|
کدخبر: 17599

دزدان باکلاس را شناسایی کنید

مرکز پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سرقت‌های میلیاردی از منازل اعیانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مرکز پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خرداد امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان دولت به کلانتری ۱۲۴ قلهک اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع ' سرقت منزل ' و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در تحقیقات پلیسی به کارآگاهان گفت: خرداد امسال هنگام بازگشت از مسافرت متوجه تخریب قفل درب منزل شده و سارقان اموالی به ارزش در حدود ۶۰۰ میلیون تومان شامل چندین قاب ساعت طلای مردانه و زنانه، مقادیر قابل توجهی طلا و جواهر، بیش از ۱۵هزار دلار و ۲۰ میلیون وجه نقد را سرقت کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل در خیابان دولت، شکایت‌های مشابه دیگری با موضوع سرقت منزل به شیوه توپی زنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان از سرقت خودرو و گاوصندوق داخل خانه به همراه محتویات آن که شامل طلا و جواهر، سکه دلار و ارز و چند قاب ساعت مچی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان گفت.

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: اموال داخل خانه شامل طلاجات و جواهرات، ساعت‌های مچی طلا، ۱۰۰ عدد سکه طلا، ۵۰ هزار دلار و حدود ۳۰میلیون وجه نقد، ۵کیلو طلا، اوراق دیگر به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان سرقت شده است.

مالباخته‌ای دیگری نیز در شکایتش به کارآگاهان گفت: چندین سرویس برلیان، یک قطعه انگشتر الماس، چندین قاب طلا، چندین گردنبند یاقوت، تعدادی خودنویس نفیس و... مجموعا به ارزش یک و نیم میلیارد تومان سرقت شده که پرونده اولیه در کلانتری ۱۲۳ نیاوران تنظیم شد.

پس از دستگیری سرکرده سارقان به نام محسن و برادرش علی و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت منزل در مناطق شمال تهران به ویژه نیاوران، پاسداران، شهرک قدس ( شهرک غرب) به روش توپی زنی و تخریب درب ورودی معترف و به کارآگاهان گفت: در مناطق پاسداران، قلهک، خیابانهای دیباجی و دولت به اتفاق برادرم بنام 'علی ' سرقت‌ها را انجام داده‌ایم.

با انجام تحقیقات پلیسی و استخراج تصاویر متهمان از سیستم جامع پلیس آگاهی، دو تن از همدستان متهمین به نام‌های 'وحید. ب' و 'سامان. ب' ناسایی، در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این دو متهم به تازگی در پرونده‌ای دیگر دستگیر و حال حاضر در زندان به سر می‌برند که ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی، متهمین به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در تحقیقات پلیسی به سرقت‌های جدید با مشارکت محسن و علی معترف شدند که تنها در یک فقره از سرقت‌ها، در محله دروس تهران اموالی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان سرقت کرده بودند.

در بررسی محل‌های سرقت و با بررسی اعترافات سارقان مشخص شد نامبردگان ابتدا با استفاده از یکدستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی و گشت زنی در کوچه‌ها و محله‌های خلوت مناطق شمالی تهران کرده پس از شناسایی خانه‌های خالی از سکنه، در قالب گروه‌های چهار نفره و با خودروهای لوکس و مدل بالا نظیر سانتافه، مزدا ۳ و زانتیا به محل سرقت مراجعه با اطمینان از خالی بودن محل سرقت ضمن تخریب قفل درب‌های ورودی منازل، در مرحله اول اقدام به تخربب گاوصندوق‌های داخل منازل کرده و اموال با ارزش نظیر طلاجات، جواهرات، سکه، اسکناس و دلار و ارز را سرقت و از صحنه متواری می‌شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقین حرفه‌ای و سابقه دار، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها