|
کدخبر: 293845

۳ مورد از شهرهایی که طبیعت‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد

روستای سرسبز و خوش آب و هوای کردان از جمله مکان‌هایی است که اکثر پایتخت‌نشینان ترجیح می‌دهند که برای تعطیلات آخر هفته خود به آن سفر کنند. این روستای ییلاقی در 15 کیلومتری کرج واقع شده است و از توابع شهرستان ساوجبلاغ به شمار می‌آید.

گردشگری ۳ مورد از شهرهایی که طبیعت‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد

روستای ییلاقی کردان علاوه بر زیبایی‌های وصف‌ناپذیر خود، تفریحات ویژه‌ای را برای گردشگران در نظر گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید با اجاره ویلا کردان علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر و ناب این منطقه، از تفریحات خاص آن نیز استفاده کنید.

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات این منطقه، سایت پروازی کردان است. این مجموعه تفریحی به خصوص برای کسانی که به پرواز علاقه دارند، فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند تا بتوانند از پرواز در آسمان آبی این منطقه نهایت لذت را ببرند. با سوار شدن بر روی پاراگلایدر می‌توانید روستای کردان را از منظری دیگری مشاهده کنید. اگر دوست دارید که از سایت پروازی کردان استفاده کنید، بهتر است که روزهای آفتابی را برای سفر به این روستای ییلاقی انتخاب کنید.

اگر اهل پرواز نیستید، اصلا جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که می‌توانید در کنار رودخانه خروشان کردان، بساط پیک نیک خود را پهن کنید و از آب و هوای تمیز و پاک این منطقه نهایت لذت را ببرید. همچنین اگر به کوهنوردی علاقه دارید، کوه‌های کردان را می‌توانید برای صعود انتخاب کنید.

همچنین برای علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی، کردان می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. چرا که می‌توانید به دور از آلودگی تهران و در هوایی پاک از ورزش کردن در این روستای ییلاقی نهایت لذت را ببرید. مجموعه ورزشی ایثار، انواع زمین‌های ورزشی و سالن‌های تخصصی را برای علاقه‌مندان به ورزش فراهم آورده است.

رقص رنگ‌ها و زیبایی‌ها در جنگل النگدره

طبیعت-گردی۱

گلستان همیشه سرسبز با طبیعت بسیار شگفت انگیزی که دارد، هر گردشگری را محو زیبایی‌های خودش می‌کند. طبیعت‌گردی در مناطق بکر و زیبای گلستان، بهترین اوقات و لحظات را برای شما به ارمغان می‌آورد. آرامش عجیب طبیعت بی‌نظیر گلستان، روح و روان شما را جلا می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر را در گلستان تجربه کنید، جنگل النگدره گرگان را به شما توصیه می‌کنیم.

جذابیت اصلی این جنگل به خاطر درختان جنگلی بکر و دست نخورده آن است که منظره‌ای فراموش‌نشدنی را به شما ارائه می‌کند. اگر به عکاسی علاقه دارید، این طبیعت بکر و بی‌نظیر، سوژه‌های عکاسی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سری به گرگان زیبا زدید، پیشنهاد می‌کنیم که شبی را با اجاره ویلا شمال در این شهر بگذرانید. همچنین شما می‌توانید به جای اجاره ویلا در این جنگل چادر برپا کنید. تماشای آسمان پر ستاره در شب فرصتی ارزشمند را برای شما فراهم می‌کند که مانند آن را در جایی دیگر پیدا نخواهید کرد. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر قصد شب مانی در این جنگل دیدنی را دارید، حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشید تا خطری شما را در شب تهدید نکند.

قدم زدن در دل خاطره‌ها در کوچه پس کوچه‌های یزد

طبیعت-گردی۲

برای علاقه‌مندان به شهرهای تاریخی، یزد می‌تواند بهترین تجربه را به ارمغان بیاورد. قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های گلی این شهر، چشیدن طعم فالوده یزدی در گرمای این شهر و استشمام عطر دلنشین کاهگل حال خوشی را به شما هدیه می‌دهد. یکی از محله‌های قدیمی یزد، محله فهادان است که در بافت سنتی و قدیمی این شهر واقع شده است.

به جرات می‌توان گفت که بیشترین لذت سفر به یزد، پرسه زدن در این محله قدیمی است. گشت و گذار در این محله باصفا را با بازدید از مسجد جامع یزد آغاز کنید. سپس با پیاده‌روی در کوچه و پس کوچه‌های این محله قدیمی می‌توانید از زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده، حمام ابوالمعالی، کوچه آشتی‌کنان و... دیدن کنید.

در هر قدم از این محله قدیمی، تابلوهای راهنمایی وجود دارند که شما را برای رفتن به جاذبه‌های تاریخی محله فهادان راهنمایی می‌کنند.

همچنین می‌توانید در میان راه برای رفع خستگی، چند دقیقه‌ای در کافه‌های سنتی بنشینید و با خوردن شربت‌های گیاهی تشنگی خود را برطرف کنید.

جاهای دیدنی یزد تنها به این محله قدیمی ختم نمی‌شود. مجموعه امیر چخماق یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار دیدنی این شهر به شمار می‌آید که دور تا دور آن بازارچه‌های سنتی قرار گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید سوغاتی‌های خود را از بازارچه‌های این میدان زیبا بخرید.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و عجیب شهر یزد، باغ دولت آباد است. وجود چنین باغ سرسبزی در میان یک شهر کویری، بسیار شگفت‌انگیز است. در ورودی این باغ، غرفه‌هایی وجود دارند که صنایع دستی یزد در آنها به فروش می‌رسد. چهره این باغ، در شب زیبایی دیگری دارد. چراغانی‌های محوطه باغ، فضای بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. اگر سری به باغ دولت آباد زدید، پیشنهاد می‌کنیم که خوردن آش محلی یزد را در زیر درختان این باغ از دست ندهید.

اگر شما هم  قصد بازدید از زیبایی‌های یزد را دارید، می‌توانید با رزرو اقامتگاه‌های بوم گردی یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها