|
کدخبر: 324583

بلیط مترو/قیمت بلیط مترو/ایستگاه مترو

حل مشکل واگن های مترو به ضرر این افراد / تاخیر نکنید!

رئیس شورای شهر تهران گفته است که مشکل تامین واگن مترو باید برطرف شود.

اقتصاد حل مشکل واگن های مترو به ضرر این افراد / تاخیر نکنید!

مهدی چمران درحاشیه برگزاری جلسه امروز شورای شهر گفته است که مشکلات تعداد واگن مترو باید برطرف شود و مشخص است که برطرف شدن این موضوع به ضرر چه کسانی است.

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم حل هرچه‌ سریع‌تر مشکل واگن‌های مترو تاکید کرد و گفت: حتی یک روز تاخیر هم جایز نیست زیرا که مردم از داشتن ۱۰۰۰ واگن بی‌بهره می‌مانند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نشست امروز این شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۲۲۸ امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران است که در ابتدای نشست، گزارشی از معاون خدمات شهری شهرداری در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه می‌شود.

وی افزود: برنامه بعدی شورا، جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی شرکت واحد است زیرا مدت زمان انتخاب بازرس آن پایان یافته و ما باید بازرس جدید و جانشین آن را انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر تهران بررسی موضوع با بهای استفاده از خدمات معابر شهری را از دیگر برنامه‌های امروز شورا دانست و اضافه کرد: کمیسیون نام‌گذاری هم، طرح نام‌گذاری جدید و یک دو فوریتی دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص موضع‌گیری‌های صورت گرفته در خصوص مشکل واگن‌های مترو هم اینگونه توضیح داد: ما موضع‌گیری خاصی نداریم و فقط می‌گوئیم به درد مردم رسیدگی کنید و مسائل مهم اینچنینی را به تاخیر نیاندازیم. این کاری است که باید جهادی انجام شود و اقدامی نیست که ۲-۳ ماه پاسخ آن به تاخیر افتاده و عملیاتی نشود زیرا نیاز است که موضوع به سرعت عملیاتی شود.

چمران با بیان اینکه اگر مشکلی هست و متخصصی وجود ندارد، بیایند کمک بگیرند، تاکید کرد: ما موضع‌گیری نداریم و دوست همه این عزیزان هستیم. خواهش‌مان این است که کار انجام شود و حتی یک روز تاخیر هم جایز نیست زیرا که مردم از داشتن ۱۰۰۰ واگن بی‌بهره می‌مانند. حالا این موضوع به نفع یا زیان چه کسانی بوده، کاملا مشخص است.

وی با اشاره به اینکه اگر اشکال از ماست، بیایند رفع کنند، افزود: در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد از مدتی اعلام شود، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و موضوع بماند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

در حاشیه سومین اجلاس کلانشهر‌های «راه ابریشم» یکی از طلسم‌های چندین ساله مدیریت شهری تهران باز و وضعیت تأمین مبلغ پیش پرداخت قرارداد واردات ۶۳۰ واگن مترو از چین بعد از حدود ۷ سال مشخص شد.

براساس ماده ۵۸ برنامه ۵ ساله ششم توسعه، دولت وقت در سال ۹۶ مکلف شده بود که ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای تهران و سایر کلانشهر‌ها تهیه کند که سهم تهران ۶۳۰ واگن بود و قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۰ دولت این واگن‌ها را بسازد و تحویل کلانشهر‌ها دهد، اما این مهم یعنی ورود واگن‌های جدید به ناوگان مترویی تهران تاکنون محقق نشده است.

در سال ۹۶ مناقصه بین المللی ساخت این واگن‌ها برگزار شد که در نهایت شرکت واگن سازی و شرکای چینی آن به عنوان برندگان این مناقصه که موضوع آن ساخت ۶۳۰ واگن آلومینیومی بود، معرفی شدند اما چند سال طول کشید که قرارداد ابلاغ شود و پس از آن نیز فرآیند تولید طولانی شد.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها