|
کدخبر: 314031

گردشگری/بازاریابی/شانگهای

لغو روادید مابین کشورهای عضو شانگهای بررسی می‌شود /گسترش روابط گردشگری

شجاعی در این نشست ایده سال گردشگری را ابتکاری جذاب برای سازمان همکاری شانگهای دانست و خواست تا گفت و گو در زمینه گردشگری به عنوان یکی از مولفه‌های مهم فرهنگی تداوم داشته باشد.

گردشگری لغو روادید مابین کشورهای عضو شانگهای بررسی می‌شود /گسترش روابط گردشگری

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: بهره‌مندی از همکاری‌های چندجانبه با گسترش روابط گردشگری در پی شبکه‌سازی میان کشورهای عضو سازمان شانگهای یا SCO ایجاد خواهد شد.

 مسلم شجاعی به عنوان سرپرست هیئت گردشگری ایران با سخنرانی در اجلاس رویداد سال گردشگری ۲۰۲۳ سازمان همکاری شانگهای به اهمیت همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه و شبکه‌سازی بین کشورهای عضو سازمان شانگهای اشاره داشت و آن را مهمترین دستاورد رویدادهای این‌چنینی دانست.

وی با توجه به جمعیت ۳ میلیاردی و خروج بیش از ۲۵۰ میلیون گردشگر تا قبل شیوع کرونا، ظرفیت گردشگری کشورهای عضو را قابل تامل دانست و بر این نکته تاکید کرد که تنها ۵۰ میلیون آنها در کشورهای عضو شانگهای جابه جا شدند.

شجاعی بهبود دسترسی‌ها بین کشورهای عضو را اقدامی ضروری دانست و متناسب با آن پیشنهاد داد سازمان همکاری شانگهای رویه‌ای را برای تسهیل یا لغو روادید بین کشورهای عضو پیشنهاد دهد.

همچنین توجه به نیازهای آموزش گردشگری در بین کشورهای عضو و طراحی دوره‌های آموزشی نیز پیشنهاد دوم وی بود.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به منظور تداوم و پیگیری سیاست‌ها و اقدامات مرتبط با موضوع گردشگری در سازمان مذکور موضوع معرفی سالانه یک شهر از کشورهای عضو به عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری شانگهای را مطرح و اعلام کرد ایران این آمادگی را دارد تا پس از پذیرش این پیشنهاد، شهر مدنظر خود را معرفی کند.

شجاعی در این نشست ایده سال گردشگری را ابتکاری جذاب برای سازمان همکاری شانگهای دانست و خواست تا گفت و گو در زمینه گردشگری به عنوان یکی از مولفه‌های مهم فرهنگی تداوم داشته باشد.

براساس این گزارش، از برنامه‌های جانبی این رویداد می‌توان به نشست‌های B۲B بین بخش‌های گردشگری کشورهای عضو و نیز برگزاری پنل‌های تخصصی اشاره کرد. همچنین نیما آذری و یاور عبیری نیز به عنوان روسای دو تشکل موسسات آموزشی و بوم‌گردی کشور به ترتیب در نشست‌های توسعه پایدار و کاهش فقر به کمک گردشگری سخنرانی و مثال‌هایی از ایران را ارائه کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها