|
کدخبر: 292634

۷ نکنه آداب معاشرت درباره اجاره ویلا در رشت کنار دریا

گردشگری ۷ نکنه آداب معاشرت درباره اجاره ویلا در رشت کنار دریا

راه و رسم اجاره ویلا در رشت کنار دریا شامل اصول اخلاقی و آداب معاشرت نیز می‌شود. دانستن این نکات از آنجایی مهم است که سفر شما را به یک تجربه شیرین و به یادماندنی تبدیل خواهد کرد. و البته عدم آگاهی از این اصول نیز ممکن است برای شما دردسر درست کند.

اما آیا می‌دانید اجاره ویلای کنار دریا در رشت چه قوانینی دارد و یا در این پروسه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در اینجا قرار است به همه این سوالات پاسخ داده شود.

قوانین ساده اجاره ویلا در کنار دریا در رشت که باید بدانید

برای اینکه با هر محیطی زودتر سازگار شوید، لازم است قوانین آن محیط را بشناسید. ساده‌ و در عین حال مهم‌ترین قوانین اجاره ویلا در سواحل رشت به شرح زیر است:

  • ساعت و روز تحویل گرفتن در اجاره ویلا در رشت کنار دریا و همچنین ساعت و روز تحویل دادن ویلا از قبل تعیین شده و هر دوی شما به عنوان مستاجر و مالک با آن موافقت می‌کنید.
  • وسایل ویلا سالم تحویل شما داده شده و سالم از شما تحویل گرفته می‌شود. قبل از ترک ویلا، مالک تمام وسیله‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود کوچکترین آسیبی به هر کدام از وسایل، خسارت آن را از شما می‌گیرد.
  • معمولا در ویلاهای کنار دریا در رشت اجازه همراه داشتن حیوان خانگی به شما داده نمی‌شود. با این وجود این می‌تواند قابل تغییر و یک توافق میان شما و صاحب ویلا باشد.
  • در ویلاهای کنار دریا در شهر رشت به شما اجازه مصرف دخانیات شامل سیگار و قلیان و ... داده نمی‌شود.
  • قبل از تحویل ویلا از شما مدارک شناسایی و مدارک محرمیت با همراهانتان دریافت می‌شود.

اجاره-ویلا۱

نکات آداب معاشرتی برای اجاره ویلا در کنار دریا در رشت

۷ نکته‌ای که کمک می‌کند هم خودتون هم همه افرادی که در این سفر با آنها برخورد کرده‌اید، خاطره خوبی بسازید، به شرح زیر است:

  1. شرایط را بسنجید: یکی از اصول آداب و معاشرت در هر موقعیتی سنجیدن شرایط است. یعنی شما باید بدانید در چه شرایط و موقعیتی قرار داشته و بر طبق آن خواسته‌هایتان را تطبیق دهید. در این شرایط بهتر است شما سطح توقعاتتان را از صاحب ویلا در حد منطقی نگه دارید. برای رسیدن به این هدف لازم است از قبل نسبت به نرخ اجاره و شرایط و امکانات انواع ویلای کنار دریا در رشت خوب تحقیق کنید.
  2. موقعیت را اشتباه نگیرید: برای اینکه اصول آداب معاشرت را به درستی رعایت کرده باشید، بدانید که در چه موقعیتی هستید. هرگز موقعیت را اشتباه نگیرید که باعث شود از فروتنی فاصله گرفته و با غرور و تکبر با صاحب ویلا یا واسطه‌های اجاره ویلا صحبت کنید.
  3. صادق باشید: بهتر است درباره تعداد نفرات و یا برنامه‌هایی که دارید با صاحب ویلا صادق باشید. واقعا ارزشش را ندارد در اجاره ویلا در رشت کنار دریا برای اجاره کمتر دادن یا رسیدن به ویلای رویاییتان، به چیزی تظاهر کنید. همان طور که معروف است بهترین سیاست صداقت است، راستگویی می‌تواند فرصت‌های زیادی سر راه شما قرار دهد.
  4. به ساعت و روز ورود و خروج متعهد بمانید: معمولا برای اجاره اینگونه ویلاها ساعت و روز دقیق ورود و خروع تعیین می‌شود. بدقولی کردن در زمان تحویل ویلا می‌تواند بسیار ناخوشایند و زننده باشد. تصور کنید مسافر بعدی که ویلا را اجاره کرده است باید منتظر بماند تا شما بلاخره ویلا را تحویل دهید.

اجاره-ویلا۲

  1. شن‌ها را در ویلا رها نکنید: احتمالا شما با هدف شناکردن مدام در آب، برای اجاره ویلا در رشت کنار دریا اقدام می‌کنید. شناکردن و سپس قدم‌زدن از ساحل تا ویلا به معنای ورود تلی از شن است. در این شرایط بدترین کار ممکن این است که بدون تمیز کردن ویلا آن را به مالک یا مستاجر بعدی تحویل دهید. این کار باعث می‌شود که صاحب ویلا یا مسافرهای بعدی تا مدت‌ها خاطره بدی از شما به ذهن داشته باشند.
  2. ویلا را تمیز تحویل بدهید: زشت‌ترین کار ممکن که یک مسافر می‌تواند انجام دهد این است که ویلا را قبل از تمیز کردن تحویل دهد. حتما قبل از ترک ویلا دستی به سر و روی آن کشیده، جارو بزنید و حتما سینک آشپزخانه و سرویس بهداشتی را تمیز کنید.
  3. زباله‌هایتان را جا نگذارید: ممکن است فکر کنید با تمیز کردن ویلا لطف بزرگی به مالک کرده‌اید و زباله‌هایتان را جا بگذارید. اما باور کنید جمع کردن و حمل زباله‌های شما وظیفه صاحب ویلا نیست. پس حتما فراموش نکنید که باید قبل از ترک ویلا باله‌هایتان را نیز با خود ببرید.

کلام آخر ...

برای اینکه تجربه اجاره ویلا در رشت کنار دریا برای شما به یک تجربه شیرین و به یادماندنی و نه یک خاطره نه چندان خوشایند تبدیل شود، لازم است سه نکته دیگر را نیز در نظر بگیرید:

  • در ویلاهای کنار دریا به دلیل نزدیکی به آب، هوا بسیار شرجی و مرطوب است. بعضی از افراد در چنین شرایط آب و هوایی دچار تنگی نفس و سردردهای شدید می‌شوند. به خصوص اگر افراد حساس، فرد مبتلا به آسم، کودک و سالمند همراه خود دارید، باید به این موضوع توجه ویژه کنید.
  • در ویلاهای کنار دریا همواره خطر افتادن در آب به خصوص برای کودکان و حیوانات خانگی وجود دارد. بنابراین قبل از اجاره ویلا در رشت کنار دریا به این نکته توجه کرده و از امنیت آن مطمین شوید.
  • اگر حیوان خانگی دارید حتما از قبل با صاحب ویلا درباره نگهداری از آن به توافق برسید. در غیر اینصورت ممکن است شرایط برای شما و حیوان خانگیتان خوب پیش نرود.
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها