|
کدخبر: 296603

نقش‌آفرینی انجمن‌ها در خلق مزیت عضویت

محمد بهارلومحمدزاده-مشاور حاکمیت کسب‌وکارهای خانوادگی

تجربه نشان داده است که انجمن‌ها برای مدیریت عضویت، باید فعالیت‌های پرجنب‌وجوش و در حال رشد داشته باشند. امروزه، انجمن‌ها می‌توانند با بکارگیری استراتژی حفظ و رشد، قوی‌تر از همیشه فعال شوند. اثربخشی استراتژی رشد انجمن‌ها بستگی به تمایل آنها برای انطباق، نوآوری و اجرای راه‌حل‌های مبتنی بر داده‌های تولید ارزش برای اعضا دارد.جذب اعضای جدید، استفاده ظرفیت آنها در امور انجمن و یافتن داوطلبان همکاری در مدیریت از چالش‌های اصلی انجمن‌ها است. در بسیاری از موارد، تصور اعضای انجمن‌ها، نبود فرصت‌های کافی برای مشارکت اعضا در فعالیت‌های انجمن است. بنابراین برای حمایت از جذب و حفظ اعضا باید مشوق‌ها و مزایایی فراهم شود تا افراد را برای پیوستن به انجمن متقاعد کند. در نقطه مقابل، پیوستن به انجمن‌ها دارای مزایایی مانند توسعه حرفه‌ای (اخذ گواهینامه)، فرصت‌های شبکه‌سازی با همتایان در زمینه کاری و دسترسی به اخبار و اطلاعات تخصصی صنعت است. از این‌رو، ۱۰ مزیت خاص اعضا برای کمک به تحقق اهداف سیستم عضویت انجمن‌ها ارائه می‌شود.

بهارلو

۱. جامعه اعضای آنلاین

مزایای یک جامعه اعضای آنلاین بی‌پایان است که عبارتند از: ارتباط همتا به همتا، دسترسی به کارشناسان، منابع انحصاری و بسیاری موارد دیگر. جامعه آنلاین شما تبدیل به خانه دیجیتالی برای اعضا می‌شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و با انجمن در تعامل باشید. اعضا نیازی ندارند که منتظر کنفرانس سالانه شما برای تعامل باشند. آنها می‌توانند این کار را هر روز با یک پلتفرم جامعه آنلاین انجام دهند. جامعه آنلاین مسیری فراگیر برای شناخت و درک علاقه‌مندی، خواسته و نیازهای اعضا است. گفت‌وگوی اعضا، منابعی که دانلود می‌کنند و بازخوردی که به شما می‌دهند، همه در ساخت شخصیت اعضای مهم هستند.

۲. وضوح چشمانداز

داشتن چشم‌انداز آینده موجب کشش بیشتر و فراگیرتر شدن انجمن‌ها می‌شود. باید راهکارهای اثربخش‌تری برای رهبران نسل‌های آتی انجمن‌ها ارائه شود. با ایجاد فضا برای مشارکت، به‌راحتی نقش داوطلبانه در انجمن ترویج می‌شود. استقبال بالقوه داوطلبان جدید امیدوارکننده است. عضویت، به‌ویژه در شعبه‌های محلی، ارزش زیادی خواهد داشت، زیرا آنها می‌توانند با متخصصان، نسل جوان (دانشجویان) و کارآفرینان محلی ارتباط برقرار کنند و به معرفی انجمن بپردازند. همسویی اعضای جوانان به توسعه کارگروهی می‌انجامد.

۳. آموزش آنلاین انعطافپذیر

گسترش مولفه‌های یادگیری آنلاین به اعضا و مخاطبان بالقوه نشان می‌دهد که شما به رشد حرفه‌ای آنها توجه دارید. برای استفاده حداکثری از مزایای خاص اعضا، می‌توان از یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یکپارچه با جامعه آنلاین استفاده کرد. ایجاد این حس اجتماعی در پیشنهادات آموزش آنلاین و حضوری، می‌تواند منجر به رضایت بیشتر اعضا و افزایش تعامل بین آنان شود. بهترین نرم‌افزار LMS از انواع محتوا پشتیبانی می‌کند، به شما امکان می‌دهد دوره‌های آنلاین نوشتاری، ویدئو، وبینارهای زنده و... ایجاد کنید. یک سیستم مدیریت یادگیری، می‌تواند با فروش دوره یا صدور گواهینامه، درآمد انجمن را نیز افزایش دهد.

۴. نوآوری در عضویت

مدل عضویت جدیدی در نحوه عضوگیری مطرح است که تضمین می‌کند اعضا نحوه مشارکت خود را به‌جای داشتن یک منو، از میان چند گزینه انتخاب کنند. در این نوآوری ۳ نوع عضویت وجود دارد؛ عضویت رایگان که متقاضیان این نوع عضویت به مجموعه کامل مزایای انجمن نیازی ندارند. عضویت میانی برای کسانی که ارزشی در عضویت کامل پیدا نمی‌کنند و در نهایت، عضویت کامل که متقاضیان این بخش به تمام مزایای انجمن دسترسی دارند. در پرتو مدل جدید، افرادی که در زمینه تخصصی کار می‌کنند، بدون نیاز به مدرک تحصیلی بالاتر، از شرایط عضویت متنوع‌تری برخوردار خواهند بود. پیش از این، عضویت در انجمن‌ها بدون مدرک دانشگاهی، میسر نبود. مدل جدید عضوگیری شرایط را برای مشارکت بالا و گسترده افراد جدید باز می‌کند.

۵. برنامههای منتورینگ

اجرای یک برنامه منتورینگ یا راهنمای شغلی نیز دارای مزایا و جذابیت‌هایی برای اعضای حرفه ‌است. معمولا برنامه‌های منتورینگ، توسعه حرفه‌ای و شبکه‌سازی را تشویق می‌کند و امکان برقراری ارتباط بین اعضای باتجربه با اعضای جوان جویای موفقیت را فراهم می‌آورد، تا هر دوطرف منابعی به اشتراک بگذارند و با هم در راستای تحقق اهداف متقابل شغلی کار کنند.نکته‌ای برای علاقه‌مندان کسب این تجربه: «ابتدا یک گروه اصلی خوب از منتورها / مربیان پیدا کنید. اگر شما تخمین می‌زنید ۵۰ نفر می‌خواهند منتی شوند، مطمئن شوید حداقل ۵۰ منتور در دسترس دارید و قبل از شروع برنامه در محل هستند. این کار با درخواست از منتورها برای ثبت‌نام قبل از اجرای برنامه شدنی است.» ادامه این مطلب چهارشنبه آینده در همین ستون منتشر خواهد شد./روزنامه صمت

نویسنده: محمد بهارلومحمدزاده
منبع: روزنامه صمت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها