|
کدخبر: 288697

کدام منطقه استانبول را برای اقامت انتخاب کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از گردشگران هنگام سفر به استانبول پیش می‌آید، انتخاب محله مناسب برای اقامت است. عدم آشنایی با مناطق مختلف شهر و دسترسی آن‌ها به جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند گمراه کننده باشد. عموما کسانی که برای اولین بار وارد استانبول می‌شوند، محله سلطان احمد و هتل آکگون استانبول را برای اقامت انتخاب می‌کنند. در این مطلب تلاش می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم که کدام منطقه استانبول را برای اقامت انتخاب کنیم؟

اقامت-استانبول-۱

منطقه امینونو و سیرکه چی، بهترین منطقه برای خانواده ها

بزرگ‌ترین جاذبه امینونو، بازار بزرگ است. این محله پرجنب‌ و جوش دارای هزاران مغازه، مکان‌های مذهبی و مساجد فعال است. بازار بزرگ در واقع شامل دو بازار می‌شود؛ بازار بزرگ و بازار ادویه. در اطراف این بازارها، مکان‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی فوق‌العاده وجود دارد.

خانواده ها همواره این محله را یکی از بهترین‌ها برای اقامت خود می‌دانند. با اقامت در این منطقه می‌توان با پیاده‌روی به بسیاری از جاذبه‌های شهر دسترسی پیدا کرد. از جاذبه‌های این محل می‌توان به قنات والنس و کلیسای سنت جورج اشاره کرد.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در منطقه امینونو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هتل اورینت بانک استانبول
  • مرکور استانبول سیرکچی
  • هتل اربوی

سلطان احمد، مکانی مناسب برای اولین بار

بدون شک منطقه سلطان احمد محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در استانبول به حساب می‌آید. این منطقه که روزگاری قلب اصلی قسطنطنیه بود، نمادهایی همچون کلیسای ایاصوفیه و مسجد آبی را در خود دارد. به دلیل وجود چنین جاذبه‌هایی است که بسیاری افراد، سلطان احمد را بهترین منطقه برای اقامت کسانی که اولین بار به استانبول می‌آیند، می‌دانند.

در خیابان‌های پیچ‌درپیچ و مسیرهای جذاب این منطقه، بازدیدکنندگان با بهترین مکان‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر روبه‌رو می‌شوند. بسیاری از نمادهای دیدنی در این منطقه، در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار دارند. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به کلیسای ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، مرکز هیپودروم و مرکز هنرهای ترکی و اسلامی اشاره کرد.

از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در منطقه سلطان احمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل فر Fer Hotel
  • هتل پیک Peyk Hotel
  • هتل آکگون استانبول

محله بیازیت و لاللی منطقه ای مقرون به صرفه برای اقامت

بیازیت و لاللی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. شاخصه این منطقه، مسجد بیازیت و ورودی باشکوه دانشگاه استانبول است؛ دو بنای معماری چشمگیر در محله‌ای که قدمت آن به 1700 سال قبل می‌رسد. کسانی که به دنبال منطقه ای برای اقامت مقرون‌به‌صرفه می‌گردند، بیازیت و لاللی مناسب آن‌ها است.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در منطقه بیازیت/لاللی:

  • هتل ونرا
  • هتل میرو عمارت استانبول

محله کاراکوی، باحال ترین محله استانبول

کاراکوی بهترین زندگی شبانه منطقه را در استانبول دارد. این منطقه در کنار دریا قرار گرفته و در گذشته یکی از مهم‌ترین بنادر استانبول به شمار می‌آمده است. این محله از سال 2012 تبدیل به یک مرکز تفریحی شبانه شد.

در این منطقه، بسیاری از فروشگاه‌های منحصربه‌فرد، رستوران‌های مد روز و هتل‌های شیک قرار دارند. موقعیت مکانی عالی این منطقه برای تماشای مناظر باورنکردنی نیز در جذب گردشگران تاثیرگذار است. با این حال باید توجه داشت که محله کاراکوی چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در محله کاراکوی:

  • هتل وینگارت استانبول
  • هتل گرگ

منطقه بی اوغلو، مکانی عالی با رستوران ها، بارها و زندگی شبانه

محله بی اوغلو که در شمال غربی کاراکوی قرار دارد، یک انتخاب ایده ال برای اقامت در استانبول است. در این منطقه، طیف وسیعی از رستوران‌ها، بارها و کلوپ‌ها وجود دارند که می‌توانند سفر شما را خاطره‌انگیز کنند.

این منطقه پرجنب‌وجوش دارای چند جاذبه جالب است که یکی از آن‌ها، خیابان محبوب استقلال است. این محله در شب و روز، هم گردشگران و هم مردم محلی را به خود جذب می‌کند.

در بی اوغلو می‌توانید انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را متناسب با هر بودجه‌ای پیدا کنید؛ از خوابگاه‌های کوله گردی گرفته تا هتل‌های بوتیک گران‌قیمت. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به برج قرون ‌وسطایی گالاتا و موزه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی اشاره کرد.

بهترین مکان‌ها برای اقامت در بی اوغلو:

  • ریکسوس پرا استانبول
  • گالاتاکو هتل
  • هتل گریتی پرا

اقامت-استانبول-2

هتل آکگون استانبول یکی از بهترینها

یکی از بهترین هتل‌های استانبول برای اقامت، هتل آکگون است. این هتل که توسط دیوارهای شهر استانبول احاطه شده است، در نزدیکی کاخ تاریخی توپکاپی، موزه ایاصوفیه، مسجد آبی، موزه کاریه، بازار بزرگ و 5 کیلومتری میدان تقسیم قرار دارد.

با اقامت در این هتل مساجد، بناهای تاریخی و موزه‌های باشکوه همه در فاصله 2-3 کیلومتری شما قرار خواهند داشت. با 30 متر پیاده‌روی می‌توانید به ایستگاه مترو و ایستگاه‌های اتوبوس دسترسی پیدا کنید. هتل آکگون استانبول دارای 263 اتاق لوکس، 2 اتاق لوکس برای معلولین، 10 سوئیت جونیور و 1 سوئیت پرزیدنت است و در مجموع، 276 اتاق با ظرفیت 550 تخت دارد. این هتل خدمات متنوعی از جمله رستوران، بار، سونا، حمام ترکی، حمام فنلاندی (حمام بخار)، سالن بدنسازی، اسپا، مرکز ماساژ، مرکز تجاری، پارکینگ سرپوشیده و روباز، مراقبت از نوزاد، استخر روباز و ... ارائه می‌دهد.

یک اقامت از نوع ارزان با فلای تودی

جهت اقامت در استانبول، بهتر است از قبل مکان‌هایی را که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، انتخاب کنید. برای کسانی که آشنایی زیادی با شهر ندارند یا کسانی که می‌خواهند به مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول دسترسی داشته باشند، بهترین گزینه هتل آکگون استانبول است. این هتل که در منطقه سلطان احمد قرار دارد، می‌تواند اقامت راحت و دلپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. فلای تودی می‌تواند شما را برای رزرو این هتل استانبول یاری کند. کافی است به سایت فلای تودی مراجعه فرمایید تا از خدمات این وبسایت بهره‌مند شوید. پشتیبانی 24 ساعته، امکان مقایسه قیمت‌ها، صدور آنی واچر هتل و جستجوی ساده هتل بر اساس امکانات، منطقه جغرافیایی، تعداد ستاره و ... تنها تعدادی از مزایای رزرو هتل استانبول در فلای تودی است. همین حالا برای تاریخ موردنظرتان رزرو هتل استانبول را در فلای تودی انجام دهید.

 

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها