|
کدخبر: 31088

تولید ۲.۶ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در مازندران

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه ۲۲مرکز تولید و تکثیر ماهیان زینتی در استان فعال است، گفت: در سال جاری ۲میلیون و ۶۲۲هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، حسینعلی رستمی، ارزش اقتصادی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تعداد ۸۷ نفربه صورت مستقیم دراین بخش اشتغال دارند. شهرستانهای قائمشهر، جویبارو سوادکوه بیشترین میزان تولید ماهیان زینتی استان مازندران را دارند. حدود ۳۰ درصد پرورش و تولیدماهیان زینتی استان از طریق سایز نمودن ماهیان وارداتی و مابقی از طریق تکثیر در داخل مازندران است.

وی به وجود ۲ گروه ماهیان زینتی زنده زا و تخم‌گذار اشاره کرد و اظهار داشت: ماهیان زنده زا شامل گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری و تخم‌گذار از قبیل سیچلاید ها، اسکار، بارب ها، گلدفیش‌ها، کوی و انجل است.

وی تحقق اهداف و برنامه‌های شیلاتی مازندران درسال جاری رامرهون تلاش و زحمات همه کارکنان دانست و بیان کرد: با افزایش جمعیت و آپارتمان نشینی تمایل به نگهداری آکواریوم، ماهیان آکواریومی و گیاهان آبزی بیشتر شده است.

وی سادگی نگهداری، زیبایی چشم نواز ماهیان زینتی به عنوان یکی از سرگرمی‌ها و لوازم زینتی در منزل، محیط کار و سالن‌های انتظار را دلایل گسترش خرید و فروش ماهیان زینتی اعلام کرد و بیان کرد: براین اساس و با توجه به نیاز بسیار کم آب و فضا تقاضای تکثیرو پرورش ماهیان زینتی روز به روز درحال افزایش است.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: ماهیان زینتی به واسطه رنگ‌های متنوع و حرکات موزون و چشم نواز در منازل و سایر مکان‌ها نگهداری می‌شود.

براساس سنت‌های دیرینه ماهی قرمز یکی از ملزومات سفره هفت سین یا همان سفره نوروزی مردم است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها