|
کدخبر: 314176

تور/گردشگری/آژانس مسافرتی

جولان تورهای غیر مجاز در کرمانشاه/معرفی ۵۰ آزانس به مراجع قضایی

فرمانی گفت: تنها طی سال گذشته ۵۰ تور گردشگری غیرمجاز را که در بستر فضای مجازی فعالیت می کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

گردشگری جولان تورهای غیر مجاز در کرمانشاه/معرفی ۵۰ آزانس به مراجع قضایی

داریوش فرمانی، بااشاره به فعالیت گسترده تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی، اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر شاهد رشد قارچ گونه تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه بوده ایم.

وی افزود: تنها طی سال گذشته ۵۰ تور گردشگری غیرمجاز را که در بستر فضای مجازی فعالیت می کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: طبق رصدهای صورت گرفته در حال حاضر هم بیش از ۵۰ تور غیرمجاز در کرمانشاه در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند.

وی  تاکید کرد: متاسفانه جولان این تورهای غیرمجاز در فضای مجازی در حالیست که ما تنها وظیفه شناسایی این تورها را داریم و همین مسئله باعث شده تا پس از شناسایی و بسته شدن صفحه آنها در بستر فضای مجازی، سریعا یک صفحه جدید جایگزین کنند.

به گفته این مسئول، طبق قانون میراث فرهنگی تنها مکلف به شناسایی تورهای گردشگری غیرمجاز و معرفی آنها به پلیس فتا است.

فرمانی با اشاره به  برخی مشکلاتی که گردشگران در سفر با تورهای گردشگری غیرمجاز خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این دسته از تورهای گردشگری فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای گردشگران، کسی زیر بار مسئولیت  آن نمی رود.

وی فقدان راهنمای گردشگری را از دیگر مشکلات تورهای گردشگری غیرمجاز عنوان کرد و گفت: این تورهای گردشگری هیچ تعهد خاصی در قبال مسافران خود ندارند و به تعهداتی هم که می دهند، عمل نمی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ دفتر خدمات مسافرتی در کرمانشاه فعالیت دارند که همگی آنها تور گردشگری می بندند، گفت:  شهروندان می توانند به جای استفاده از تورهای گردشگری غیرمجاز که مشکلاتی را هم برای آنها به  دنبال دارد، به دفاتر گردشگری مجاز مراجعه و از تورهای این دفاتر استفاده کنند.

منبع: جام جم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها