|
کدخبر: 18966

ترکیه بهترین گزینه برای اجرای پیمان پولی با ایران

یک کارشناس اقتصادی در خصوص پیمان پولی ایران و ترکیه که قرار است این هفته اجرایی شود، گفت: با توجه به این که ترکیه همسایه ایران است و روابط نزدیکی میان ما و این کشور ایجاد شده است، به نظر می رسد که اولین و بهترین گزینه برای انعقاد پیمان پولی ترکیه است.

عبدالرضا امیر تاش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: اگر پیمان پولی ایران و ترکیه با موفقیت به مرحله اجرا برسد می توان امیدوار بود که با سایر کشور ها نیز چنین پیمانی داشته باشیم تا تجارت رونق گیرد.

وی افزود: پیمان های پولی می تواند در چارچوب جابجایی پول، گشایش اعتبار یا صادرات و واردات منعقد شود که هر کدام از این پیمان های پولی راه گریزی از تحریم هایی است که کم و بیش برداشته نشده و سیستم بانکی ایران را درگیر کرده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: درباره نتایج این پیمان پولی فعلا نمی توان قضاوت کرد. چرا که ممکن است دوباره به دیوار تحریم ها و مقاومت بانک های بزرگ بخورد. گاهی چنین پیمانی بسته می شود اما به واسطه مشکلات بعدی متوقف می شود.

وی تصریح کرد: به هر تقدیر اگر این پیمان پولی جابجایی پول را تسهیل کند، به نفع ما است و در مقابل اقدامات آمریکا، اهرم قدرتی در دست ایران خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها