|
کدخبر: 160272

ایده‌های عالی در سفر به شهرکرد

سرزمین بلند چهار محال و بختیاری تالاب‌های زیبایی دارد که شما را به جلگه‌های سبز شهرکرد فرا می‌خواند.

اگر سفر به شهرکرد برنامه تعطیلات شماست، کجاها را برای گشت و‌گذاری مفرح و لذت بخش انتخاب خواهید کرد؟ طبیعت شگفت چهارمحال و بختیاری بهترین نقاط گردشگری ایران را داراست. با ایده‌های سفری جذاب آشنا شوید.

تالاب‌های شهرکرد

تالاب گردی ژانر گردشی دلپذیری برای کسب آرامش و دیدن شگفتی‌های طبیعت است. سرزمین بلند چهار محال و بختیاری تالاب‌های زیبایی دارد که شما را به جلگه‌های سبز شهرکرد فرا می‌خواند. تـالاب بین‌المللی چـغاخـور یکی از بهترین جاهاست که می‌توانید حسابی از تالاب گردی لذت ببرید. مهم‌ترین جذابیت تالاب علاوه بر چشم‌انداز تماشایی و هوای مطبوع، پرنده نگری است. تالاب چغاخور دارای انواع پرنده بومی و مهاجر چون فلامینگو، کشیم، حواصیل، لک لک و قو است. اطراف تالاب نیز می‌توانید زندگی مردم بختیاری با سنتها و فرهنگ محلی ویژه را از نزدیک ببینید. اقامت در دهکده توریستی مجاور تالاب هم گشت و‌گذار شما را تکمیل می‌کند. از شهرکرد تا تالاب فقط یک ساعت راه دارید.

در استان چهار محال و بختیاری از تالاب‌های دیگری چون تالاب گندمان و تالاب سولقان هم می‌توانید بازدید کنید. اگر می‌خواهید مسافرتی آسوده و پر انرژی داشته باشید، سفر هوایی بهترین گزینه است. به همین خاطر حداقل دو هفته قبل از حرکت بلیط هواپیما شهرکرد را خریداری کنید. شهرکرد به بام ایران شهرت دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی در رشته کوه زاگرس، دارای طبیعتی بی‌نظیر است. اگر در فصل بهار به این دیار سفر کنید، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ را حتما ببینید. کوهرنگ از برفگیرترین نقاط استان است که علاوه بر چشمه‌های معروفش، با پیست اسکی چلگرد هم شناخته می‌شود. تاریخ این منطقه به هزاره‌های پیش باز می‌گردد و هنوز ردپای آن را در تپه اسکندری می‌توان دید.

فلامینگو

فلامینگوهای تالاب چغاخور

لاله‌های واژگون شهرکرد

طبعیت زاگرسی شهرکرد خوراک گشت و‌گذار است. به خصوص در فصل بهار که کوهستانها مملو از گیاهان وحشی و خروش رودها و آبشارهاست. یکی از زیباترین جاهایی که می‌توانید بهار بی‌نظیر و سحرانگیز شهرکرد را لمس کنید، دشت لاله‌های واژگون است. این گونه گیاهی منحصربفرد در منطقه کوهرنگ رشد می‌کند و به عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است. در اردیبهشت شما منظره‌ای بهشتی را مقابلتان خواهید دید. از کندن این گل و هر گونه آسیب به آن خودداری کنید. برای دیدن لاله واژگون کوهرنگ باید از شهرکرد به چلگرد در ۹۰ کیلومتری شهرکرد بروید.

کوهرنگ جاذبه‌های دیگری چون چشمه دیمه و آبشار کوهرنگ دارد. اگر علاقه مند به اسکی باشید، یکی از معروفترین پیست‌های اسکی ایران، پیست کوهرنگ است. به جای مسیر زمینی و خستگی سفر جاده ای، بلیط هواپیما شهرکرد تهران تهیه کنید و نهایت استفاده را از زمان تعطیلات تان ببرید. انواع نرخ بلیط هواپیما شهر کرد به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود نرخ بلیط هواپیما شهر کرد به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین نرخ بلیط هواپیما شهر کرد به تهران را به‌دست مشتریان عزیز برسانیم.

گل

دشت تماشایی لاله‌های واژگون کوهرنگ

آبشار زرد لیمه تا آتشگاه

یکی از جاذبه‌های تماشایی طبیعت شهرکرد، آبشارهاست. شما به هر گوشه چهار محال و بختیاری بروید، آبشاری در راهتان قرار دارد. معروفترین ابشار شهرکرد، زرد لیمه نام دارد. اگر اهل طبیعت گردی و کوهپیمایی هستید به این آبشار سر بزنید چون مسافتی طولانی پیاده روی دارد. آبشار زردلیمه ۴۰ متر ارتفاع دارد و با پهنای ۶۵ متر، عریض‌ترین آبشار ایران است. مسیر آبشار از جنگل‌های بلوط و دامنه‌های سبز زاگرس عبور می‌کند و طراوت و زیبایی محض است. منظره پر ابهت آبشار حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. بدون راهنما و تجهیزات لازم، سفر به آبشار غیرممکن است. شما در مسیر خود از رودخانه خروشان بازفت عبور می‌کنید که تجربه‌ای پر هیجان است. برای رسیدن به آبشار باید از شهرکرد به اردل بروید. از دیگر آبشارهای شهرکرد می‌توان به آبشار آتشگاه، آبشار دره عشق، آبشار کردیکن، آبشار شیخ علیخان و آبشار سبزکوه اشاره کرد.

آبشار

آبشار زردلیمه عریض‌ترین آبشار ایران

سوغات شهرکرد

خرید سوغات قسمت پایانی و پر آب و تاب هر سفر است. چهارمحل و بختیاری هم فراورده‌های طبیعی مرغوبی دارد و هم هنرهای بومی منحصر بفرد. آخر مسافرت تا می‌توانید هدیه و سوغات بخرید. از انواع کشک، قره قوروت، پنیر، عسل‌های وحشی و گیاهان معطر تا انواع نمد، گلیم و قالی در دسترس شماست. از گز بلداجی هم غافل نشوید.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند به راحتی از آخرین  نرخ بلیط هواپیما داخلی مطلع شوید. شما در کمترین زمان مناسبترین نرخ بلیط را برای تاریخ مورد نظر خود پیدا خواهید کرد. بهترین نرخ پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین‌ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها