|
کدخبر: 231432 شاپور پشابادی

سرنوشت هتل ویستریا در انتظار متخلفان

معاونت اماکن نیروی انتظامی و فرماندهی پلیس امنیت در اقدامی سریع و ستودنی، حکم پلمپ هتل پنج ستاره ویستریا را به مدیریت این هتل ابلاغ کرد.

گردشگری سرنوشت هتل ویستریا در انتظار متخلفان

چندی پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه‌ای به معاونت اماکن نیروى انتظامى، با استناد به ماده ۲۳ یکی از آئین‌نامه‌های این وزارتخانه ؛ خواستار پلمپ هتل ویستریا در نیاوران تهران شد. در همین راستا و تنها یک هفته بعد از نامه‌نگاری وزارت میراث فرهنگی؛ معاونت اماکن نیروی انتظامی و فرماندهی پلیس امنیت، حکم پلمپ هتل پنج ستاره ویستریا را به مدیریت آن ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است که در ماده ۲۳ آئین‌نامه ایجاد، اصلاح تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری آمده است: «ادارات نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند به تقاضای سازمان، رأساً از ادامه فعالیت تاسیسات گردشگری که برخلاف این آیین‌نامه عمل ‌می‌کنند و همچنین تاسیسات غیرمجازی که به اسکان و پذیرایی مهمانان و مسافران مبادرت می‌کنند، جلوگیری و نتیجه را کتباً به سازمان اعلام کنند».

نامه-پلمپ

ماده ۲۳ این آئین‌نامه از تعطیلی دائمی واحدهای متخلف و جزئیات آن سخن می‌گوید: «در موارد سلب درجه و تعطیل دائم واحد گردشگری، مراجع مذکور در این ماده موظفند همزمان با اجرای دستور تعطیلی نسبت به محو نام و سایر علائم و آثار واحد گردشگری از روی تابلوها و مانند آن اقدام کنند».

طبق یکی از تبصره‌های این ماده قانونی؛ پلمپ واحدهای متخلف باید پس از تعیین مهلت مناسب انجام شود. به نظر می‌رسد که وزارت میراث فرهنگی با همکاری معاونت اماکن نیروی انتظامی و فرماندهی پلیس امنیت توانسته‌اند با ورود به موقع و قاطع به موضوع، با یک هتل متخلف برخورد کنند. پیگیری سریع تخلفات این چنینی، به حراست از حقوق شهروندان منجر می‌شود و جای تقدیر و تشکر دارد. حکم پلمپ هتل ویستریا، زنگ‌خطر را برای دیگر هتل‌های متخلف به صدا آورده است. به نظر می‌رسد که این اقدام، پیام روشنی به همراه دارد: در عین حمایت از سرمایه‌ گذاری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و هتلداری با هرگونه اقدامی که موجب تضییع حقوق مسافران شود برخورد خواهد شد.

در همین راستا و تنها یک هفته بعد از نامه‌نگاری وزارت میراث فرهنگی؛ معاونت اماکن نیروی انتظامی و فرماندهی پلیس امنیت، حکم پلمپ هتل پنج ستاره ویستریا را به مدیریت آن ابلاغ کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها