|
کدخبر: 24177

نایب رییس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی در موسسه فرهنگی - مطبوعاتی«صمت»:

سوال خود را از وزیر ارشاد در مورد طرح اشتراک پس می‌گیرم

نصرالله پژمان‌فر، نایب رییس کمیسیون فرهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال خود را از وزیر ارشاد در مورد طرح اشتراک پس می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، نشست حامیان اشتراک مطبوعات عصر امروز به میزبانی موسسه فرهنگی- مطبوعاتی صمت برگزار شد.

نصرالله پژمان‌فر که به عنوان میهمان در این نشست حضور یافت گفت: شما در بخش رسانه تلاش بسیاری کرده اید. اگر انگیره‌های فردی شما نبود این کار که جنبه اقتصادی قدرتمندی ندارد این چنین پیش نمی‌رفت.

وی افزود: ما خواهان این هستیم که رابطه و تعاملی که مجلس شورای اسلامی با مخاطبانش دارد با نشست‌های اینچنینی افزایش یابد و در این زمینه مخاطب مجلس شما رسانه‌ها هستید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بود که کمکی برای مطبوعات باشیم.

پژمان فر گفت: درباره گرانی کاغذ در روزهای گذشته جلساتی در کمیسیون داشتیم و ما در این خصوص به اندازه مطبوعات نگران هستیم چرا که نباید فضای استفاده از متن رنگ باخته و جای خود را به رسانه‌های دیجیتال بدهد. در جامعه امروز به غیر از کتب درسی و کمک درسی، ‌قران و ادعیه سرانه مطالعه به زیر ۱۰ دقیقه و یا ۵ دقیقه رسیده است که این آماری از دو تحقیق مجزا است که در یکی از این تحقیقات روزنامه‌ها در نظر گرفته نشده‌اند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از نشریات در دنیا مدل‌های متعددی دارد و در دنیا از فعالیت‌های هنری حمایت می‌شود و اگر امروز از رسانه حمایت نکنیم چوبش را جای دیگری خواهیم خورد.

وی درباره اهمیت مطبوعات گفت: مهم‌ترین چاره‌ای که برای حل مشکلات اقتصادی داریم حمایت از مطبوعات و فرهنگ‌سازی است. طرح اشتراک از ابتدا اشکالات فراوانی داشت اما امروز برخی از این مشکلات برطرف شده است.

پژمان فر ادامه داد: برای ما روزنامه‌های محلی اولویت بالایی دارد و شاید بالاتر از روزنامه‌های بزرگ تهران باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: من پیام این جلسه را خوب گرفتم و شما باید بدانید که مجلس شورای اسلامی به دنبال لغو طرح اشتراک نیست و این شایعه‌ای است که در فضایی مسموم مطرح شده است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که چند سربازی که در مسیر فرهنگ‌سازی باقی مانده‌اند را حمایت کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها