|
کدخبر: 190484 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز

سامسونگ مغلوب شیائومی خواهد شد؟

بررسی گزارش‌های اخیر پیرامون دو برند محبوب شیائومی و سامسونگ نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده نزدیک سامسونگ جایگاه خود را از دست دهد و شیائومی رقیب اپل شود.

کسب و کار سامسونگ مغلوب شیائومی خواهد شد؟

زمانی که گوشی‌های هوشمند ظهور کردند، سامسونگ و اپل رقابت با یکدیگر داشتند. رقابت بین اپل و سامسونگ با دو سیستم عامل مجزا ادامه داشت و در میانه سال ۲۰۱۳، سامسونگ به واسطه قیمت ارزان‌تر و سیستم عامل محبوبش (اندروید) جایگاه اپل را کسب کرد. در چند سالی نیز شاهد رقابت دو شرکت سامسونگ و هواوی با سیستم عامل مشابه در بازار نیز بودیم. هواوی نیز سیستم عامل اندروید داشت و بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ چند باری رتبه دوم را از اپل گرفت.

نگاهی به تلفن‌های همراه سامسونگ

سامسونگ نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا سرشناس هست. این شرکت واقع در سئول در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول تأسیس شد. البته گوشی‌های سامسونگ با برند گلکسی (Galaxy) از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کردند. گوشی‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید تولید می‌شود اما گلکسی (Tab pro S) در میان تمامی گوشی‌های سامسونگ با مایکروسافت ویندوز عرضه شد.

سامسونگ1

شیائومی و ورود به بازار گوشی‌های هوشمند

شیائومی در سال ۲۰۱۱ کار خود را به صورت جدی شروع کرد و از محصولات شیائومی می‌توان به redmi s۲ اشاره کرد که در مه سال ۲۰۱۸ معرفی شد و پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ شد. همچنین سری redmi note ۱۰ و mi note ۱۰ جزو مهم‌ترین گوشی‌های شیائومی هستند. نکته جالبی این هست که شیائومی در سال ۲۰۱۵ رکورد فروش بیشترین گوشی در ۲۴ ساعت را از آن خود کند و این رکورد برای شیائومی در گینس ثبت کرد.

شیائومی1

شیائومی صدرنشین تازه می‌شود؟

سامسونگ در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ بی رقیب‌ترین برند گوشی هوشمند در دنیا بود اما چند وقتی که نام برند شیائومی بیشتر از سامسونگ به گوش می‌رسد. شیائومی با قیمت کمتر و جذابیت‌های بیشتر در حال رقابت با سامسونگ هست. البته در این میان گزارش‌ها حکایت از این دارد که شاید در ماه‌های آینده شیائومی رتبه اول را از سامسونگ بگیرد و در نهایت شیائومی و اپل رقیب یکدیگر در بازارهای جهانی شوند. حداقل در بازار اروپا این پیش‌بینی خیلی دور از ذهن نیست.

چرا شیائومی محبوب شد؟

با وجود رقیب قدرتمندی مثل سامسونگ و سایر برندهای محبوب در بازار، سؤال اصلی این هست که چه عواملی منجر به محبوبیت شیائومی شدند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت؛ این شرکت چینی چند ویژگی دارد که منجر به محبوبیتش در بازار گوشی‌های هوشمند شده است. ویژگی اول تنوع محصولاتش هست. شیائومی به اندازه ای تنوع محصولاتش بالا هست که در بعضی از مدل‌ها تنها شاهد یک تغییر کوچک نسبت به مدلی قبلی هستیم. این تنوع محصولات، تنوع قیمت را نیز ایجاد کرده است و می‌توان با هر بودجه‌ای مشتری شیائومی شویم. ویژگی دوم حضور رسمی در بازارهای مختلف هست، این شرکت در ۸۲ کشور به صورت رسمی حاضر شده است.

تازه‌ترین آمارها از شیائومی و سامسونگ

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۸۲ درصدی فروش سالانه شیائومی بودیم. در باز اروپا یکه‌تازی می‌کند و در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ با عبور از سامسونگ سهم ۲۵.۳ درصدی را کسب کرده است. همچنین شیائومی در بازارهای جهانی نیز از اپل پیشی گرفته است و در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در جهان است.

شیائومی در بازار ایران

خبر مهم پیرامون برند شیائومی در چند ماه اخیر ممنوعیت واردات مدل‌های محبوب شیائومی بود که چند وقتی بازار این برند را تحت تأثیر قرار داد. سازمان تنظیم مقررات مجوز واردات برخی گوشی‌های از جمله برند شیائومی را به دلیل عدم امکان تماس با سرشماری‌های اضطراری کشور ممنوع کرده بود. با این وجود خبر فروکش کرده است و شاهد فروش خوب شیائومی در بازار ایران هستیم.

مقایسه قیمت گوشی شیائومی و سامسونگ

در ادامه نگاهی به تازه‌ترین قیمت‌های این دو برند معروف می‌اندازیم تا هم با مدل‌ها آشنا شویم هم مقایسه‌ای پیرامون قیمت‌ها داشته باشیم. قیمت‌های زیر برای محبوب‌ترین مدل‌های این دو برند هست.

جدول_قیمت

 

 

 

ارسال نظر