|
کدخبر: 262782

بانک های خصوصی همراه دولت نیستند

سیدجلیل میرمحمدی میبدی-نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی، ترور کور دشمن در شهادت پاسدار شهید صیاد خدایی را محکوم کرده و به خانواده این شهید بزرگوار و ملت ایران، عرض تسلیت دارم.

امروز در هرکجا که در جمع مردم حاضر می شوم، اگرچه همه اصرار داشته و قبول دارند که باید این جراحی اقتصادی انجام می شد اما روی نحوه عملکرد آن، انتقادات جدی وجود دارد. عملکرد دولت باعث شده بسیاری از افرادی که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می کردند، حذف شده و اطلاعات بعضا نادرست و متناقضی از دولت در خصوص افراد مستحق دریافت یارانه ارائه شده است.

محمدی-میبدی

گرانی بسیاری از کالاها که هیچ ربطی به ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشت در حال آسیب زدن است، اگر این ایرادات اصلاح نشود و اکثر مردم بوی رفاه و عدالت را احساس نکنند، این طرح به ضد خود تبدیل می شود به خصوص مهار نقدینگی و تورم از مواردی است که باید به صورت جدی از سوی رئیس جمهور پیگیری شود.

اقدامات خوبی در حوزه مهار نقدینگی اتفاق افتاد، اما همچنان بانک های خصوصی در حال تولید نقدینگی هستند و با دولت همراهی نمی کنند لذا بسیار نزدیک است که مجدد مجبور شویم این طرح را جراحی اقتصادی جدیدی کنیم از این رو برای ساماندهی بانک های خصوصی باید تلاش جدی شود.

ما برای شجاعت شما در اجرای این جراحی اقتصادی و طرح راهبردی تشکر داریم اما به جزئیات باید توجه شود که مشکل ابراقتصادی مردم در حوزه نقدینگی برطرف و کنترل شود. یک درصد مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون، مربوط به تأمین زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور است. ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به عنوان این یک درصد وصول شده است. این موضوع حق الناس است.

سال گذشته از این مبلغ دریافت شده، تنها ۳ هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت یعنی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان، خانه بهداشت احداث و تجهیز نشده و داروی آنها نیز تأمین نشد همچنین پرداختی حق درمان بهیاران و پزشکان خانواده روستاها صورت نگرفت پس چرا این حق الناس را به گردن خود می اندازید. این پرداختی مربوط به سلامت و زیرساخت ها است. از نمایندگان می خواهم با کمیسیون بهداشت همراهی کنید تا این مطالبه جدی به سرانجام برسد.

قانون جامع حمایت از معلولان در سال های گذشته به تصویب رسیده اما دستگاه ها اجرا نمی کنند، اگر قرار باشد حق معلولان نیز روی زمین بماند، جای تأسف دارد. خواهش می کنم وزارتخانه های بهداشت و خارجه و قوه قضائیه به این موضوع و عدم اجرای قانون ورود پیدا کنند.

آقای میرکاظمی جا دارد که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری هرچه زودتر دستور دهید ستاد متناسب سازی تشکیل شده و اعتبارات اجزای ۳ و ۴ بند ی تبصره ۲ که حدود ۱۴ همت می شود، عملیاتی شده و یک دوازدهم حقوق این افراد داده شود تا زمانی که سهام شرکت های دولتی به فروش برسد. اجازه ندهید حق بازنشستگان روی زمین بماند. همچنین دو ماه از تصویب رتبه بندی معلمان گذشته است لذا نباید اجازه داد کسانی که به دنبال ۲۰۳۰ بودند، مانع اجرای این قانون شوند.

نویسنده: سیدجلیل میرمحمدی میبدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها