|
کدخبر: 188697

معرفی جاذبه های گردشگری رایگان در تور استانبول

گردشگری معرفی جاذبه های گردشگری رایگان در تور استانبول

کشور ترکیه یکی از پرطرفدار ترین و ارزان ترین مقاصد گردشگری میباشد که بخش زیادی از درآمدش به واسطه توریست هایی که به استانبول و آنتالیا سفر میکنند به دست می آید. جالب است بدانید شهر استانبول در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. همچنین در همان سال از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی شد. ارزان بودن، یکی از مزایای مهم استانبول است که موجب استقبال زیاد توریست ها میشود.

نگاهی کوتاه به شهر استانبول

استانبول، شهری تاریخی که دارای قدمتی ۸۰۰۰ ساله است و تنها شهر جهان است که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. بخش قدیمی این شهر بر روی هفت تپه قرار گرفته شده است. این شهر باستانی زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص همیشه مورد توجه دیگر کشورهای قدرتمند جهان قرار داشته به دلیل جمعیت بالا، این شهر به عنوان پر جمعیت ترین شهر اروپا معرفی شده است.

تور استانبول لحظه آخری، راهی برای سفر ارزان

اولین راهی که سفر شما به استانبول را میتواند ارزان تر کند، تورهای لحظه آخری استانبول میباشد. برخی از مسافران باتجربه از این فرصت نهایت استفاده را میبرند اما بسیاری از مسافران تا به حال از تورهای لحظه آخری استفاده نکرده اند. تور لحظه آخری توری است که در کوتاه ترین بازه زمانی تا تاریخ امکان پذیر بودن ثبت نام برای آن تور قرار گرفته است معمولا این بازه زمانی بین یک الی دو روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است. در تورهای لحظه آخری آژانسهای مسافرتی اقدام به فروش تور با تخفیف هایی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد می نمایند. گاهی اوقات این قیمت تا ۵۰% هم کاهش پیدا میکند. البته باید توجه داشت این حالت در ایام تعطیلات به ندرت پیش می آید. متاسفانه آژانس های مسافرتی فرصت زیادی برای تبلیغ تورهای لحظه آخری پر طرفدار ندارند و این تورها را تنها به مشتریان خود و آژانس های همکار معرفی میکنند. یکی از سایت هایی که تورهای ارزان قیمت، مانند تور لحظه آخری استانبول را از آژانس های هواپیمایی معتبر به شما عزیزان معرفی می کند، وب سایت لست سکند می باشد. شما میتوانید در این سایت با استفاده از منوی تورها در بالای صفحه ، تور ترکیه و سپس تور استانبول را انتخاب کرده و از فیلتر های کناری برای انتخاب ارزان ترین تور استفاده کنید.

استانبول برای شما میتواند یکی از خاطره انگیز ترین مقاصد گردشگری باشد و بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که داشتن یک همسفر خوب باعث می شود که لذت سفر برایتان دو چندان شود. مناطق بسیاری در استانبول هستند که نیاز به پرداخت هزینه ندارند و بازدید از آنها کاملا رایگان است پس اگر قصد مسافرتی کم هزینه را دارید استانبول می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد.

اماکن گردشگری رایگان در استانبول

در تمام شهرهای دنیا اماکن گردشگری زیادی قرار گرفته شده که میتوان بدون پرداخت هزینه ای از آنها دیدن کرد. در ادامه این مطلب میخواهیم مکان هایی را به شما معرفی کنیم تا شما عزیزان بتوانید در مدت زمان سفر خود هزینه سفر را تا جایی که امکان دارد کاهش دهید.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی که در واقع نام اصلی آن مسجد سلطان احمد است به دلیل رنگ سنگ فرش های آن به مسجد آبی معروف است. ورودی این مسجد رایگان است پس می توانید با خیال راحت به بازدید یکی از معروف ترین مکان های استانبول بپردازید. این مسجد یکی از نمادهای اصلی استانبول میباشد.

خیابان کاراکوی

کاراکوی نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی و بسیار زیبای استانبول است که بر روی دیوار های آن نقاشی های گرافیکی هنرمندان ترکیه ای اجرا شده است. از خیابان کاراکوی بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان میتوانید بازدید نمایید. سقف خیابان کاراکوی را با چترهای رنگارنگی پوشانده اند که جلوه ی بسیار زیبایی را به آن بخشیده است. این مکان برای عکاسی بسیار مناسب میباشد و مسافران زیادی در این خیابان عکس های بسیار دیدنی میگیرند.

پل سالت گالاتا استانبول

گالاتا یک پل توریستی ۴۹۰ متری است که در مرکز استانبول قرار گرفته تقریبا همه ی مردم این شهر و حتی توریست های خارجی علاقه ی بخصوصی به این پل دارند وجود مرغ های دریایی بر روی این پل منظره ی بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر از معروف ترین تنگه های شهر استانبول است که در اطراف خود، مناظر دیدنی و زیبایی دارد. مسجد قدیمی اورتاکوی و همچنین دیدن کشتی هایی که در آن تنگه رفت و آمد میکنند خالی از لطف نیست. این تنگه دو دریای سیاه و مرمره را به یکدیگر متصل می‌کند. این تنگه همان جاییست که کشور ترکیه را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده‌است. در این تنگه قایق و کشتی‌سواری رواج زیادی دارد و از پرطرفدار ترین اماکن گردشگری در شهر استانبول به شمار می‌آید.

موزه مدرن استانبول

این موزه در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شده و آثار هنرمندان بین المللی و ترکیه ای در آن جای گرفته است. برای بازدید از این موزه به صورت رایگان می توانید روزهای پنجشنبه به آنجا بروید.

موزه نقاشی استانبول

موزه نقاشی اولین موزه ای است که در رابطه با مجسمه سازی و هنرهای زیبایی توسط اتاتورک در سال ۱۹۳۷ افتتاح گردید بازدید همه روزه بجز روزهای یکشنبه و دوشنبه برای این موزه رایگان است.

پارک ییلدیز استانبول

پارک سر سبز ییلدیز یکی دیگر از مکان های دیدنی رایگان استانبول است این پارک بسیار زیبا در مرکز شهر قرار دارد و یکی از شلوغ ترین پارک های استانبول است برای اشخاصی که میخواهند بیشتر با مردم استانبول ارتباط بگیرند یک انتخاب بی نظیر به شمار می رود.

بازار سرپوشیده استانبول

بازار سر پوشیده ی استانبول یکی از بزرگ ترین بازارهای این شهر میباشد. این بازار دارای ۴ هزار مغازه است در این بازار می توانید هر چیزی را پیدا کنید حتی اگر قصد خرید ندارید جای مناسبی برای بازدید است.

و جمله آخر، برای رزرو بهترین تورها سعی کنید از سایت های متاسرچ استفاده کنید. متاسرچ سایت هایی هستند که شما میتوانید انواع تورها را از چندین آژانس هواپیمایی مختلف بر اساس ارزان ترین ، پر طرفدار ترین و طبق تاریخ مورد نظر خودتان انتخاب نمونه و سپس رزرو نمایید.

ارسال نظر