|
کدخبر: 300414

نفت آمریکا در گرو ایران/ واشنگتن رسماً اعتراف کرد

وال‌‌استریت‌ژورنال گزارش داده آمریکا قادر به فروش ۸۰۰ هزار بشکه نفت توقیف‌شده ایران نیست. ‌این نفت در نفت‌کشی یونانی در ساحل تگزاس قرار دارد.

سیاست نفت آمریکا در گرو ایران/ واشنگتن رسماً اعتراف کرد

وال‌‌استریت‌ژورنال گزارش داده آمریکا قادر به فروش ۸۰۰ هزار بشکه نفت توقیف‌شده ایران نیست. ‌این نفت در نفت‌کشی یونانی در ساحل تگزاس قرار دارد.

گارد ساحلی آمریکا مجوز تخلیه محموله را داده اما رئیس یک شرکت انرژی می‌گوید شرکت‌هایی که به هر طریقی در خلیج فارس حضور دارند، به معنای واقعی کلمه از اقدام تلافی‌جویانه ایران می‌ترسند و حاضر نیستند محموله را تخلیه کنند. مدیرعامل شرکتی دیگر هم به این روزنامه گفته کسی دوست ندارد به آن نفت‌ها دست بزند.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارشش نوشته این معضل، نشان‌دهنده دشواری‌های آمریکا در اجرای تحریم‌هاست. مدیرعامل شرکت «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نیز گفته: اگر شرکت‌های کشتی‌رانی در فضای هراس از انتقام ایران زندگی کنند، آمریکا قادر به اجرای تحریم‌های نفتی نخواهد بود.

گفتنی است کشورهایی که بیشترین میزان نفت را از خلیج فارس استخراج می‌کنند، عبارتند از:

  1. عربستان سعودی: عربستان سعودی، با بیش از ۱۰۰۰ میلیون بشکه نفت به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان شناخته می‌شود و بیشترین میزان نفت خود را از مناطق ساحلی خلیج فارس استخراج می‌کند.

  2. ایران: ایران دومین تولیدکننده نفت در خاورمیانه و چهارمین تولیدکننده نفت در جهان است و بیشترین میزان نفت خود را از سواحل خلیج فارس استخراج می‌کند.

  3. عراق: عراق، به عنوان سومین تولیدکننده نفت در خاورمیانه و پنجمین تولیدکننده نفت در جهان، بیشترین میزان نفت خود را از سواحل خلیج فارس استخراج می‌کند.

  4. کویت: کویت، به عنوان یکی از کشورهایی که از بیشترین منابع نفتی جهان برخوردار است، بیشترین میزان نفت خود را از خلیج فارس استخراج می‌کند.

  5. امارات متحده عربی: امارات متحده عربی، با داشتن یکی از بیشترین میزان صادرات نفت در جهان، بیشترین میزان نفت خود را از مناطق ساحلی خلیج فارس استخراج می‌کند.

منبع: نور نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها