|
کدخبر: 234609

این جزایر جادویی تکه ای از بهشت است + تصاویر

جزایر فارو در اقیانوس اطلس شمالی، مجمع‌ الجزایر بی‌نقص و رؤیاگونه‌ای که شبیه به انعکاس تکه‌ای از بهشت روی زمین هستند.

گوشه‌هایی از سیاره‌ی ما وجود دارند که شبیه به افسانه‌های جادویی هستند که زنده شده‌اند؛ مکان‌هایی که می‌توان انتظار داشت پری‌ها، بیلبو بگینز هابیت یا الف‌ها را در هر گوشه‌ی آن‌ها پیدا کرد. جزایر فارو از این دسته مکان‌ها است.

جزایر-فارو

علفزارهای سرسبز، تپه‌های شگفت‌انگیز و صخره‌های غوطه‌ور در آب فارو می‌تواند هر مسافری را مسحور خود کند. زیبایی بی‌حدومرز و طبیعی این مجمع‌الجزایر دورافتاده در اقیانوس اطلس شمالی، توجه لازار گینچین را که عکاس منظره‌های هنرهای زیبا است، به خود جلب کرده است.

جزایر فارو که در ۳۲۹ کیلومتری شمال غربی اسکاتلند واقع شده‌، با جمعیت بیش از ۵۳۰۰۰ نفر تنها حدود ۲۲۵۰ کیلومترمربع مساحت دارد. این مجمع‌الجزایر یکی از منطقه‌های خودگردان دانمارک است که در سال ۱۸۱۴ از نظر سیاسی از نروژجدا شد. آب‌وهوای جزایر هجده‌گانه‌ی فارو به‌طرز شگفت‌انگیزی ملایم است زیرا جریان خلیج دمای شدید هوا را کنترل می‌کند. فارو دارای یک اکوسیستم متنوع به سبک توندرا با گیاهان زیاد، درختان کم و انواع پرندگان دریایی است.

لازار گینچین در این منظره در جست‌وجوی چیزی بود که آن را «هنر زنده» می‌خواند. گینچین به‌‌ عنوان یک عکاس هنرهای زیبا، به‌‌ دنبال عکاسی از مناظر باشکوه یا هنر زنده است. نشان دادن عمق و جزئیات از اهداف گینچین که عکاسی منظره را در جوانی در بلغارستان شروع کرد، است.

این هنرمند عکاس از ماجراجویی‌هایش در کوه‌های پیرین تا سفرهای دیجیتالی‌اش در سراسر جهان، از جنگل‌های آسپن، دره‌های صحرایی و غروب خورشید عکاسی کرده است. او در‌ حال حاضر با خانواده‌اش در کلرادو زندگی می‌کند.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها