|
کدخبر: 315791

دلایل استحکام شمشیر های سامورایی

یکی از سوالاتی که قطعا" برای همه ی رزمی کاران و همین طور علاقه مندان به سلاح های تاریخی قبل از خرید شمشیر سامورایی پیش آمده است، این است، که دلایل استحکام شمشیر های سامورایی چیست که تا این حد در سرتاسر جهان شهرت یافته اند؟، در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که عوامل متنوعی می تواند دلیل کیفیت بالا و همین طور استحکام فوق العاده شمشیر های سامورایی باشد، که در این مقاله قصد داریم تا سه مورد از اصلی ترین عوامل موثر را مورد بررسی قرار دهیم. از همین رو پبشنهاد می کنیم حتما" تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چرا که برخی از نکات موجود در داخل این مقاله می توانید به شما در خرید شمشیر کاتانا کمک کند.

جنس فولاد تیغه شمشیر سامورایی

شمشیر-کاتانا

نوع آلیاژی که از آن برای ساخت شمشیر استفاده می شود، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی محصول نهایی داشته باشد. همان طور که می دانید فولاد های آلیاژی مختلف با ترکیب کردن عناصری مانند: کربن، وانادیوم، کروم و... در فلز آهن حاصل می شوند، که ترکیب کردن دقیق این عناصر به صورت استاندارد می تواند یک فولاد مناسب برای ساخت شمشیر را حاصل کند.

تاثیر فولاد در خرید شمشیر سامورایی کاتانا

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد، که تاثیر عناصر ذکر شده در فولاد چگونه است؟، در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که به طور مثال کربن و وانادیوم در ساختار فولاد می تواند استحکام و همین طور سختی آن را بالاتر ببرد، این در حالی است که افزایش زیاد این عناصر در فولاد، فلز را بسیار شکننده می نماید، به طوری که امکان استفاده از آن در ساخت شمشیر و یا چاقو وجود ندارد. همین طور کروم می تواند به فولاد در صورت استفاده به اندازه معینی، خاصیت ضدزنگ بودن ببخشد، این در حالی است، که در عین حال از سختی فولاد می کاهد. نکات ذکر شده در این بخش تا حدودی می تواند اهمیت ترکیب کردن میزان دقیقی از هر عنصر در فلز را برای شما آشکار کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حتما" قبل از خرید شمشیر سامورایی به نوع فولاد تیغه آن دقت کنید.

شمشیر-سامورایی-1

یکی دیگر از عوامل استحکام بالای شمشیر های سامورایی، چکش کاری و آهنگری بی نظیر فولاد بوده است. آهنگران در این روش برای آماده کردن فلز، آن را بارها از وسط خم کرده و سپس دوباره چکش کاری می کردند تا در قسمت های مختلف تیغه سختی و استحکام به یک اندازه برسد. دقیقا" به همین دلیل است، که بر روی تیغه های شمشیر های ژاپنی قدیمی می توان رگه هایی را مشاهده نمود که خود نشان دهنده میزان خم کاری و چکش کاری فولاد می باشد. بهتر است در این قسمت به این نکته اشاره کنیم، که برخی از آهنگران به منظور کاهش دادن حالت شکنندگی فلز، دو نوع فولاد سخت و نرم را با یک دیگر جوش داده و عملیات چکش کاری و خم کردن مجدد فلز را انجام می دادند ، که منجر به تولید نوعی فولاد با نام فولاد دمشقی می شد. برای خرید شمشیر سامورایی کاتانا دمشقی بهتر است از طریق فروشگاه هایی اقدام کنید که سال ها تجربه داشته و بتوانند به صورت استاندارد فولاد مربوطه را سختکاری نمایند.

فرآیند ساخت استاندارد شمشیر کاتانا

حتی در صورت استفاده از بهترین آلیاژ فولاد، در صورت عدم ساخت استاندارد تیغه، شمشیر از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. به عبارت دیگر، عواملی مانند: نحوه تیز کردن تیغه، نحوه فرم دهی به فولاد و نحوه اجرای عملیات حرارتی بر روی تیغه باید به صورت استاندارد و حرفه ای انجام شود تا محصول نهایی یک شمشیر با استحکام بالا باشد، که در شمشیر های سامورایی قدیمی به خوبی رعایت می شد.

شمشیر-سامورایی-2

به منظور آشکار شدن میزان اهمیت نحوه ساخت محصول، بهتر است به بیان یک مثال بپردازیم. برخی از فولاد ها در روغن، برخی دیگر در آب و برخی در هوای آزاد (پس از گداخته شدن در دمای مناسب) سخت می شوند. حال اگر استادکار، تیغه را بیش از حد گداخته کرده و یا آن را در دمای غیز استاندارد سرد کند، ممکن است ترک های بسیار ریزی در سطح فولاد به وجود بیاید، که خود طول عمر محصول و همین طور کارایی آن را تا حد بسیار بالایی کاهش می دهد. بنابراین کیفیت ساخت محصول هم باید قبل از خرید شمشیر سامورایی مورد بررسی قرار بگیرد.

بالانس و قوس استاندارد شمشیر سامورایی

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که فرم تیغه و نوع طراحی آن خود یکی دیگر از عواملی است که کارایی شمشیر را بسیار افزایش داده و همین طور طول عمر آن را نیز برای شما افزایش می دهد. به عبارت دیگر، تیغه شمشیر های سامورایی به صورت حرفه ای برای برش دادن طراحی و ساخته شده اند، از همین رو، بدون فشار اضافی می توان برش هایی را با آن ایجاد کرد که خود موجب می شود که ضربات شدید به تیغه وارد نشود.

اجازه دهید برای آشکار شدن موضوع یک مثال بیان کنیم. بیایید شمشیر های اسکاتلندی را مورد بررسی قرار دهیم. در این نوع شمشیر ها فرم تیغه بدون مهندسی خاصی به صورت صاف و کشیده طراحی شده است، که موجب می شود در هنگام جنگ به راحتی نتوان از آن برای برش دادن استفاده نمود. همین مورد باعث می شود که به دلیل وارد شدن فشار زیاد به تیغه به هنگام برش، شمشیر سریع تر آسیب دیده و حتی بشکند.

خرید شمشیر کاتانا

فروشگاه مینی بیاب برترین و جامع ترین فروشگاه شمشیر های سامورایی در ایران است که لیستی کامل از انواع شمشیر ها را می توانید در وب سایت آن ها پیدا کنید. با خرید شمشیر سامورایی از این فروشگاه می توانید در سریع ترین زمان ممکن محصول را تحویل گرفته و از آن برای باشگاه رزمی ویا دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

در این مقاله سه مورد از عوامل مهم در سختی فوق العاده شمشیر های سامورایی را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که در ارتباط با این موضوع سوالی دارید ویا نکته ای را می دانید که می تواند به کامل تر شدن این مقاله کمک کند، خوشحال می شویم در قسمت زیر کامنت کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها