|
کدخبر: 5811

صنایع غذایی البرز- مکزیک به بازار می‌آید

سفیر مکزیک در ایران به اتاق البرز رفت و با رییس این اتاق دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، رییس اتاق البرز از بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی البرز با شرکت‌های مکزیکی در فعالیت‌های کشاورزی و مواد غذایی خبر داد.

رحیم بنامولایی افزود: مکزیک از لحاظ کشاورزی توان خوبی دارد و ما برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های مکزیکی تحت برند آن کشور آمادگی داریم.

بنامولایی افزود: البرز در صنایع مختلف ازجمله سرامیک، وسایل ساختمانی، قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، بهداشتی و دارویی توانایی بالایی دارد و در این زمینه‌ها برای همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با مکزیک و سایر کشورها آمادگی دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه باری پیام به‌عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز گفت: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این استان است و ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و مکزیک را به نحو مطلوبی گسترش دهیم.

رییس اتاق البرز افزود: استان البرز در خصوص همکاری مشترک با مکزیک در بازارهای بین‌المللی نیز آمادگی دارد.

بنا مولایی گفت: امروز صنایع البرز در تولید بسیاری از کالاها رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده و تأمین‌کننده بخش قابل‌توجهی از نیازهای کشور است، ضمن آنکه در صادرات نیز به موفقیت‌هایی دست‌یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد ماکارونی و قارچ کشور در استان البرز تولید می‌شود. این استان همچنین در تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه سبزی و صیفی جایگاه مهمی را کسب کرده و در صادرات این محصولات بسیار موفق بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها