|
کدخبر: 324493

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

خطر بیخ گوش مشاورین املاک / دولت تصمیمش را گرفت؟

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به مشاوران املاک هشدار داد که در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی، باید از عواقب و اقدامات قضایی آگاه باشند.

اقتصاد خطر بیخ گوش مشاورین املاک / دولت تصمیمش را گرفت؟

میثم آذرسا با اشاره به منع قانونی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی، گفت: با توجه به گزارشات واصله مردمی و نظارتی، برخی از مشاوران املاک در شهرهای استان به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی مشغول هستند. ما به این مشاوران هشدار می‌دهیم که هرگونه خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی است و ممکن است منجر به پیگرد قانونی شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد، افزود: هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

آذرسا عنوان کرد: با عنایت به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع بوده و رسانه‌ها باید از درج تبلیغات محلی خرید و جدا فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده که تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است.

احسان ‌پروایی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: مطابق سرشماری سال ۹۵، ۴۸۶ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان داریم که ۱۶۸ هزار واحد با استفاده از تسهیلات حمایتی مسکن توسط بنیاد مسکن احداث ‌شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده است، عنوان کرد: تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است. عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در زمینه پی‌کنی و فوندانسیون بوده، حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ اسکله، ۱۴ هزار سقف، ۱۲ هزار دیوارچینی و ۷۲۸۰ واحد نازک‌کاری اجرا شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: شاید در مقطعی بانک‌ها به دلیل مشکلات مالی به صورت موقت در پرداخت تسهیلات کاهش داشتند اما این مشکل حل شده و بانک‌ها پرداخت دارند. ما متقاضیان را معرفی می‌کنیم و قراردادها را منعقد می‌کنیم. در حال حاضر همه بانک‌ها همکاری دارند.

در ادامه محمود واحدیان، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۹۷ میلیارد تومان شامل اعتبارات تخصیصی و مصوب داشتیم که شامل منابع مختلف است. تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشتیم که حدود ۲۰ درصد بوده است. تا پایان سال یعنی ۳۱ شهریور به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و پروژه‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبارات بازنگری طرح ۱۱۱۳ حدود ۵۰ میلیارد بود که ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرد. امسال برای مطالعه ۴۰۰ روستا را در دست بازنگری داریم که ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا الان ۷۰ درصد تخصیص داشته است.

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    تمام کثافت کاری ها اعم از،تقلب، گرانی مسکن بی خانمان کردن مردم ، اضافه دریافتی از مردم بابت اصطلاح بالابود فروش ، قیمت‌های کاذب درست کردن برای فروشنده و حتی خریدار ، سرو دست کردن مردم و هزار کثافت کاری دیگر در مشاورین املاک بخصوص در بدون مجوزها صورت می‌گیرد.

  • ناشناس ارسالی در

    نباید اسم مشاور املاک را بدنام کرد
    این دلالان مفتخور وبی سواد وبی تحربه که معلوم نیست در کدام اداره مشغول بوده اند.
    دلالان قمار باز آنقدر ثروت دارند که می توانند چندین خانه ویلایی داشته باشند.
    اگر سازمانها بتوانند ردیابی کنند متوجه خواهند شد.

  • سید ارسالی در

    99درصد مشکلات گرانی مسکن و شکایت و اختلاف بین فروشنده و خریدار بخاطر وجود همین مشاورین املاک است که مبلغ هنگفتی بابت نوشتن مبایعه نامه از دو طرف میگیرند ولی این مبایعه نامه ها دارای اشکال قانونی و فرار فروشنده و خریدار از قول و قرارعمل به تعهد اولیه میشود و نتیجه به ارجاع به دادگاه و قوه قضایه جنگ و جدل و گرفتاری مردم میشود درضمن درصد بالایی از گرانی کاذب قیمت مسکن توسط همین مشاورین مسکن بوجود میاد و در هیج مسئولیتی هم گریبانگیر آنها نیست و مثل علف هرز قدم به قدم در کنارهم دهها املاکی در حال فعالیت هستند

  • علی ارسالی در

    مردم ودولت واقتصادهرچه بدبختی میکشند از بابت نرخ کمیسیون مشاوران املاک است هرچق در سقف معاملات برود بالا کمیسیونشان هم م یرود بالا وبه همین خاطر مرتب برطبل افزای ش قیمتها میکوبند وافزایش اجاره ها باعث گ رانی وپشت دیوار ازدواج ماندن جوانان ومتل اشی شدن خانواده ها شده.بداد مردم برسید.

  • حسین ارسالی در

    آنچه دلالان بازار ملک و ارز و طلا انجام می دهند افزایش تورم ورشکستگی اقتصادی ایر ان است و دولت باید این دلالان را جمع و م حاکمه و اموالشان را مصادره نماید اگر حاک میت بفکر مردم است باید قاطع فوری و بدون معطلی عمل کند

  • علی ارسالی در

    به عقیده بنده تمامی مشکلات مسکن وزمین بر می گردد به بسیاری از مشاورین املاک واقعا فرصت طلب هستند تو روستای ما تاچند سال پیش مشاور املاک نداشت واقعا همه چیز ارام بود با افتتاح یکی تمامی خرید وفروش ملک درروستا بهم ریخت بادرست کردن قیمت های صوری موجودات عجیبی هستند

  • ناشناس ارسالی در

    شهرداری خودش عوارض نجومی از سازنده میگیر ه سازنده هم رو قیمت خونه اضافه می‌کنه سال ۹۸یه خونه نوساز در پیروزی خرید م متری ۱۰ فول امکانات انباری را رو پشت ب ام ساخته شده بود و همون انباری را متری ۱ ۰عوارض گرفت سر همین موضوع باعث شد که واح د بعدی را متری ۲۰بزاره و فروخت و الان مت ری ۱۲۰میلیون هم معامله میشه
    سازم ان آب هم ظرفیت قراردادی آب را با هر شغلی یه جوری میگیره
    از یه فلافلی ۳۰, متری ۹۰میلیون تومان پول ظرفیت قراردادی آ ب و فاضلاب را گرفته اگر هم ندی آب ساختما ن را قطع می‌کنه حتی خانه مسکونی را که چن د نفر مجرد در آن سکونت داشته باشند را می گه خوابگاه کردی و تعرفه خوابگاه می‌کنه و ‌پول میگیره اگر در خانه یه جکوزی یا استخ ر بسازی حتی اندازه یه حوض خانه مسکونی تعرفه تجاری می‌زاره

    این هزینه هارا کسی از ارث باباش نمیده رو کر ایه خونه و روی قیمت ملک می‌زاره
    حالا هی بگید بنگاهی سر کوچه قیمت بالا بر ده ؟؟؟؟
    اصلا بنگاهی از عمد قیمت ر ا پایین میاره تا زودتر بفروشه تا بتونه ک میسیون را سریع تر از بقیه همکاری در یافت کنه

  • شهروند ارسالی در

    مهاجران افغان درشهرمشهدمقدس علیرغم ممنوع یت خانه خریدوفروش میکنند درحالیکه مردم ا زبیکاری و بی‌خانمانی بفلاکت افتاده اند ه جوم وحشتناک مهاجران به شهرمشهد درحال تبد یل به بحران است

  • شهروند ارسالی در

    دولت باید فوری بنگاه‌های املاک و مردم را ملزم به ثبت معاملات خریدوفروش خانه زمین باغ ويلا....درسامانه خودنویس کندتاهم سالانه مالیات سرشاری نصیب کشور میشود وهم بافرار سوداگران ازترس مالیات ازبخش مسکن باعث عرضه چندمیلیون خانه خالی واحتکارشده ببازار وکاهشی شدن قيمت مسکن وبرطرف شدن مشکلات مردم می‌شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها