|
کدخبر: 24338

معابر برای تردد معلولان خمین مناسب‌ شود

رئیس شورای اسلامی شهر خمین گفت: برمبنای تکلیفی که از سوی قانون مشخص شده، شهرداری خمین بایستی مناسب‌سازی معابر و جلوگیری از سد معبر را به منظور تسهیل تردد معلولان مدنظر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمدتقی عظیمی در جلسه بررسی مباحث حوزه بهزیستی در خمین اظهارکرد: شهرداری طبق ماده ۵۵ قانون مربوطه بایستی نسبت به رفع مشکلات سد معبر که توسط کسبه انجام می‌گیرد در راستای مناسب‌سازی مسیرها برای عبور و مرور معلولان اقدام کند.

وی افزود: در خصوص مناسب‌سازی معابر برای معلولان در برخورد با افرادی که سد معبر ایجاد می‌کنند نیازی نیست که از قوه قهریه استفاده گردد، بلکه در یک فرآیند زمانی از طریق اطلاع رسانی اقدام شود که نیازمند همکاری و مساعد همه نهادها است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین بیان کرد: نیاز است که روسای اتحادیه‌های اصناف و همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به رفع مشکلات سد معبر از طریق آگاه‌سازی و اطلاع رسانی و در مراحل بعد از طریق اعمال قانون و تذکر کتبی اقدام کنند و در مراحل پایانی اگر افرادی که سد معبر ایجاد می‌کنند همکاری‌های لازم را در این خصوص نداشتند می‌توان از قوه قهریه استفاده کرد.

عظیمی اضافه کرد: همچنین در ساخت‌وساز ادارات سازمان نظام مهندسی باید در خصوص مناسب‌سازی تردد معلولان نظارت دقیق داشته باشد، چراکه انجام کارهای اداری برای معلولان در ادارات به یک چالش تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین تصریح کرد: در مورد اماکن و ساختمان‌های پزشکی آیین نامه‌ای در خصوص مناسب‌سازی برای معلولان و قانونی که بتوان ساختمان‌های پزشکی را متناسب با استانداردهای تردد این افراد احداث کرد، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی و در کمیته صیانت از حقوق شهروندی مقرر شد که در دستگاه‌ها یک نیروی انسانی کارهای معلولان را پیگیری کند و در این زمینه خدمات رسانی انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین در خصوص مشارکت‌های مردم در حوزه بهزیستی گفت: برای جلوگیری از موازی کاری نیازمند یک بانک اطلاعاتی در خصوص افراد تحت پوشش بهزیستی هستیم که این موضوع باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها