|
کدخبر: 321604

بهترین استاد رابطه

بهترین استاد رابطه ایران کیست؟

کسب و کار بهترین استاد رابطه ایران کیست؟

خوشبختانه تیم فنی ما موفّق به برقراری ارتباط با بهترین استاد رابطه عاطفی در ایران شدند که این امر، افتخار بسیار بزرگی برای مجموعه ما است. "استاد فراز قورچیان" از افراد موفّق و برجسته در حوزه برقراری رابطه هستند، ایشان سالهاست تحقیقات بسیار مفیدی در حوزه توسعه فردی و خودشناسی انجام میدهند و به بهترین شکل ممکن به بخش های مختلف این حوزه آشنا هستند.

 

همچنین ایشان مؤسّس و بنیان گذار مؤسّسه تحقیقاتی"من حقیقی"هستند، که این مجموعه به شما در زمینه دستیابی به اهدافتان کمک میکند و به شما در جهت رسیدن به بهترین نسخه فردی خودتان کمک میکند.

ما نیز در مصاحبه‌ای از ایشان درباره رابطه عاطفی سؤال کردیم و آقای قورچیان به بهترین شکل ممکن به سؤالات ما پاسخ‌های بسیار مفید و کارآمدی دادند. در ادامه نکاتی که ایشان درباره رابطه عاطفی و موفّقیت در این زمینه به ما دادند را به شما منتقل میکنیم.

از "استاد فراز قورچیان" سؤال کردیم که:

چرا رابطه های امروزی با مشکلات زیادی مواجه هستند؟

ایشان در جواب به ما گفتند:

- فرض کنید که به یک کشور خارجی سفر کردید ولی زبان صحبت کردن آنها را متوجّه نمیشوید، یعنی شما اصلی ترین مهارت برای ایجاد ارتباط با دیگران را ندارید، در چنین شرایطی طبیعتاً تصمیم میگیرید که به آموزشگاه یا مؤسّسه‌ای برای آموزش دیدن زبان مربوط به آن کشور خارجی مراجعه میکنید. همین موضوع درباره ایجاد رابطه نیز اتفاق می افتد. اما چگونه؟

شما به سنّ بلوغ میرسید و بزرگ تر میشوید، یک روز تصمیم میگیرید که با شخصی رابطه عاطفی برقرار کنید، شما وارد رابطه میشوید اما با مشکلات زیادی رو به رو میشوید که همه آنها ناشی از کمبود آگاهی شما درباره رابطه است.

شما فکر میکنید که برقراری رابطه به دانش خاصّی نیاز ندارد به همین دلیل وارد رابطه های بی سر و ته و بی نتیجه میشوید یا وارد روابطی میشوید که بر پایه شهوت هستند پس نتیجه های نامطلوبی نصیب شما میشود. آزار میبینید و آزار میرسانید، زیان میبینید و زیان میرسانید، خسارت میبینید و خسارت میرسانید.

نکته خیلی مهم این است که آدم ها باید قبول کنند که سواد رابطه را ندارند و هرروز باید برای بهبود رابطه تلاش کنند این کار باید تبدیل به یک فعالیت روزمرّه برای شما شود که هر روز یاد بگیرید که به خودتان بگویید امروز چطور باید با همسرم رفتار کنم؟ چطور رابطه ام را با همسرم بهبود دهم؟ و....

بعضی از مردم فکر میکنند که از آنجایی که برای مثال شش ماه رابطه نامزدی موفّقی داشتند، میتوانند در ادامه رابطه موفّقی را تجربه کنند اما نمیدانند که مبنای رابطه شش ماه نیست، مبنای رابطه 20 سال است، مبنای رابطه 30 سال است، من آدم های زیادی را دیدم که بعد از ازدواج و شروع رابطه‌شان بعد از گذشت یکسال از یکدیگر طلاق گرفتند و جدا شدند . دلیل بروز همچین مشکلاتی نداشتن آگاهی لازم درباره رابطه عاطفی است.

- راهکار تقویت رابطه عاطفی چیست؟

- یک درصد احتمال دهید که باورهای شما اشتباه هستند و نیاز به تغییر دارند، یک درصد احتمال دهید آن دسته از رفتارهایی که فکر میکنید انجام دادن آنها در رابطه عاطفی‌تان خوب است را باید تغییر دهید. بر فرض مثال همیشه با خودتان میگویید که رابطه خوب باید شکل خاصی داشته باشد، یا شاید استانداردهایی در ذهن خودتان برای رابطه عاطفی قرار داده باشید، اما به این فکر کنید که شاید رابطه خوب نباید به این شکل باشد، شاید شما باید تغییر کنید، شاید شما باید برای بهبود رابطه تان تلاش کنید، شاید باورهای شما درباره رابطه عاطفی باورهای خوب و مناسبی نیستند، بیشتر درباره این موضوع فکر کنید، مطالعه کنید و از افراد متخصّص کمک بگیرید.

- بسیار عالی استاد، خیلی ممنون از شما و ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، نکات بسیار آموزنده و خوبی را به ما انتقال دادید، اگر نکته دیگری در نظر دارید، با کمال میل گوش میکنیم.

- من هم از شما ممنونم، از اینکه من رو دعوت کردید بسیار خرسندم و به طرفداران خودم میگویم: "دوستتون دارم و برای اینکار از شما اجازه نمیخوام".

شما میتوانید برای مشاهده فیلم رایگان استاد فراز قورچیان در رابطه با سواد رابطه عاطفی به سایت مؤسسه من حقیقی مراجعه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها