|
کدخبر: 325619

پاداش ویژه برای مردم / آقای وزیر وعده مهم داد

وزیر نیرو اعلام کرده است که مشترکان خوش مصرف برق، پاداش دریافت خواهند کرد.

اقتصاد پاداش ویژه برای مردم / آقای وزیر وعده مهم داد

پرداخت پاداش به مشترکان خوش مصرف برق، از سال گذشته هم وجود داشته است و امسال نیز، کسانی که طبق الگوی مصرف، برق را استفاده کنند، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

وزیر نیرو گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

افزایش مصرف برق با کولرهای گازی

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماههای گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از ٦ برابر افزایش می دهد و قبض برق را هم تا ٢٤ برابر افزایش می دهد.

 عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر با بیان این که استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماههای گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از ٦ برابر افزایش می دهد، گفت: ما دنبال آن هستیم که فرصتها و مؤلفه های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه های برق به گونه ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه های مهم مصرف، سامانه های سرمایشی و کولرها است.

۵ اقلیم برای تعرفه برق در ایران

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگیهای خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده ای از کشور را شامل می شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمایشان و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولرهای آبی می توانند دما مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها