاد شده است.

وی افزود: امروز ضرورت گسترش نشریه‌های تخصصی بیش از پیش احساس می‌شود و خوشبختانه موسسه صمت با انتشار نشریه‌های تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، موفق عمل کرده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در پایان با اهدای تندیس از تلاش‌های این مجموعه در استان تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر ایمیدرو و ایدرو و اتاق اصناف از خبرنگاران صمت

در هفته گذشته به‌مناسبت ایام گرامیداشت مقام خبرنگاران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اهدای لوح سپاسی به امیرحسن مهرزاد دبیر گروه صنعت روزنامه صمت از تلاش‌های وی تقدیر کرد. در متن این تقدیرنامه که به امضای منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده، به نقش و جایگاه خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی کشور اشاره شده است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز با اهدای لوح سپاس به محبوبه ناطق دبیر گروه معدن روزنامه از تلاش‌های این روزنامه که نگاهی ویژه و تخصصی به معادن کشور دارد تقدیر کرد. این تقدیرنامه با امضای مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو به خبرنگار روزنامه اهدا شده است.

اتاق اصناف ایران نیز با تقدیر از سیرانوش موسوی، خبرنگار حوزه اصناف روزنامه که به امضای علی فاضلی، رئیس پیشین اتاق اصناف رسیده از تلاش‌های روزنامه و خبرنگار در حوزه اطلاع‌رسانی تشکر و قدردانی کرد.

در همین رابطه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با اهدای لوح سپاسی که به امضای امیرخسرو فخریان، رئیس هیات مدیره اتحادیه رسیده از مژده پورزکی خبرنگار روزنامه در حوزه اصناف تقدیر کرد.

موفقیت‌های تازه موسسه مطبوعاتی نشان‌دهنده همت و حمیت روزنامه‌نگاران این موسسه در پیشبرد اهداف والای اطلاع‌رسانی در عرصه خبر است که همواره سرلوحه فعالیت‌های موسسه در سال‌های اخیر قرار داشته و جزو رسالت‌های اصلی بوده است. این را بارها ثابت کرده‌ایم که موفقیت اتفاقی نیست.

امید است توانسته باشیم به وظایف ذاتی عرصه خبر که شفافیت و صداقت با مخاطبان است جامه عمل بپوشانیم و روزهای روشن و پرامیدی از آینده کشور عزیزمان را به نظاره بنشینیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها