|
کدخبر: 298144

فرهنگ مردم ترکیه

ترکیه کشوری است که از دیرباز با تنوع فرهنگی و جغرافیایی خود شناخته شده است. گستره جغرافیایی آن که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد، میزبان فرهنگی غنی و منحصر به فرد است که گواه بر تاریخ جذاب و متنوع آن می باشد.

فرهنگ ترکیه از آثار باستانی مرتفع گرفته تا هنرهای سنتی و صنایع دستی منحصر به فرد خود، گسترده و متنوع است.

در این مقاله، از تاریخ و آداب و رسوم آن گرفته تا غذاهای متنوع، موسیقی و شیوه زندگی سنتی و مدرن آن را بررسی خواهیم کرد تا در صورت سفر و یا مهاجرت به ترکیه با این کشور غنی و متمدن بیشتر آشنا شوید.

ترکیه

کاوش در تاریخچه فرهنگی ترکیه

فرهنگ ترکیه ریشه در تاریخ طولانی و مهم آن دارد. پایتخت آن، استانبول، قرن ‌ها به عنوان مرکز مهم فرهنگ و تمدن شناخته شده و محل قرارگیری امپراتوری روم شرقی و امپراتوری عثمانی بوده است.

این میراث چند قومی و چند فرهنگی از دیرباز، جامعه ای پیچیده و منحصر به فرد را پرورش داده است که آداب و رسوم سنتی را حفظ کرده و در عین حال پیشرفت های مدرن در بسیاری از زمینه ها را فراهم آورده است.

ترکیه۱

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، پیشنهاد ما به شما اقدام از طریق تحصیل در ترکیه است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان قصران گروپ تماس بگیرید.

آشنایی با سنت ها و آداب و رسوم ترکیه

آداب و رسوم ترکیه عمیقاً تحت تأثیر ارزش های رایج اسلامی است. این امر به‌ ویژه در پایبندی شدید این کشور به آیین‌ های مربوط به مذهب و خانواده قابل مشاهده است.

همچنین در ترکیه به احترام، مهمان نوازی و سخاوتمندی اهمیت زیادی داده می شود. حتی در دوران مدرن، آداب و رسوم و سنت های گذشته در زندگی مدرن گنجانده شده است و در کنار آداب معاصر جشن گرفته می شود.

خوراکی ها و غذاهای سنتی ترکیه

غذاهای ترکی به اندازه فرهنگ آن متنوع و جذاب است. غذاهای ترکیه دارای مواد تشکیل دهنده زیادی هستند که از چهار گوشه این کشور استخراج شده اند و هر منطقه طعم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. از کباب گرفته تا هوموس، خوراکی های ترکی مملو از غذاهای خوش طعمی است که مردم محلی و بازدیدکنندگان از آن لذت می برند.

موسیقی، رقص و هنرهای نمایشی ترکیه

موسیقی و رقص ترکی بیانی باورنکردنی از فرهنگ متنوع این کشور است. در هنر های نمایشی ترکیه، ترکیبی از همه چیز از موسیقی محلی گرفته تا سازهای سنتی مانند باگلاما و عود وجود دارد.

هنرهای نمایشی ترکیه اغلب با لباس های زیبا و مناظر رنگارنگ همراه است و رقصندگان ترک به اجرای ارگووان سنتی و همچنین رقص های مدرن می پردازند.

ترکیه۲

سبک زندگی مدرن در ترکیه

ترکیه کشوری است که با موفقیت فرهنگ مدرن و باستانی را باهم ادغام کرده است. فرآیند مدرنیته کردن در ترکیه، علاوه بر اینکه آداب و رسوم سنتی که در هسته فرهنگ ترکیه قرار دارند را حفظ کرده؛ بلکه فناوری، رسانه و سرگرمی های جدیدی را هم فراهم و معرفی کرده است.

ترکیه کشوری با فرهنگ و زیبایی های باورنکردنی است که آداب و رسوم سنتی پر جنب و جوش خود را حفظ کرده و در عین حال ایده ها و فناوری های جدید را در خود جای داده است.

ترکیه از بناهای دیدنی گرفته تا غذاهای متنوع، موسیقی و رقص، کشوری است که ارزش کاوش و تحسین را دارد. این کشور با توجه به فرهنگ غنی آن تجربه ای فراموش نشدنی را برای مسافران و مردم محلی ایجاد می کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها