|
کدخبر: 29536

اختصاص اعتبار ۵۰ میلیون دلاری برای صنعت برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه خروج کامل برق خوزستان از شرایط فعلی نیازمند تمهیدات ویژه است، گفت: اگر شرایط فراهم شود در سه یا چهار سال آینده برق خوزستان از لیست نگرانی های وزارت نیرو خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمود دشت بزرگ، اظهار کرد: وزارت نیرو مصصم شده تا اثرات و تبعات زیست محیطی را در حوزه عملکردی خودش به حداقل برساند و شرایط مناسبی برای خدمات رسانی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط مدیریت استان 50 میلیون دلار برای صنعت برق خوزستان در بودجه 97 تدارک دیده شده که کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد. تا آغاز فصل گرمای 97 فرصت چندانی نمانده و باید در این مدت آمادگی لازم را در صنعت آب و برق برای عبور از یک تابستان گرم فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به اثرات خشکسالی بر شبکه برق استان، تصریح کرد: کاهش تولید نیروگاه های برق آبی به کمتر از 50 درصد متوسط چند سال گذشته، نیاز به تبادل با شبکه سراسری برق کشور تا حدود 5000 مگاوات، افت ولتاژ در شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان به ویژه در شهرهای شوش، اندیمشک و دزفول و احتمال خاموشی در این مناطق، تاثیر منفی افت کیفیت آب بر تولید نیروگاههای حرارتی و افزایش فراوانی وقوع گردوخاک و خطرات فروپاشی شبکه ناشی از شکست عایقی از جمله این اثرات است، خروجی همه این ها منجر به کاهش کیفیت و کمیت برق تحویلی به مشترکین خواهد شد.

دشت بزرگ به دو سناریوی اعمال خاموشی و مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: در سناریوی اول با پیش بینی رشد بار شش درصد، 800 مگاوات خاموشی پیش بینی شده و در رشد بار 8 درصد، 960 مگاوات خاموشی در شبکه پیش بینی شده است.

وی گفت: برای عبور از این شرایط اقدامات کوتاه مدتی لازم است که از مهمترین آن ها می‌توان به نصب و راه اندازی تعدادی نیروگاه سیار با ظرفیت حداقل 200 مگاوات در اسرع وقت و تا قبل از تابستان سال آینده با اولویت نواحی مرکز و شمال خوزستان، تمهیدات لازم جهت انتقال برق مورد نیاز استان از طریق خطوط تبادلی استان های همجوار، تعمیرات دوره‌ای و بهینه سازی نیروگاه های حرارتی و برقابی به ویژه نیروگاه دز تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده و تامین آب موردنیاز نیروگاه های حرارتی استان با شرایط کمی و کیفی مناسب اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: مبلغ مورد نیاز برای 6 بار شستشوی شبکه در سال و پس از هر گرد و غبار 110 میلیارد تومان است که نیازمند تخصیص بودجه در این زمینه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها