|
کدخبر: 15629

کسب‌وکارهای اینترنتی به دنبال تعامل مالیاتی

یک کارشناس تجارت الکترونیک معتقد است تعامل کسب و کارهای اینترنتی و سازمان امور مالیاتی می‌تواند دغدغه‌های مربوط به مالیات درباره این کسب و کارها را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، محمد گرکانی‌نژاد به «گسترش تجارت» می‌گوید: بحث مالیات تا حدودی متفاوت از قوانین کسب و کار است و نمی‌توان آن را به عنوان یک چالش در مسیر توسعه تجارت الکترونیک دانست. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که مالیات بحثی است که نیاز به شفاف‌سازی و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های صاحبان مشاغل دارد. این موضوع مانعی عمومی برای تمام صاحبان کسب و کار چه در بخش سنتی و چه در بخش اینترنتی است و تنها گریبانگیر یک بخش نشده است.

وی تعامل را راه‌حل برطرف شدن دغدغه کسب و کارهای اینترنتی می‌داند و می‌گوید: ایجاد فضای تعامل میان کسب و کارهای اینترنتی و سازمان امور مالیاتی در این زمینه می‌تواند چالش‌های بسیاری را از میان بردارد.

او می‌افزاید: البته اکنون فضا نسبت به گذشته بهتر شده و برخی از مدل‌های کسب و کارهای اینترنتی از سوی سازمان امور مالیاتی به رسمیت شناخته می‌شود. به عنوان نمونه باید توجه داشت که این سازمان واسطه‌گری در تجارت الکترونیک را به رسمیت می‌شناسد. به عبارت دیگر اگر سایتی در زمینه واسطه‌گری فعال است (مانند زودفود یا سایت‌های مانند آن) بدیهی است که حجم کل خرید جزو درآمدهای این سایت نیست و در مالیات دریافتی از این کسب و کار نباید محاسبه شود.

وی ادامه می‌دهد: این روند تا چند سال پیش برای واسطه‌های اینترنتی دردسرساز بود، اما حالا مدل شناخته شده‌ای است و دیگر چالش به شمار نمی‌آید. به دنبال همین روند باید سایر مدل‌های کسب وکار اینترنتی به سازمان امور مالیاتی معرفی شود تا چالش‌های این مشاغل نوین از میان برود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها