|
کدخبر: 317931

مشخصات انواع جعبه تقسیم آلومینیومی و گالوانیزه

مشخصات انواع جعبه تقسیم آلومینیومی و گالوانیزه

یک جعبه تقسیم فلزی برای اهداف گوناگونی در مسیر کابل کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در وهله اول آنکه لازم است در شبکه با استفاده از انواع ترمینال‌های داخلی باکس انشعاب‌های مختلفی برقرار شود. از طرفی از محل اتصالات نیز یک حفاظت کامل به عمل آید. قطعا یک فضای دربسته و ایزوله به خوبی ایمنی کابل کشی را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که پرکاربردترین این باکس‌ها جعبه‌های گالوانیزه و همچنین آلومینیومی هستند. به دلیل استفاده آن‌ها در محیط‌های کاری و صنعتی در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات کاملی مبنی بر مشخصات فیزیکی این باکس‌ها و سایر جزئیات ارائه دهیم تا با آشنایی نسبی برای خرید اقدام کنید.

جعبه تقسیم گالوانیزه

جعبه تقسیم گالوانیزه از ورق‌های فولادی تولید شده است. این ورق‌ها در یک ضخامت استانداردی هستند که علاوه بر کاهش وزن قطعه سبب استحکام و پایداری آن در شرایط مختلف شده است. ورقه‌هایی که پس از برش دهی با استفاده از تجهیزات ماشینی خمکاری می‌شوند. این خم‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا قطعه به شکل یک مکعب در بیاید. بنابراین می‌توان اتصالات مختلفی را درون آن انجام داد.

از آنجایی که کابل‌ها با استفاده از انواع لوله‌ها هدایت می‌شوند بدنه باکس‌ها نیز پانچ شده است که ابعاد آنها می‌تواند متناسب با سایز لوله‌ها باشد. شما می‌توانید جعبه تقسیم گالوانیزه را در ابعاد طولی و عرضی ذیل خریداری کنید:

  • 100*100

  • 150*100

  • 150*150

  • 200*150

  • 200*200

  • 300*200

  • 300*300

این ابعاد بر حسب میلی‌متر هستند.

میزان ضخامتی که برای ورق گالوانیزه جعبه تقسیم در نظر گرفته شده است در اندازه‌های 0.7 , 0.9 میلیمتر است. معمولا ضخامت‌های بیشتر برای باکس‌هایی انتخاب می‌شود که ابعاد طول و عرض بیشتری دارند. شما می‌توانید با استفاده از انواع گلندهای فلزی که در نمونه‌های گلند تک پیچ و دو پیچ هستند لوله فولادی برق را به باکس تقسیم گالوانیزه اتصال دهید. البته این امکان نیز وجود دارد که شما لوله فولادی را با بوشن برنجی و همچنین بوشن فولادی به صورت ترکیبی لوله‌ها را به باکس اتصال دهید. اما لوله‌های فولادی به این طریق نیز به انواع تابلو برق اتصال می‌یابند.

جعبه تقسیم آلومینیومی

جعبه تقسیم آلومینیومی

جعبه تقسیم آلومینیومی نیز از نمونه‌های پرفروش دیگر تلقی می‌شود. قالب‌گیری آنها با فلزات آلومینیوم آنها را تبدیل به یک باکس مقاوم و ایده‌آل برای شبکه‌های کابل کشی کرده است. همانند باکس‌های گالوانیزه دور تا دور جعبه تقسیم آلومینیومی نیز سوراخ هایی برای ورود لوله وجود دارد. سوراخ‌هایی که در بدنه این باکس می‌بینید همگی دارای رزوه می‌باشند. انواع درپوش پلاستیکی نیز دقیقاً به دلیل داشتن پایه‌های رزوه‌دار داخل همین سوراخ‌های باکس پیچ می‌شوند.

البته اگر شما نخواهید تعدادی لوله را به این باکس‌ها اتصال دهید. یک درپوش جداگانه نیز دارند که با پیچ‌های مخصوص به بدنه باکس متصل می‌شوند. حال آنکه در مورد نمونه‌های گالوانیزه هم این موضوع صدق می‌کند.

این جعبه تقسیم‌ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند بعد از اتمام معماری سازه بر روی سطح کار قرار می‌گیرند. حال آنکه دیگر باکس‌ها را می‌توان حتی در داخل سازه نیز یعنی با ایجاد یک محفظه یا کنده کاری به شکل توکار استفاده کرد. ابعاد آنها در اندازه‌های ذیل است که برخی از آنها با مدل‌های گالوانیزه شباهت‌هایی را دارند.

  • 100*100

  • 150*150

  • 200*200

همانند سایزبندی‌های ذکر شده قبل این ابعاد نیز بر حسب میلی‌متر هستند. متغیر دیگر که برای این باکس‌ها تعریف شده است ارتفاع یا عمق می‌باشد. شما می‌توانید عمق‌های حدوداً 50 میلیمتر و 60 میلیمتر را برای این جعبه‌ها ببینید. ترمینال‌های داخلی باید در یک فضای استاندارد بدون آنکه در معرض فشار و دیگر تنش های محیطی باشند عملیات اتصال کابل‌ها را انجام دهند.

معیارهای انتخاب صحیح باکس برق

برای انتخاب صحیح انواع جعبه تقسیم باید المان‌های گوناگونی را جزو اولویت‌های خرید لحاظ کنیم. علاوه بر مدل‌های گالوانیزه و همچنین آلومینیومی، باکس های پلاستیکی نیز وجود دارد. طبیعتاً دلایل خاصی برای این تنوع در متریال تعریف می‌شود. تکنسین‌های اجرایی شرایط گوناگونی را لحاظ می‌کنند. مواردی همچون نوع کاربری سازه، محل نصب، نوع اتصالات، سیستم کابل کشی، لوله هایی که به باکس متصل می‌شوند، ترمینال‌های داخلی همگی روی انتخاب جعبه تقسیم موثر هستند.

اما مدل های فلزی در پرتنش‌ترین محیط‌ها استفاده می‌شوند. البته اکثر آنها قابلیت پشتیبانی از انواع لوله فولادی و لوله خرطومی را نیز دارند. به این صورت که می‌توانید با انواع گلندهای مخصوص این لوله‌ها را به بدنه باکس اتصال دهید. انتخاب مناسب باکس‌های تقسیم در یک طرف اهمیت دارد. از طرف دیگر باید دقت کافی در عملیات نصب و پیاده‌سازی قطعات در پروژه داشته باشیم. یک پروژه با کیفیت هم از تجهیزات و قطعات استاندارد استفاده می‌کند و هم یک نصب اصولی را خواهد داشت.

گروه صنعتی رفیع بهترین تولید کننده و فروشنده انواع جعبه تقسیم

گروه صنعتی رفیع بهترین تولید کننده و فروشنده انواع جعبه تقسیم

گروه صنعتی رفیع نه تنها در فرایند تولید بلکه در فروش قطعات نیز استانداردهای جامعی را در نظر می‌گیرد. اینکه شما چه نوع پروژه‌ای را قصد اجرا دارید؟ به چه قطعاتی احتیاج دارید و حجم یا وسعت شبکه شما تا چه حد است؟ همگی برای ما اهمیت دارد. زیرا تمرکز ما امنیت کامل شبکه‌های کابل کشی و عرضه بهترین و صحیح‌ترین قطعات خواهد بود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین تماس با ما به وب سایت rafiepipe.com مراجعه فرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها