|
کدخبر: 323893 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

بازدید از ملک با بهترین روش / زمان خرید خانه این نکات را از دست ندهید

هنگام بازدید از خانه باید به چند نکته مهم و ضروری توجه کرد که ما در این گزارش قصد داریم به برخی از این موارد اشاره کنیم.

اقتصاد بازدید از ملک با بهترین روش / زمان خرید خانه این نکات را از دست ندهید

خرید مسکن مناسب، چالش های بسیاری برای افراد ایجاد می کند و این موضوع از دیرباز وجود داشته است. عدم شناخت و آگاهی لازم در این زمینه پیامدهای بدی به همراه دارد و اغلب منجر به وارد آمدن زیان های گزاف می شود.

طبیعتا با کسب اطلاعات مرتبط با این موضوع، رعایت اصول لازم و انتخاب بهترین گزینه ممکن، حس خوشایندی به فرد منتقل می شود و رضایت مندی بالایی در او ایجاد می شود. برای انتخاب واحد مسکونی مورد نظر، فرد بایستی به نکات حائز اهمیت در این حوزه دقت کند و در راستای این موارد گام بردارد تا در آینده کوچک ترین حسرتی برای او ایجاد نشود.

یکی از اصول اساسی در هنگام بازدید و خرید یک خانه، توجه به محل و موقعیت ملک مورد نظر است. عواملی مانند محله، موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های اطراف ملک باید مورد توجه قرار گیرند. جزئیاتی مانند عرض کوچه و نوع آن، کاربری ملک و نزدیکی به مراکز خرید از جمله نکات مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد.

واقعیت امر این است که همسایه‌ خوب نقش مهمی جهت ایجاد آرامش در محیط خانه ایفا می کند. به عبارت دیگر باید به این مسئله که داشتن همسایه‌ خوب و کم سر و صدا از ضروری ترین موارد خرید خانه است، توجه کافی داشته باشید. با این حال در دنیای فعلی این مسئله در خرید آپارتمان‌های لوکس در منطقه یک تهران با استفاده از فیلترهایی که معمولاً سازندگان برای شناسایی خریداران اعمال می‌کنند، تا حدی حل شده است.

تعداد کمتر واحدها در هر طبقه، باعث کاهش سر و صدا، کاهش خرابی و افزایش بهداشت محیطی می‌شود. به علاوه، آپارتمان‌هایی که ورودی آن‌ها رو به روی یکدیگر قرار دارد، معمولاً کمتر طرفدار دارند. همچنین، فاصله بین واحدها در یک آپارتمان و مناسب بودن مساحت هر طبقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازدید-از-ملک

ضرورت همراهی یک کارشناس حرفه ای

در صورت تمایل به خرید یک ملک که ساخت و ساز آن به طور کامل به پایان رسیده است، درک شرایط ایمنی ساختمان کار بسیار پیچیده و سختی محسوب می شود. در هنگام بازدید از ملک، همراهی یک کارشناس ماهر با شما تا بتواند اطلاعات مربوط به ساخت و ساز را از مالک جویا شود، از جمله نکات بسیار مهمی به حساب می آید که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

اعتماد به شخص مالک و ارزیابی نظرات او، یکی از ضروری ترین مراحلی است که باید آن را لحاظ کرد. بررسی نقشه ساختمان، ارزیابی کیفیت ساخت، و توحه به ستون‌های واحدهای مسکونی و ستون‌های پارکینگ، به شما این امکان را می‌دهد تا حدودی از سطح ایمنی ساختمان برابر رخدادهای ناگوار مانند زلزله اطمینان حاصل کنید.

لازم به ذکر است که از آشنایی دقیق و کامل از فرد سازنده و تجزیه و تحلیل بنگاه معاملاتی مدنظر، نباید غافل شد. این مورد می تواند تاثیر بالایی بر انتخاب بهترین گزینه ممکن داشته باشد که نتیجه آن پس از پایان کار مشخص خواهد شد.

پارکینگ-واحد

پارکینگ ها فراموش نشود

یکی از مسائل حیاتی مرتبط با زندگی در آپارتمان‌ها، تعداد و مکان‌گذاری پارکینگ‌ها به شمار می رود. در شهرهای پرجمعیت مانند تهران، تأمین پارکینگ یکی از مسائل مهمی محسوب می شود که به طور خاص باید به آن توجه شود. همچنین، شیب کمتر در ورودی پارکینگ‌ها، ساختار مناسب و استاندارد آن‌ها را به ما نشان می دهد.

ضمن اینکه در برخی آپارتمان‌ها، فضایی برای پارک خودروهای اضافی یا مهمانان در نظر گرفته شده که این امر یک مزیت بسیار ویژه است.

طبقه‌های اول و آخر معمولاً به‌عنوان بدترین طبقات در نظر گرفته می‌شوند، درحالی‌که طبقات میانی برای زندگی بهتر انتخاب بهتری هستند. در طبقه اول، رفت و آمد بیشتری رخ می‌دهد و همچنین امنیت آن نسبت به سایر طبقات کمتر است. طبقه آخر نیز به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر در برابر گرما و سرما، در معرض خطر قرار دارد.

همگی به این موضوع به خوبی واقف هستیم که خانم‌های خانه‌دار زمان قابل ملاحظه‌ای را در آشپزخانه سپری می‌کنند؛ بنابراین اهمیت دارد که آشپزخانه نورگیر مناسبی داشته باشد. این امر باعث می‌شود که آن ها در حین انجام امور احساس بهتری داشته باشند. هنگام بازدید از ملک، حتماً توجه کنید که اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن به درستی و در مکان مناسب نصب شده باشند تا در آینده با مشکلات نصب این وسایل روبرو نشوید.

بازدید-ملک

مواردی که کار ما را آسان می کند

هنگام بازدید از ملک برای خرید، سیستم سرمایشی و گرمایشی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. بهره گیری از سیستم‌های برقی در شهرهایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند، می‌تواند در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد باعث خالی شدن جیب شما شود. در صورت استفاده از کولر آبی یا بخاری، حتما از مناسب بودن و باز بودن مجاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نور طبیعی کافی در داخل یک خانه، مورد بسیار مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. نور طبیعی و روشنایی منزل نه تنها تأثیر مثبتی بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد، بلکه از نظر زیبایی‌شناسی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به کاهش مصرف برق منجر شود.

در هنگام بازدید از یک ملک برای خرید، حتماً از فرصت استفاده کنید و یکبار در طول روز، یکبار در ظهر و یکبار در غروب، از خانه دیدن کنید تا نورپردازی آن را به خوبی ارزیابی کنید. به طور کلی، نورگیری مناسب برای ملک‌های جنوبی و سپس ملک‌های شمالی است.

داشتن بالکن در آپارتمان‌ها از جمله مواردی است که می تواند اهمیت فراوانی برای اکثر خانواده ها داشته باشد. وجود بالکن در کنار آشپزخانه می‌تواند به طبخ و پخت غذا کمک بزرگی کرده و همچنین به عنوان مکانی برای پرورش گل و گیاهان مورد استفاده قرار گیرد. بالکن گاهی می‌تواند به عنوان یک کمد کوچک یا انباری نیز استفاده شود؛ بنابراین، هنگام بازدید از یک ساختمان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن از آن، حتماً به محل و اندازه بالکن توجه کنید تا از امکانات آن مطلع شوید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها