|
کدخبر: 24342

سهم قابل توجه آذربایجان شرقی در طرح رونق تولید

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی از سهم ۱۱۰۰ میلیارد تومانی آذربایجان شرقی در طرح رونق تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، حمید هاشم‌زاده اظهار کرد: دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک، متوسط و واحدهای مشکل‌دار با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح تسهیلات رونق تولید در سال گذشته بازنگری و ابلاغ شد؛ به طوری که اعتبار کشوری اختصاص یافته به طرح رونق تولید در سال گذشته حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که در امسال تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این میزان به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهداف طرح رونق تولید ادامه داد: تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط دارای مشکل و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از جمله اهداف این طرح می‌باشد. تمامی بانک‌هایی که با سیاست‌های بانک مرکزی همخوانی دارند، می‌توانند در این طرح مشارکت کرده و به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار بپردازند. ولی بانک‌های خصوصی درصد مشارکت بسیار پایینی در این طرح دارند و امیدواریم شاهد مشارکت بهتر آنان باشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان صنعتی بوده و قریب به ۹۵ درصد بنگاه‌های اقتصادی موجود در این استان، کوچک و متوسط می‌باشد، گفت: اجرای این طرح در استان ما به حفظ اشتغال، افزایش تولید، راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و تقویت منابع اقتصادی که به دلیل کمبود نقدینگی امکان تولید ندارند، کمک می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته محدودیتی برای تعداد چک‌های برگشتی وجود نداشت امسال به منظور اجرای هدفمند کردن طرح، سقفی برای تعداد چک‌های برگشتی تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: متقاضیان تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سایت بهین یاب مراحل ثبت نام را طی کنند. تقاضاها پس از ثبت نام، مورد بازدید و بررسی کارگروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی گفت: آذربایجان شرقی از معدود استان‌هایی است که فیلترهای مختلف اجرای این طرح در آن رعایت می‌شود که این نیز نشانگر دقت نظر مسئولان ذی ربط است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها