|
کدخبر: 254401

سفرهای دریایی از ایران به جام جهانی قطر چگونه؟

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات توافق‌های صورت گرفته با قطر برای راه اندازی خط کشتیرانی و سفرهای دریایی را در آستانه جام جهانی فوتبال اعلام کرد.

حسین عباس نژاد اظهار کرد: پیش از آنکه مسئله جام جهانی و برگزاری آن در قطر مطرح شود و خارج از این موضوع، راه اندازی خط کشتیرانی را در نظر داشتیم و برنامه‌ریزی برای آن را انجام داده بودیم. هدف اول ما راه‌اندازی سفرهای دریایی بوشهر – دوحه به دلیل نزدیکی دو بندر به یکدیگر بود، به همین دلیل هم مسئله تعمیرات اساسی و لایروبی اسکله مسافری بوشهر را در دستور کار قرار دادیم.

راه‌اندازی سفرهای دریایی ایران و قطر تا نیمه تابستان

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اواسط تابستان امسال اسکله مسافری بوشهر آماده سفرهای دریایی خواهد شد و با شرکت صاحب کشتی‌های مورد نظر نیز مذاکره کردیم تا هر چه سریعتر آماده سازی کشتی‌ها نیز انجام شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طبق وعده‌ای که وزیر گردشگری داده، قطر جزو اولویت‌های ما برای راه‌اندازی سفرهای دریایی و گردشگری دریایی است و معتقدیم که امکانات و زیرساخت در ایران به وجود آمده و در قطر هم وجود دارد و می‌توانیم از طریق سفرهای دریایی از امکانات گردشگری دو کشور به نحو احسن استفاده کنیم. همچنین در صحبت‌ها و مذاکرات دو جانبه بین ایران و قطر مقرر شد تا امکانات و بسترهای لازم برای راه اندازی هر چه سریعتر این خط کشتیرانی فراهم شود و امیدواریم در توافقنامه دیگری که توسط وزیر راه و شهرسازی امضا شد و در آینده نیز توافقات دیگری در این زمینه امضا خواهد شد، پشتیبانی‌هایی از سوی دو کشور برای ارائه دیگر خدمات مانند هتلینگ و تامین مایحتاج در ایام جام جهانی و حتی پس از آن از طریق ایران صورت گیرد.

عباس نژاد اعلام کرد: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و آماده سازی بنادر مسافری دو کشور در دستور کار قرار دارد اما اینکه چگونه بتوانیم از حداکثر ظرفیت‌های کشتیرانی ایران برای جابجایی مسافران در ایام جام جهانی استفاده کنیم بستگی به موافقت‌های دیگری دارد که با قطر امضا خواهد شد که می‌توان به مسئله ویزا، هتلینگ و... در راستای تسهیل رفت و آمد مسافران و تماشاگران جام جهانی قطر اشاره کرد.

آخرین وضعیت و قیمت بلیت سفرهای دریایی به قطر

به گفته وی، در حال حاضر ۳۰۰۰ صندلی ظرفیت شناورهای مسافری است که می‌توانند در روز و شب جابجایی مسافر را بین بنادر ایران و قطر و کشورهای دیگر را انجام دهند و با وجود اینکه در ابتدا بوشهر را برای انجام سفرهای دریایی بین ایران و قطر انتخاب کرده بودیم، چند بندر دیگر امکان پهلوگیری این کشتی‌ها را دارد و ترمینال‌های مسافری استاندارد و مجهزی را در آنجا داریم که می‌توان به ترمینال مسافری کیش اشاره کرد که در حال آماده سازی است و همزمان با آن دو شناور بزرگ و چند شناور کوچک را تا ماه‌های آینده آماده سفرهای دریایی خواهیم کرد اما اگر نیاز باشد، تسهیلات مورد را برای افزایش ظرفیت مسافر و تعداد شناورهای مسافری به شرکت‌های متقاضی ارائه خواهیم داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره قیمت بلیت کشتی‌های مسافری به مقصد قطر و تعیین تکلیف آنها در ماه‌های آتی گفت: یکی از مشکلاتی که می‌تواند قیمت سفرهای دریایی خارجی و داخلی را متعادل کند، مسئله سوخت است که در آئین‌نامه اخیر مصوب هیات وزیران مسئله سوخت حل شد و امیدواریم سفرهای دریایی داخلی و خارجی هر چه سریعتر تقویت شود. برای سفر دریایی به مقصد قطر نیز بر اساس مسافت و هزینه‌های سفر قیمت بلیتی را مشخص خواهیم کرد تا این سفرها هر چه سریعتر رونق بگیرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر