|
کدخبر: 10933

شرط دریافت مالیات از کسب‌وکارهای اینترنتی

یک کارشناس و تحلیلگر حوزه استارت‌آپ گفت: در لزوم پرداخت مالیات برای تمامی کسب وکارها بحثی وجود ندارد، اما در این میان تفاوت‌هایی میان کسب و کارها وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، ناصر غانم‌زاده درباره پرداخت مالیات کسب و کارهای اینترنتی به روزنامه «گسترش تجارت» گفت: استارت‌آپ‌ها به عنوان بخش تازه‌وارد بدنه کسب و کار، بنا بر ماهیت خود در چند سال نخست فعالیت به جای سوددهی، روند زیان‌دهی را پشت سر می‌گذارند و پس از آن به مرور شروع به کسب درآمد می‌کنند. این همان نکته‌ای است که باعث ایجاد تفاوت میان استارت‌آپ‌ها و سایر کسب و کارهای سنتی می‌شود.

غانم‌زاده افزود: پذیرش زیان‌ده بودن استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین در چند سال نخست فعالیت برای سازمان امور مالیاتی دشوار است. چرا که با ماهیت استارت‌آپی آشنا نیستند و به همین دلیل این زیان‌ده بودن را پوششی برای فرار مالیاتی می‌بینند و با زمان استراحت مالیاتی تا رسیدن به سوددهی موافقت نمی‌کنند.

وی یادآوری کرد: شکی نیست که پرداخت مالیات علاوه بر کمک به توسعه کسب وکارها و استارت‌آپ‌ها به توسعه جامعه می‌انجامد، اما دریافت مالیات از این دسته از کسب و کارهای نوپا به شرطی پذیرفته است که مشکلات و هزینه‌های آنان نیز به رسمیت شناخته شود و در دوران ضرردهی، اجباری برای پرداخت مالیات نداشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها