|
کدخبر: 307071

تحصیل باکیفیت و آینده شغلی خوب در آلمان

مهاجرت تحصیلی

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست و دلیل این پیشرفت هم به فرهنگ مردم، سیستم آموزشی باکیفیت، سیستم مدیریتی کارآمد، اقتصاد قوی و نقش مهم این کشور در مبادلات سیاسی برمی‌گردد. در این میان، سیستم آموزشی باکیفیت آلمان نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و پیشرفت‌های این کشور دارد. سیستم آموزشی آلمان، جزو ۵ سیستم آموزشی برتر دنیاست. در دانشگاه‌های آلمان، دروس رشته‌های مختلف با استفاده از شیوه‌های نوین و توسط اساتید خبره آموزش داده می‌شود. تحصیل در چنین سیستمی می‌تواند ورود دانشجویان به بازار کار را راحت‌تر کند. از طرفی نیاز آلمان به نیروی کار متخصص باعث شده تا این کشور امکان تحصیل دانشجویان خارجی و اقامت آن‌ها در آلمان پس از فارغ‌التحصیلی را به سادگی فراهم کند. در این مطلب قرار است به تحصیل باکیفیت و آینده شغلی خوب در آلمان بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در آلمان

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، آلمان یک انتخاب ایده‌آل برای تحصیل و کار است. اما چرا این حرف را می‌‌‌زنیم؟ به دلایل زیر.

بالا بودن استانداردهای زندگی

اقتصاد قوی و صنعتی بودن آلمان باعث شده تا استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا باشد. مثلاً دسترسی به سیستم آموزشی و بهداشتی باکیفیت در آلمان به راحتی فراهم شده است. همچنین سیستم حمل‌ونقل عمومی در آلمان بسیار کارآمد و ارزان است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس و قطارهای تندرو و مقرون‌به‌صرفه به بسیاری از شهرها و روستاهای آلمان سفر کنید.

اقتصاد قوی و پایین بودن تورم

آلمان، قوی‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و بسیاری از صنایع مهم دنیا در این کشور واقع شده است. پیشرفته بودن مهندسی محصولات آلمانی به همه ثابت شده است. مبادلات تجاری آلمان با دنیا باعث شده تا این کشور، ثروت زیادی داشته باشد. 

مدیریت کارآمد دولت آلمان باعث شده تا این ثروت به صورت عادلانه در کشور توزیع شود و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت ساکنین آلمان، فراهم شود. نرخ تورم در آلمان بسیار پایین است و از افزایش قیمت‌های ناگهانی خبری نیست. بنابراین افراد متخصص ساکن آلمان می‌توانند با درآمدی که دارند، امکانات اولیه زندگی و حتی بیشتر از آن را هم برای خود فراهم کنند.

پایین بودن نرخ بیکاری و سرعت بالای جذب شدن در بازار کار

نرخ بیکاری در آلمان حدود سه درصد است. این عدد نشان‌دهنده وجود تعداد بالای فرصت‌های شغلی برای افراد متخصص است. افرادی که در سیستم آموزشی باکیفیت آلمان تحصیل می‌کنند، شانس بالایی برای جذب سریع در بازار کار این کشور خواهند داشت. بنابراین می‌توانیم بگوییم که تحصیل باکیفیت و آینده شغلی خوب در آلمان به لطف پایین بودن نرخ بیکاری و اقتصاد قوی این کشور امکان‌پذیر شده است. 

امکان تحصیل در یک سیستم آموزشی بسیار قوی

ممکن است از خود بپرسید که چرا می‌گوییم آلمان یک سیستم آموزشی بسیار باکیفیت دارد؟ به دلایل زیر:

  • تحصیل بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی خارجی در آلمان که نشان‌دهنده مهاجرپذیر بودن آلمان و تمایل دانشجویان خارجی به تحصیل و زندگی در این کشور است.
  • چهارمین سیستم برتر آموزش عالی در دنیا، متعلق به آلمان است.
  • وجود ۴۶ دانشگاه آلمانی در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا.
  • نقش پررنگ اساتید و متخصصان آلمانی در پژوهش‌های بین‌المللی.
  • تأکید دانشگاه‌ها به انجام کار عملی و پژوهش توسط دانشجویان و داشتن ابتکار و نوآوری.
  • ارتباط گسترده دانشگاه‌ها و اساتید آلمانی با مراکز صنعتی برتر دنیا.

تمامی این موارد نشان‌دهنده باکیفیت و قوی بودن سیستم آموزشی آلمان است.

 

مطالعه کنید: اخذ ویزای تحصیلی آلمان

تحصیل باکیفیت و آینده شغلی خوب در آلمان، آن هم با هزینه کم!

دولت آلمان از اهمیت سیستم آموزشی در پیشرفت کشور باخبر است. به همین علت، امکان برخورداری از تحصیل باکیفیت و رایگان یا با هزینه بسیار کم در دانشگاه‌های دولتی آلمان فراهم شده است. علاوه بر این دانشجویان واجدالشرایط و برتر می‌توانند به کسب انواع فاند و بورسیه تحصیلی هم امیدوار باشند. 

امکان کار حین تحصیل

پایین بودن هزینه تحصیل را در کنار تورم پایین و قدرت خرید بالا قرار دهید تا بدانید مهاجرت تحصیلی به آلمان چقدر می‌تواند به نفع شما باشد. اما یک عامل دیگر هم می‌تواند به پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در آلمان کمک کند و آن هم کار حین تحصیل است. 

دانشجویان خارجی می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته را به کار کردن اختصاص دهند. انجام کار حین تحصیل می‌تواند در تهیه رزومه نقش مهمی داشته باشد. حتی دانشجویان دکتری در صورت همکاری با موسسات تحقیقاتی، حقوق هم دریافت خواهند کرد.

امکان اقامت در آلمان بعد از فارغ‌التحصیلی برای پیدا کار

دانشجویان خارجی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، ۱۸ ماه در آلمان اقامت کنند تا شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند. این مهلت، از زمانی که نمرات پایانی دانشجو ثبت شود، آغاز می‌شود. در این ۱۸ ماه، امکان انجام کار به صورت تمام وقت وجود دارد. پس از پیدا کردن کار، می‌توانید درخواست اقامت در آلمان را ثبت کنید. حتی امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کار کردن در آن کشورها هم وجود خواهد داشت.

جمع بندی

در این مطلب به تحصیل باکیفیت و آینده شغلی خوب در آلمان پرداختیم. اگر برای مهاجرت تحصیلی به آلمان ترغیب شده‌اید و می‌خواهید شرایط خود را برای مهاجرت به این کشور بررسی کنید؛ بهتر است از یک موسسه مشاوره تحصیلی مثل سیم آخر کمک بگیرید. کارشناسان سیم آخر، آماده هستند تا مشاوره اولیه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند. پس همین الان به سیم آخر بزنید و درخواست مشاوره خود را ثبت کنید!

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها