|
کدخبر: 252428

مسافران ورودی به کیش از مرز ۲۰۵ هزار نفر گذشت

دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش گفت: در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۲۰۶ هزار و ۵۴۰ مسافر وارد این جزیره شدند.

جواد جمالی اظهار داشت: این تعداد مسافر از مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره شده اند که ۱۲۶ هزار و ۳۵۱ با استفاده از هواپیما و ۸۰ هزار و ۱۸۹ هزار نفر نیز با استفاده از کشتی به کیش سفر کرده اند.

وی افزود: در این مدت ۹۶۵ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی و یک هزار و ۵۲۲ حرکت شناور باری و مسافری در بندرگاه کیش دایر شده و ۱۷ هزار خودرو نیز با استفاده از کشتی به داخل جزیره وارد شده است.

جمالی با بیان اینکه تحلیل داده های گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ با دوران پیش از همه گیری کرونا هم اکنون در حال انجام و اطلاعات آن اعلام می شود افزود: تا کنون حدود ۱۹۲ هزار نفر از مسافران از جزیره خارج شده اند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در روز گذشته بیش از ۱۱ هزار گردشگر از جزیره خارج شده اند که بیشترین تعداد در تعطیلات نوروزی است.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر